Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2012

ΤΡΕΙΣ "ΦΥΤΙΚΟΙ ΜΑΘΟΥΣΑΛΕΣ' ΣΤΗ ΧΙΟ




Να χαρακτηριστούν ως Μνημεία της φύσης η «ελιά Liverani» ο «Πρίνος του Άγιου Γιάννη της Κυδιάντας» και ο «Δρυς του Ορφανίδη» στα Σκλαβιά της Χίου, ζητούν δυο ενεργοί πολίτες του νησιού, οι κ.κ. Δημήτρης Μελαχροινούδης και Μιχάλης Καριάμης. «Πρόκειται για ξεχασμένους «Φυτικούς Μαθουσάλες» του νησιού μας που ήρθαν και πάλι στο προσκήνιο με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου του συγγραφέα και ερευνητή Αλέκου Κιουρέλλη για τα λιοτρίβεια της Χίου «δήλωσε στην ΕΡΑ Αιγαίου σήμερα το πρωί ο κ. Μιχάλης Καριάμης και πρόσθεσε "σε κάποιο σημείο της ομιλίας του, ο συγγραφέας - ερευνητής , είπε ο κ. Καριάμης αναφέρθηκε στην Ελιά LIVERANI. Αυτή η εύστοχη αναφορά, μας έδωσε το έναυσμα για ένα καινούριο γύρο ενεργειών για τους ξεχασμένους «Φυτικούς Μαθουσάλες» του νησιού μας.
Τα «Δέντρα που Πληγώνουμε» με την αδιαφορία μας, πρόσθεσε ο κ. Καριάμης δεν είναι πάρα πολλά. Είναι η «Ελιά Liverani» (περιμέτρου 12,5μτρ ) ο «Πρίνος του Άγιου Γιάννη της Κυδιάντας» (περιμ. 5,85 μτρ) και ο «Δρυς του Ορφανίδη» ( περιμ. 8,20 μτρ)στα Σκλαβιά». Αναφερόμενος ειδικά στον πρύνο της Κυδιάντας ο κ. Καριάμης είπε «Μαζί με τον σεβαστό εφημέριο της Λαγκάδας, πατέρα Δημήτριο Πύρρο, αρκετά χρόνια πριν, υπήρξαμε μάρτυρες επίσκεψης Γάλλων φυσιοδιφών , στον πρίνο της Κυδιάντας. Φοβάμαι να ξεστομίσω την ηλικία που ανάφεραν για να μη θεωρηθώ γραφικός. Το συγκεκριμένο δέντρο, έχει χάσει το 1913, ένα μεγάλο τμήμα του κορμού του από ανθρώπινη παρέμβαση. Η ανάγκη υποστήριξης αλλά και στήριξης για να μη σωριαστεί ο γέρικος τραυματισμένος κορμός του, είναι άμεση. Η καλή τύχη της Χίου, προίκισε το νησί μας με αυτή την «Ιερή Δωρεά» και η καλύτερη προστασία κατέληξε ο κ. Καριάμης είναι να χαρακτηριστούν Μνημεία της Φύσης» . Ήδη η Κύπρος έχει χαρακτηρίσει σαν μνημεία 210 δέντρα σε αντίθεση με τη χώρα μας που έχει χαρακτηρίσει μόνο 60.
.

.. Σύνταξη:Δήμητρα Λαχουρή

ΤΟ ΠΛΩΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΝΕΡΑΪΔΑ




Το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση αποφάσισε το 2007 τη μετασκευή του «Νεράιδα», παλαιού επιβατηγού του Αργοσαρωνικού, σε πλωτό μουσείο, με κύριο εκθεσιακό άξονα την επιχειρηματική ιστορία του Γιάννη Λάτση. Τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου το πλοίο μεταφέρθηκε στο Sibenik της Κροατίας. Η μετασκευή και μετατροπή του σε πλωτό μουσείο διήρκεσαν περίπου 2 χρόνια και, στις 29 Απριλίου του 2010, το πλοίο επέστρεψε στην Ελευσίνα.

Το «Νεράιδα» αγοράστηκε από τον Γιάννη Λάτση στο τέλος του 1949 και ήρθε να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή του δραστηριότητα αλλά και να φέρει μια γεύση άνεσης και πολυτέλειας στη μέχρι τότε παραμελημένη ελληνική ακτοπλοΐα. Ταξίδεψε μαζί με τους επισκέπτες των νησιών του Αργοσαρωνικού για περίπου 25 χρόνια, αποτελώντας, όχι την πιο επικερδή, αλλά σίγουρα μία από τις πιο αγαπημένες δραστηριότητες του πλοιοκτήτη του.

Αναγνωρίζοντας τη σημασία του πλοίου για το επιχειρηματικό του ξεκίνημα, ο Γιάννης Λάτσης και η οικογένειά του δεν έστειλαν ποτέ το «Νεράιδα» για διάλυση, αντιθέτως, το διατήρησαν παροπλισμένο στις λιμενικές εγκαταστάσεις της Ελευσίνας για περισσότερα από 30 χρόνια. Σήμερα, η «Νεράιδα» του καπετάν-Γιάννη πλέει πάλι σε γνώριμα νερά, αποτελώντας ταυτόχρονα μνημείο της ελληνικής ακτοπλοΐας, εντυπωσιακό δείγμα ανακατασκευής παλαιού σκαριού, αλλά και μουσείο της επιχειρηματικής πορείας του ιδιοκτήτη της.

AΠΕΣΥΡΘΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΣΚΑΦΗ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠOΥΡΓΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Κ. ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ





Σε απόσυρση της τροπολογίας για τα σκάφη αναψυχής προέβη στην Ολομέλεια της Βουλής ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κώστας Μουσουρούλης.

Σύμφωνα με τον υπουργό, η τροπολογία αποσύρθηκε προκειμένου να υπάρξει υπολογισμός των αποδόσεών της από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους – κατά τον Κανονισμό της Βουλής – και θα επανακατατεθεί στο μέλλον.
Προηγουμένως η τροπολογία είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης αλλά και την αντίθεση της Δημοκρατικής Αριστεράς. Επίσης σημειώνεται ότι τα master plans των λιμένων της χώρας που περιλαμβάνονταν στη ρύθμιση, εξακολουθούν να ισχύουν ως νομοθετική πρόταση και δεν αποσύρονται.
Ο φόρος για τα σκάφη αναψυχής είχε θεσπιστεί πέρυσι προκειμένου να μην ξεφεύγουν από την φορολόγηση σκάφη αναψυχής που δηλώνονταν ως επαγγελματικά. Στις διευκρινίσεις του, ο κ. Μουσουρούλης τόνισε ότι ο ισχύων φόρος δεν είχε καν πλησιάσει την αναμενόμενη απόδοση, αποφέροντας λίγες μόνον χιλιάδες ευρώ.
«Η απόδοση των προηγούμενων φορολογικών ρυθμίσεων, ήταν μηδαμινή. Όσοι σκέφτηκαν την φορολογία αυτή, απέτυχαν παταγωδώς. Έφυγαν τα σκάφη από τη χώρα και πήγαν στην Τουρκία, στο Μαυροβούνιο, στην Ιταλία και σε άλλες χώρες», ανέφερε ο κ. Μουσουρούλης.
Ο κ. Μουσουρούλης επέμεινε ότι η ρύθμιση είναι σωστή και υπογράμμισε: «Αναλαμβάνουν άραγε οι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης την ευθύνη δεδομένου ότι η τουριστική περίοδος λήγει αυτές τις μέρες και οι ιδιοκτήτες των σκαφών παίρνουν απόφαση πού θα ξεχειμωνιάσουν; Αντίστοιχες αποσύρσεις φόρων έκανε η Ισπανία και το Γιβραλτάρ με τεράστια επιτυχία. Εμείς θεωρούμε πως ένα ενιαίο τέλος πλου και παραμονής, είναι η μόνη ενδεδειγμένη μέθοδος για να διατηρήσουμε θέσεις εργασίας και να δημιουργήσουμε κι άλλες».
Από την πλευρά του ο Π. Λαφαζάνης από τον ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι είναι προφανές πως έχουμε μία ακόμη άτακτη οπισθοχώρηση της κυβέρνησης, κάτω από «την κατακραυγή της αντιπολίτευσης και την πίεση της προχειρότητας, της ανεδαφικότητας και του αλαλούμ που επικρατεί εντός της κυβέρνησης και των δημοσίων υπηρεσιών».
Εν τω μεταξύ, αναστάτωση προκάλεσε στην Ολομέλεια της Βουλής, η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να θέσει προς ψήφιση υπό μορφή τροπολογίας, τις αποφάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ.) που αφορούν και μελλοντικές ιδιωτικοποιήσεις τμημάτων των λιμένων.
Η τροπολογία καταγγέλθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ ως «σκάνδαλο» με τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του κόμματος Παναγιώτη Λαφαζάνη να δεσμεύεται για κατάθεση αύριο, ένστασης αντισυνταγματικότητας κατά της ενσωμάτωσης της τροπολογίας σε άσχετο νομοσχέδιο.
Αντίθετοι ήταν και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, που κάλεσαν την Δημοκρατική Αριστερά να τοποθετηθεί επί της τροπολογίας, για να καλέσει αργότερα η Ασημίνα Ξυροτήρη (ΔΗΜΑΡ) τον υπουργό Οικονομικών να την αποσύρει.
Αλλά και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας Μάκης Βορίδης αν και δέχθηκε ότι η κατάθεση της τροπολογίας υπήρξε τυπικά σύννομη, παρακάλεσε τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κώστα Μουσουρούλη, να κάνει χρήση των εξαιρετικών δυνατοτήτων του Κανονισμού «με φειδώ».
Από πλευράς του, ο κ. Μουσουρούλης τόνισε ότι οι εκατοντάδες των σελίδων της τροπολογίας αφορούν τα master plans των λιμένων δηλαδή τεχνικά σχέδια και μελέτες και όχι νομοθετικές ρυθμίσεις.
Μάλιστα δεσμεύτηκε κατά την αυριανή συζήτηση επί της τροπολογίας να ανακοινώσει στοιχεία που θα καταδεικνύουν ότι με τους προηγούμενους φόρους για τα σκάφη αναψυχής, χάσαμε φορολογικά έσοδα.
Σε ό,τι αφορά στο ίδιο το νομοσχέδιο, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρας, προχώρησε σε απόσυρση της ρύθμισης για την επανασύσταση κωδικού δαπανών «εθνικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα» στο υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης.
Την αντίθεσή της στη ρύθμιση είχε εκφράσει κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, κυρίως η Δημοκρατική Αριστερά, υποψιαζόμενη ότι στον κωδικό θα εγγράφονταν «δαπάνες για μαύρα κονδύλια» ενώ αντιρρήσεις είχαν εκφράσει και τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Διαπιστώνοντας πως οι σκιές για το επίμαχο άρθρο παρέμεναν, ο Χρ. Σταϊκούρας ανακοίνωσε την απόσυρσή του.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, πρόσθεσε επίσης διάταξη προτεινόμενη από την ΔΗΜΑΡ, με την οποία θεσπίζεται η υποχρέωση της υπό ίδρυση Επιτροπής Συντονισμού Ελέγχων να υποβάλλει ετήσια έκθεση στον Πρόεδρο της Βουλής, τον πρωθυπουργό και το υπουργικό συμβούλιο.
Το νομοσχέδιο καθαυτό, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την εξίσωση με τον μισθό του βουλευτή, των αποδοχών του Προέδρου της Δημοκρατίας, του Πρωθυπουργού, των υπουργών, του Προέδρου της Βουλής και του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης (κατάργηση εξόδων παράστασης). Προβλέπεται επίσης, κατάργηση τριών ειδικών γραμματειών και επανασύσταση μίας, μείωση των μισθωμάτων που καταβάλλει το Δημόσιο για ενοίκιο – μέτρα που αναμένεται να εξασφαλίσουν στο Δημόσιο 16 περίπου εκατομμύρια ευρώ. Η προβλεπόμενη σύσταση Επιτροπής Συντονισμού Ελέγχων, αποσκοπεί επίσης στην ορθότερη καταγραφή των δημοσιονομικών στοιχείων και στην βελτίωση του ελέγχου των δαπανών.
Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και ρύθμιση για την μετατροπή της θαλαμηγού του Γιάννη Λάτση σε πλωτό «Μουσείο Νεράιδα» υπό μορφή ΝΠΙΔ εποπτευόμενου από το κράτος, «με σκοπό τη συγκέντρωση και ανάδειξη αντικειμένων ιστορικού ενδιαφέροντος για την ναυτιλιακή και γενικά τη δραστηριότητα του Ιωάννη Λάτση».
Πάντως, νωρίτερα, Χρυσή Αυγή και ΚΚΕ ήρθαν σε αντιπαράθεση με αφορμή την ρύθμιση για το «πλωτό μουσείο Νεράιδα».
Ο ειδικός αγορητής της Χρυσής Αυγής, Ηλίας Παναγιώταρος, είχε αντιταχθεί στην νομοθέτηση της ίδρυσης του μουσείου ως ΝΠΙΔ υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας, υποστηρίζοντας ότι «δωρίζεται από έναν εκ των πλουσιοτέρων ανθρώπων της γης και ξέρουμε ότι οι δωρεές που γίνονται στο Δημόσιο συνήθως καταστρέφονται, γιατί το Δημόσιο δεν σέβεται τίποτα που δεν το έχει αποκτήσει με κόπο» και πρόσθεσε ότι αυτό το μουσείο θα μπορούσε να κάνει πολύ καλή δουλειά «στα χέρια του Ιδρύματος Λάτση».
Με αφορμή την τοποθέτηση του Ηλία Παναγιώταρου, ο αγορητής του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος έκανε λόγο για «κουρτίνα που έπεσε και που προσπαθούσε έντεχνα να καλλιεργήσει το νεοναζιστικό κόμμα της Χρυσής Αυγής».
«Όταν πρόκειται για τους προστάτες, για τα αφεντικά, η Χρυσή Αυγή βγαίνει και μιλά για δωρεά του Λάτση προς το Δημόσιο. Ποια δωρεά; Εδώ πάνε να κλέψουν το Δημόσιο για να οικονομήσουν, γιατί το μουσείο αυτό ανήκει στο κοινωφελές Ίδρυμα του Λάτση και όχι στο ελληνικό Δημόσιο. Μάλιστα, είναι τόσο πατριωτικό αυτό το κοινωφελές Ίδρυμα, που έχει την έδρα του στο Λιχτενστάιν! Είναι τόσο πατριωτικό που πρέπει να το χρηματοδοτήσουμε», ανέφερε ο κ. Καραθανασόπουλος.
Αναφερόμενος στις υποθέσεις σκανδάλων που μπήκαν στο αρχείο και με αφορμή τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που θεσπίζει το νομοσχέδιο, ο κ. Παναγιώταρος χαρακτήρισε «φαύλη» την Τοπική Αυτοδιοίκηση και κατηγόρησε την κυβέρνηση για την μη δρομολόγηση των αποκρατικοποιήσεων.
«Το νομοσχέδιο ρίχνει απλά στάχτη στα μάτια του κόσμου ή η έως τώρα καταστροφική ανικανότητα των κυβερνώντων απλώς συνεχίζεται;» αναρωτήθηκε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής.
«Αν έτσι είναι τα πράγματα, τότε τι γυρεύετε σε αυτήν την αίθουσα;», απάντησε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και πρόσθεσε ότι ο ρόλος που παίζει η Χρυσή Αυγή είναι εθνικά επιζήμιος. «Στοχοποιείτε τη χώρα γιατί αναφέρεται στον ΟΗΕ ως χώρα με ρατσιστικές αντιλήψεις. Ποιος επενδυτής θα έρθει σε μια τέτοια χώρα;», αναρωτήθηκε.
«Δικαίωμά σας να δίνετε αίμα σε κείνους που θέλετε και να δίνετε φαγητό και τρόφιμα σε όποιους νομίζετε, αν και για μένα είναι φρικαλέο. Δεν είναι όμως δικαίωμά σας να δέρνετε και να χτυπάτε στο δρόμο ανήμπορους ανθρώπους και να ανατρέπετε πάγκους. Αν θέλετε να προστατέψετε τους πολίτες, να βρείτε εκείνους που κρύβονται πίσω από τους φουκαράδες του δρόμου: εκείνους τους Έλληνες μεγαλέμπορους με τα προϊόντα-μαϊμού», ανέφερε μεταξύ άλλων ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ

«Ο κ. Χρυσοχοΐδης και ο κ. Παπανδρέου έφεραν τους κατακτητές στην Ελλάδα. Για τους επενδυτές θα μας μιλήσει;», απάντησε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Χρήστος Παππάς.
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

24η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΘΙΑΣΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΤΗ ΣΑΜΟ 11-22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ




Στη Σάμο θα πραγματοποιηθεί η 24η Συνάντηση Ερασιτεχνικών θιάσων Αιγαίου από τις 11 έως τις 22 Οκτωβρίου. Στη Συνάντηση θα συμμετέχουν 21 ομάδες, από 16 νησιά του Αιγαίου και θα υπάρχουν απογευματινές και βραδινές παραστάσεις, με ελεύθερη είσοδο, στο «Σίβυλλα» και στο αμφιθέατρο του Λυκείου Σάμου.

Οι παραστάσεις θα συνδυασθούν με παράλληλες εκδηλώσεις, όπως σεμινάρια θεατρικής παιδείας, εκθέσεις, δρώμενα και πολλές εκπλήξεις. Σημαντικό μέρος των εκδηλώσεων έχει σκοπό να αναδείξει και να προβάλει τη Σάμο, την παράδοση και ιστορία της, όπως η παρουσίαση για πρώτη φορά του έργου του Γεωργίου Κλεάνθη «Χαρίδημος ο Σάμιος» σε μορφή θεατρικού αναλογίου από τη Θεατρική Ομάδα Σάμου σε συνεργασία με τη Μουσική Σχολή «Αρμονία» του δήμου Σάμου, η παρουσίαση του βιβλίου της Μαίρης Σιδηρά, «Ασχημάνθρωπος», θεατρικό έργο που βασίσθηκε σε σαμιώτικα παραμύθια και ανέβηκε από τη Θ.Ο.Σ. πριν πέντε χρόνια, η έκθεση ζωγραφικής του Δημήτρη Μανιώτη που έζησε και δημιούργησε το πληθωρικό του έργο στη Σάμο, η έκθεση «Κουκλοτοπία» του Καρλοβασίτη καλλιτέχνη Σταύρου Μακρυγιάννη αλλά και το δρώμενο «Καδής» παρουσιασμένο στους φιλοξενούμενους της Συνάντησης από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Σπαθαρέων στο πλαίσιο της «Αιγαιοπελαγίτικης Συνάντησης χορών και γεύσεων»που θα κλείσει τη Συνάντηση. 


Τα μέλη των θεατρικών ομάδων τα πρωινά θα συμμετέχουν σε συζητήσεις με εκπαιδευτικό χαρακτήρα και τα βράδια σε δρώμενα όπως «Μες' τα μαύρα μεσάνυχτα», μια σατιρική βραδινή περιπολία με συμμετοχή μελών από διαφορετικές ομάδες.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως η συνάντηση γίνεται με την υποστήριξη του δήμου Σάμου και χρηματοδοτείται από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

ΣΑΜΙΑΚΟ ΒΗΜΑ 

ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ ΦΗΜΕΣ ΠΕΡΙ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΝΕΛ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ





Τον κώδωνα του κινδύνου, για τα προβλήματα ρευστότητας που προκύπτουν από τις οφειλές του Δημοσίου προς τη NEL, τόνισε -σε σημερινή συνέντευξη Τύπου- ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Αβραντίνης, διαψεύδοντας παράλληλα τη σχετική φημολογία, περί πτώχευσης της εταιρείας.
Ο κ. Αβραντίνης, τόνισε ότι η εταιρεία έχει προχωρήσει ήδη σε συμφωνία με τους πιστωτές της και ότι ο δανεισμός της έχει ουσιαστικά μηδενιστεί, ενώ προειδοποίησε ότι αν το Δημόσιο συνεχίζει να μη τηρεί και να εφαρμόζει τις υποχρεώσεις του στις συμβάσεις, θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε επίσχεση υπηρεσιών και να σταματήσει τα δρομολόγια.
Σε ερώτηση σχετικά με τη συμφωνία για μείωση του δανεισμού της εταιρείας, επιφυλάχτηκε να δώσει περισσότερα στοιχεία, με βάση τους κανονισμούς της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.
Ανέφερε ότι το σύνολο παλαιών οφειλών του Δημοσίου προς την εταιρεία ανέρχεται σε 21.810.768 ευρώ, ενώ είπε ότι αν υπολογίσει κανείς και τις τρέχουσες υποχρεώσεις, οι συνολικές απαιτήσεις της ΝΕL από το Δημόσιο αγγίζουν τα 31,8 εκατ. ευρώ, για μέρος των οποίων η εταιρεία, πρόσθεσε, έχει κινηθεί ήδη νομικά.
Όπως υπογράμμισε, μόνο οι οφειλές από εκπτώσεις που έχει παράσχει η εταιρεία και τις οποίες επιδοτεί το κράτος, ανέρχονται στο ποσό των 15.459.504 ευρώ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΝEL, αφού έδωσε στη δημοσιότητα ένα σχέδιο δράσης για την αναδιάρθρωση της ακτοπλοΐας της Εθνικής Τράπεζας, όπως και το παλαιό πόρισμα της διακομματικής επιτροπής για την ακτοπλοΐα, επέκρινε την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, για το γεγονός ότι ενώ συζητάει συνεχώς για τη δημιουργία καινούργιων φορέων και για παρεμβατική πολιτική στην αγορά της ακτοπλοΐας, αλλά και για ειδικές ζώνες, που θα δημοπρατηθούν με διαγωνισμούς και με διαφανείς κανόνες, δεν εφαρμόζει τους υπάρχοντες νόμους και τις υποχρεώσεις του.
Πρόσθεσε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή στην ακτοπλοΐα, είναι η τιμή των καυσίμων και η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά και πρόσθεσε ότι οι Τράπεζες έχουν σταματήσει πια να χρηματοδοτούν εταιρείες.
Ο κ. Αβραντίνης, είπε ότι η NEL την τελευταία τριετία προχώρησε σε μια τεράστια αναδιάρθρωση εσωτερική, με αλλαγές πλοίων που ήταν ασύμφορα στα καύσιμα, ενώ έφερε κάτι καινούργιο στην ακτοπλοϊκή αγορά που μέχρι τότε δεν υπήρχε, τις ναυλώσεις.
Τόνισε ότι ο ζωτικός χώρος της NEL, που δραστηριοποιείται εδώ και σαράντα χρόνια, είναι το βορειοανατολικό Αιγαίο, ενώ κατηγόρησε ανταγωνίστριες εταιρείες ότι ακολούθησαν τιμολογιακή πολιτική προκειμένου να εκτοπίσουν τη NEL που δραστηριοποιείτο ήδη, σε μια περίοδο μάλιστα που η αγορά συρρικνώνεται και τα κόστη εκτοξεύονται.
Χαρακτήρισε πολύ καλή τη δραστηριοποίηση της NEL στην Αδριατική με πλοία ro-ro στη γραμμή Ηγουμενίτσα- Μπάρι, ενώ ανέφερε ναυλώσεις πλοίων της εταιρείας μεταξύ Τουρκίας, Αιγύπτου και Σαουδικής Αραβίας, όπου καλύπτει προβλήματα της αγοράς που έχουν δημιουργηθεί από την εμφύλια διαμάχη στη Συρία.
Αναφερόμενος στη δραστηριοποίηση ταχύπλοων της εταιρείας, είπε ότι αναζητούνται νέες αγορές και ότι υπάρχει ήδη μια συμφωνία σε γραμμή μεταξύ Μαρόκου και Ισπανίας.
Επεσήμανε, τέλος, ότι η ελληνική αγορά στον ακτοπλοϊκό χώρο βαίνει μειούμενη, καθώς οι εισαγωγές έχουν μειωθεί και οι εξαγωγές είναι πολύ χαμηλές, καθώς -όπως είπε- έχουμε ένα νόμισμα ισχυρό, αλλά δεν είμαστε ανταγωνιστικοί.
Πηγή:inews.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΑΡΣΥΑ Β, ΑΙΓΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ


Κυβέρνηση, περιφέρεια Β. Αιγαίου και προϊστάμενοι της εκπαίδευσης καταργούν τη μεταφορά των μαθητών και μαζί το δικαίωμα στο σχολείο
Η κυβέρνηση των συνενόχων του Μνημονίου ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ επειδή δεν τολμά να καταργήσει το δικαίωμα στη δωρεάν παιδεία με ύπουλο τρόπο μεθοδεύει τον αποκλεισμό των παιδιών από τις φτωχές και αγροτικές περιοχές στο σχολείο. Το σχεδιασμένο πετσόκομμα για τις λειτουργικές δαπάνες της αυτοδιοίκησης έχει οδηγήσει σε εκπαιδευτική κρίση, καθώς μένουν απλήρωτοι οι λεωφορειούχοι που είχαν αναλάβει τη μεταφορά των μαθητών από τον τόπο κατοικίας του στο σχολείο, αφού σε πολλά χωριά των νησιών δεν υπάρχει σχολείο είτε λόγω της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των συγχωνεύσεων-κλεισιμάτων των σχολικών μονάδων είτε λόγω της ερήμωσης της υπαίθρου που έφερε το δήθεν αναπτυξιακό μοντέλο του ευρώ και της ΕΕ. Αυτοί που σήμερα παριστάνουν τους έκπληκτους μπροστά στο πρόβλημα είναι οι ένοχοι που εμποδίζουν τα παιδιά να φτάσουν στο σχολείο.
Είναι ένοχοι για το γεγονός ότι οι μαθητές κινδυνεύουν καθώς βαδίζουν στο οδικό δίκτυο ελπίζοντας στο οτοστόπ ή μεταφέρονται στις καρότσες των αγροτικών. Είναι ένοχοι γιατί επιβαρύνουν τις λαϊκές οικογένειες με ένα ακόμα χαράτσι, το εισιτήριο για το λεωφορείο της γραμμής. Είναι ένοχοι γιατί μας γυρίζουν 60 χρόνια πίσω καθώς οι λύσεις που επιδιώκουν να επιβάλλουν είναι η μετακόμιση, η καθημερινή μεταφορά από τους γονείς, η πληρωμή εισιτηρίου ή η μεταφορά με οτοστόπ όταν τύχει. Δηλαδή η πλειοψηφία θα αναγκαστεί να σκεφτεί την εγκατάλειψη της εκπαίδευσης ή θα υποστεί μεγάλες θυσίες.
Παράλληλα η μεθοδευόμενη μείωση των μαθητών θα δώσει το πρόσχημα για νέες συγχωνεύσεις και νέες μειώσεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ο περιφερειάρχης Ν. Γιακαλής και η παράταξή του, οι προϊστάμενοι εκπαίδευσης Β. Αιγαίου και Λέσβου, Σάμου, Χίου δεν είναι άμοιροι ευθυνών. Γιατί την ώρα που δηλώνουν πως δεν μπορούν να κάνουν τίποτα, κάνουν πολλά. Υλοποιούν μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια την κυβερνητική πολιτική. Δηλώνουν ότι η χρονιά ξεκίνησε ομαλά γιατί κατάφεραν το αυτονόητο, να υπάρχουν βιβλία και παρακολουθούν αδιάφοροι την ταλαιπωρία των μαθητών και το γεγονός ότι χάνονται ώρες με τα σχολεία να υπολειτουργούν ή και να παραμένουν κλειστά. Αυτοί που ξεσηκώνουν τον κόσμο όταν απεργούν οι εκπαιδευτικοί ή κάνουν καταλήψεις οι μαθητές αγωνιζόμενοι για την παιδεία. Όλοι αυτοί μαζί με την κυβέρνηση Σαμαρά μειώνουν τα έξοδα του δημοσίου για χάρη των τραπεζών και των τοκογλύφων και σε βάρος των δικαιωμάτων του λαού και των παιδιών του, εφαρμόζουν τα Μνημόνια της κοινωνικής καταστροφής των ελληνικών κυβερνήσεων, της ΕΕ και του ΔΝΤ.
Ως εδώ λοιπόν! Εδώ και τώρα να δοθεί λύση, άμεσα με την αποπληρωμή όσων οφείλονται στους λεωφορειούχους και τη διασφάλιση νέας σύμβασης για τη μεταφορά μαθητών. Μακροπρόθεσμα με τον ανασχεδιασμό του σχολικού χάρτη με την επανίδρυση των σχολείων που σάρωσε η αντιεκπαιδευτική πολιτική πριν και μετά το Μνημόνιο. Τα χρήματα μπορούν να βρεθούν άμεσα. Μπορούν επίσης να διασφαλιστούν σε βάθος χρόνου με τη διαγραφή του άδικου και χιλιοπληρωμένου χρέους και την έξοδο από ευρώ και ΕΕ που επιβάλλουν τη λεηλασία του πλούτου από τις τράπεζες και το κεφάλαιο.

EΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ
ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΛΟΓΩ ΑΝΕΞΟΦΛΗΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ

«ΟΙ ΨΕΥΤΕΣ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΨΗΦΙΣΗ»

H ANΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΡΟΩΝ





Σχετικά με τις αυξανόμενες μεταναστευτικές ροές στα ανατολικά θαλάσσια σύνορα της χώρας, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1.               Kατά το πρώτο επτάμηνο του 2012 το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή και η Ελληνική Αστυνομία επιλήφθηκαν, σύμφωνα με τα τηρούμενα στο Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στοιχεία, σε 12 συνολικά περιστατικά παράνομης μετανάστευσης στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου (συνελήφθησαν 102 αλλοδαποί και 7 διακινητές εκ των οποίων οι 6 από το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και 1 από την ΕΛ.ΑΣ.).
Από τις αρχές Αυγούστου καταγράφεται σημαντική αύξηση των περιστατικών, με αποτέλεσμα το χρονικό διάστημα 01/08-17/09/12 οι ως άνω Αρχές να έχουν επιληφθεί μέχρι σήμερα σε συνολικά 44 περιστατικά, στα οποία συνελήφθησαν 831 αλλοδαποί και παράλληλα το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. συνέλαβε 13 διακινητές. Όπως αποδεικνύεται και από τα στοιχεία τα μέτρα που έχει λάβει η Κυβέρνηση έφεραν ήδη τα πρώτα απτά αποτελέσματα.

2.               Την Πέμπτη, 30 Αυγούστου, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, συγκάλεσε ευρεία σύσκεψη για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης μετανάστευσης στα θαλάσσια σύνορα της χώρας. Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με το συντονισμό του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Δημητρίου Μπαντιά συμμετείχαν ανώτατα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, του Γενικού Επιτελείου Στρατού, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη και της ΕΥΠ. Στη σύσκεψη συμφωνήθηκε η περαιτέρω ενίσχυση της διακλαδικής συνεργασίας του Λιμενικού Σώματος με τον Στρατό Ξηράς, το Πολεμικό Ναυτικό και την Ελληνική Αστυνομία. Προς την κατεύθυνση αυτή, μεταξύ άλλων, έχει εντατικοποιηθεί και συστηματοποιηθεί η επικοινωνία και η ανταλλαγή πληροφοριών, ενώ διεξάγονται κοινές και συντονισμένες επιχειρήσεις επιτήρησης της ΕΛ.ΑΣ., του Λ.Σ. και των Ενόπλων Δυνάμεων.

3.               Μετά τις επιστολές του κ. Μουσουρούλη προς την Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Σεσίλια Μάλμστρομ και του κ. Μπαντιά προς τον Εκτελεστικό Διευθυντή του FRONTEX, Ίλκα Λαϊτίνεν, ο FRONTEX αποφάσισε να ενισχύσει την Ελλάδα και το Λιμενικό Σώμα με επιπρόσθετα επιχειρησιακά μέσα. Στο πλαίσιο αυτό, έχει προγραμματιστεί η άμεση διάθεση τριών εναέριων μέσων, τεσσάρων περιπολικών σκαφών, δυο κινητών μονάδων επιτήρησης και ικανού αριθμού εμπειρογνωμόνων Αξιωματικών, οι δαπάνες των οποίων θα καλυφθούν από κοινοτικούς πόρους του οργανισμού και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

4.               Επιπρόσθετα, για την αντιμετώπιση της διαμορφωθείσας κατάστασης το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ έχει ήδη προβεί στις ακόλουθες ενέργειες:

·                 Ενίσχυση της επιτήρησης σε συνεργασία με αντίστοιχες μονάδες των Ενόπλων Δυνάμεων, αναδιάταξη και εντατικοποίηση περιπολιών σε θάλασσα και ακτές από τις Λιμενικές Αρχές.
·                 Ενίσχυση περιπολιών στο νοτιοανατολικό Αιγαίο με πρόσθετα περιπολικά σκάφη.
·                 Αποστολή ελικοπτέρου στη Σάμο για παροχή εναέριας επιτήρησης.

5.               Πέραν των ανωτέρω, προγραμματίζονται μεταξύ άλλων οι ακόλουθες ενέργειες:

·         Συστηματικότερη συνεργασία με ΓΕΕΘΑ, ΓΕΣ, ΓΕΝ και ΕΛΑΣ
·         Ενίσχυση προσωπικού Λιμενικών Αρχών νήσων ανατολικού Αιγαίου.
·         Περαιτέρω ενίσχυση του ανατολικού Αιγαίου με επιπρόσθετα επιχειρησιακά μέσα (εναέρια και πλωτά) ανάλογα με τις ανάγκες και τη διαθεσιμότητα.


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΙΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΣΑΜΟΥ




«Η Ε.Ο.Σ.Σ. ΝΑ ΠΑΡΑΠΕΜΨΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΧΕΙΡΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ»



Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, ο οποίος έχει υπό τη βουλευτική του εποπτεία και την Εκλογική Περιφέρεια της Σάμου, έκανε την εξής δήλωση αναφορικά με τα όσα συμβαίνουν με την Ένωση Οινοποιητικών Συνεταιρισμών Σάμου:

«Το τελευταίο χρονικό διάστημα τόσο εγώ προσωπικά όσο και ο Πολιτευτής των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ στη Σάμο δημοσιογράφος Γιώργος Γαρυφάλλου, γινόμαστε αποδέκτες έντονων διαμαρτυριών αμπελουργών της Σάμου, αλλά και μελών του Δ.Σ. της Ένωσης, σχετικά με τις προθέσεις του Αντιπεριφερειάρχη Σάμου Θεμιστοκλή Παπαθεοφάνους να παραχωρήσει άδεια λειτουργίας και εγκατάστασης σε Ανώνυμη Εταιρεία για ιδιωτικό οινοποιείο, παραβαίνοντας τον σχετικό Αναγκαστικό Νόμο 6085/1934, αλλά και την σχετική πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που επιβεβαιώνει την ισχύ του Νόμου αυτού.

Σήμερα μου κοινοποιήθηκε η επίσημη ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ του Δ.Σ. της Ε.Ο.Σ.Σ. που χρεώνει σοβαρές κατηγορίες στον Αντιπεριφερειάρχη Σάμου.

Ο νομικός μου σύμβουλος κ. Βαγγέλης Παπαγεωργίου εξετάζει αν στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε και παράβαση καθήκοντος.

Ζητώ από την Ένωση Οινοποιητικών Συνεταιρισμών Σάμου να παραπέμψει την υπόθεση στον αρμόδιο Εισαγγελέα, για να διερευνήσει την όλη υπόθεση και να διαλευκάνει την αλήθεια έτσι ώστε να διαπιστωθεί εάν παραβιάζεται ο Αναγκαστικός Νόμος 6085/1934, εάν καταπατάται πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας με την οποία επιβεβαιώνεται η ισχύς του Αναγκαστικού Νόμου και τέλος εάν καταστρατηγείται το άρθρο 12 του Ελληνικού Συντάγματος που κατοχυρώνει και αναγνωρίζει τους Αναγκαστικούς Συνεταιρισμούς και ισοπεδώνεται το κοινό, δημόσιο συμφέρον των 3.000 αμπελουργών και όλων των Σαμιωτών, όπως επισημαίνεται και στην καταγγελία της Ε.Ο.Σ.Σ.».

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Κ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ Ε.Π. LEADER ΑΛΙΕΙΑΣ



ΕΡΩΤΗΣΗ


Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων


Θέμα: LEADER Αλιείας.

Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα LEADER χρηματοδοτείται από τα διαρθρωτικά Ταμεία της ΕΕ και έχει ως στόχο την ανάπτυξη της Περιφέρειας, μέσω αναπτυξιακών πρωτοβουλιών των τοπικών κοινοτήτων. Από το 2007 το LEADER Αλιείας αποτελεί αναπτυξιακό μοχλό για την υλοποίηση πολιτικών στον ευρωπαϊκό τομέα της αλιείας.
Ομάδες τοπικής δράσης,που απαρτίζονται από εκπροσώπους των τοπικών δημόσιων και ιδιωτικών κοινωνικοοικονομικών φορέων, προτείνουν επενδυτικά σχέδια, στο πλαίσιο στρατηγικών τοπικής ανάπτυξης και λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τη δυναμική κάθε περιοχής.

Στη Χίο, τον Δεκέμβριο του 2011 η Ομάδα Τοπικής Δράσης για το παραπάνω Πρόγραμμα, η οποία αποτελείται από την ΕΤΑΧ Α.Ε., την ΕΝΑ Χίου Α.Ε. και την ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΙΚΗ Α.Ε. ενημερώθηκαν για την έγκριση της πρότασης που υπέβαλαν, με εγκεκριμένο προϋπολογισμό 4,6 εκατομμύρια ευρώ.
Από τον Ιούνιο του 2012 μέχρι σήμερα συνεχίζονται οι τεχνικές συσκέψεις με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (σημερινός διαχειριστής του Προγράμματος), προκειμένου να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου, χωρίς αυτό να έχει πραγματοποιηθεί έως τώρα.
Εξαιτίας αυτής της καθυστέρησης, οι δύο δημοτικές εταιρείες που είναι οι εταίροι για την υλοποίηση του έργου περιέρχονται σε ολοένα και πιο δυσμενή οικονομική κατάσταση και παράλληλα, περιορίζεται η απορροφητικότητα και ο χρόνος υλοποίησης των έργων, με την επιλεξιμότητα των δαπανών να τελειώνει το 2015.
Επιπλέον, η οικονομική δυσχέρεια ταλαιπωρεί και τους Δήμους, με τον Δήμο Χίου να βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση για την κάλυψη της νέας εγγυητικής επιστολής, για να μπορέσει να διατεθεί η προκαταβολή του ποσού που αφορά την τεχνική βοήθεια.
Τέλος, επισημαίνεται η δέσμευση της Κυβέρνησης να επισπεύσει τις διαδικασίες για όλα τα προγράμματα χρηματοδότησης που αφορούν την Χίο, εξαιτίας της πρωτοφανούς καταστροφής που υπέστη το νησί τον Αύγουστο.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1.      Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου για την υπογραφή της σύμβασης με την Ομάδα Τοπικής Δράσης, ώστε να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου για τη Χίο, το οποίο περιλαμβάνει πέντε Δημόσια έργα και ένδεκα δράσεις ιδιωτικών έργων;
2.      Εξετάζεται το ενδεχόμενο να τροποποιηθεί ο τρόπος πληρωμής της προκαταβολής της τεχνικής βοήθειας, εξαιτίας της οικονομικής δυσπραγίας των ΟΤΑ;

17 Σεπτεμβρίου 2012
Ο ερωτών βουλευτής

Κωνσταντίνος Δ. Τριαντάφυλλος

ΜΕΤΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΣΤΗ ΣΑΜΟ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΚΡΑΤΟΥΝΤΑΝ ΣΤΟ ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ



Με ασφάλεια έφτασαν στη Σάμο, με το πλοίο ΚΑΛΥΜΝΟΣ, οι 58 μετανάστες από την Συρία, την Αλγερία και την Παλαιστίνη, που κρατούνταν επί έξι ημέρες στο Αγαθονήσι, καθώς τις προηγούμενες ημέρες δημιουργήθηκαν μικροεπεισόδια, όταν κάποιοι απ' αυτούς επιχείρησαν να μπουν στο καράβι για να φύγουν.