Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΝΑ , ΚΩΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ , ΣΕ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΟΥ ΤΩΝ ΑΝΕΛ, ΜΑΡΙΝΑΣ ΧΡΥΣΟΒΕΛΩΝΗ, "ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΒΟΡΕΙΩΝ ΣΠΟΡΑΔΩΝ ΜΕ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ"




«Κυρία συνάδελφε, η ερώτησή σας η σημερινή, αλλά και η προηγούμενη, του Ιουλίου, επιτρέψτε μου να πω ότι βρίθει ανακριβειών και αυθαίρετων συμπερασμάτων, αλλά και αναδεικνύει μία ελλιπή γνώση του πώς λειτουργούν στη χώρα μας οι θαλάσσιες μεταφορές. Θα απαντήσω με δεδομένα και με στοιχεία:

Σε ό,τι αφορά στην υφιστάμενη σύνδεση των Βορείων Σποράδων, υπάρχουν πλοία που συνδέουν τα νησιά αυτά με το λιμάνι του Βόλου και με το λιμάνι του Αγ. Κωνσταντίνου -αναφέρω χαρακτηριστικά το «Express Skiathos» με το Βόλο, το οποίο κάνει δύο δρομολόγια την ημέρα κι ένα δρομολόγιο Τρίτη, Τετάρτη και Σάββατο, καθώς και το «Flying Cat 5» και το «Express Πήγασος», που συνδέουν καθημερινά τις Σποράδες με το Βόλο και με τον Αγ. Κωνσταντίνο για την περίοδο από 14 Ιουνίου έως 8 Σεπτεμβρίου με ένα δρομολόγιο την ημέρα.

Σας ενημερώνω, επίσης, ότι έχει κατατεθεί αίτημα από το πλοίο «Άρτεμις» για έκτακτη δρομολόγηση σύνδεσης του Βόλου με τις Βόρειες Σποράδες από 21 Ιουνίου έως 8 Σεπτεμβρίου και υπάρχει και η θετική εισήγηση από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Σε ό,τι αφορά στο θέμα της νομοθεσίας: Οι θαλάσσιες μεταφορές διέπονται από τις διατάξεις του ν. 2932/01, ο οποίος ενσωματώνει τον Κοινοτικό Κανονισμό 3577/92.

Κυρία συνάδελφε, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία η δρομολόγηση πλοίων –και σας παρακαλώ να με προσέχετε- είναι ελεύθερη. Οι πλοιοκτήτες με βάση τη δική τους ελεύθερη επιχειρηματική πρωτοβουλία, αποφασίζουν πού θα δρομολογήσουν πλοίο. Εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον δρομολόγησης πλοίων –προσέξτε- από Θεσσαλονίκη προς Βόλο και Θεσσαλονίκη προς Βόρειες Σποράδες, εδώ είμαστε να το δρομολογήσουμε αμέσως. Αυτά ως προς τη νομοθεσία. Τι κάνουμε, εμείς από την πλευρά μας; Η πολιτεία τι κάνει; Πρώτα απ’ όλα ελέγχει αν εκπληρούνται οι προϋποθέσεις δρομολόγησης. Και το κάνει –πιστέψτε με- καθημερινά.

Δεύτερον, παρεμβαίνει για λόγους δημοσίου συμφέροντος, όπου η ελεύθερη αγορά δεν εξασφαλίζει το απαιτούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης. Τι σημαίνει «απαιτούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης»; Σχεδιασμός δρομολογίων, επάρκεια, συχνότητα και τακτικότητα. Στη δευτερολογία μου θα σας δώσω στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η ερώτησή σας είναι τελείως αβάσιμη. Επαναλαμβάνω, για να το λάβετε υπόψη στην απάντησή σας, ότι ανέτρεξα στις δηλώσεις που έκανε ο Υπουργός Μακεδονίας Θράκης, κ. Καράογλου και θα σας αναγνώσω ακριβώς τι είπε. Και ποιά είναι η διαστρέβλωση των λεγομένων του από εσάς ή από συνεργάτες σας.

Ευχαριστώ.»

Δευτερολογία κ. Μουσουρούλη

«Στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών συμμετέχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Είναι ένα εργαλείο διαβούλευσης, καταγράφονται οι απόψεις και είναι γνωμοδοτικό προς τον Υπουργό. Σας ανέφερα ότι δεν υπάρχει, μέχρι στιγμής, εκδηλωθείσα επιχειρηματική πρωτοβουλία. Ο Αρχηγός σας, ο κ. Καμμένος, υπήρξε Υπουργός Ναυτιλίας. Ανατρέξτε στην εποχή που διαχειριζόταν αντίστοιχες υποθέσεις, στις σχέσεις του με το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, πώς ελάμβανε υπ’ όψιν τις γνωμοδοτήσεις του και τι ακριβώς έκανε για να εξασφαλίσει την εδαφική συνοχή της χώρας εκείνη την περίοδο κατά την οποία τα πράγματα ήταν τελείως διαφορετικά σε σχέση με σήμερα.

Επειδή μου δίνετε το δικαίωμα να επεκταθώ και πέραν της ερωτήσεως, συγκρατήστε το εξής, κυρία συνάδελφε: Το 2008 οι επιβάτες ήταν 38 εκατομμύρια σε όλη την Ελλάδα, ενώ το 2012 ήταν 23 εκατομμύρια. Χάθηκαν, δηλαδή, 15 εκατομμύρια επιβάτες. Σας δίνω στοιχεία και για τα οχήματα: 8,5 εκατομμύρια οχήματα το 2008 και 5 εκατομμύρια το 2012, δηλαδή χάθηκαν 3,4 εκατομμύρια οχήματα, κλπ. Υπήρξε, λοιπόν, μια καθίζηση της κίνησης, η οποία, όμως, δεν επηρέασε, κυρία συνάδελφε –διότι κάνουμε καθημερινή διαχείριση- τη συχνότητα και την ποιότητα της εξυπηρέτησης, εκτός από ορισμένες περιπτώσεις. Για να μην αναφερθώ στα καύσιμα, που από το 2009 μέχρι σήμερα σημειώθηκε 100% αύξηση της τιμής τους.

Σας ξαναλέω, λοιπόν, το επίπεδο εξυπηρέτησης των Βόρειων Σποράδων με το Βόλο και τον Άγιο Κωνσταντίνο δεν έχει απομειωθεί. Ο δε κ. Καράογλου –επειδή ανέτρεξα στις δηλώσεις του- είπε, εννοώντας τη συνομιλία του με το Δήμαρχο Σκοπέλου, ότι τόσο το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης όσο και το Υπουργείο Ναυτιλίας –και είναι αλήθεια- έχουν κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια, προκειμένου να στηρίξουν ή να ενεργοποιήσουν επιχειρηματική πρωτοβουλία για να γίνει η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Βόλο ή και με τις Σποράδες. Αυτό συνεχίζουμε και το κάνουμε καθημερινά.

Παρακαλώ –απευθύνομαι στο Σώμα- όποιος μπορεί να βοηθήσει από τη σκοπιά του, διότι δικαίωμα στην κριτική έχουν αυτοί που θέλουν και να βοηθάνε, όποιος θέλει ας μας φέρει σε επαφή με επιχειρηματικά σχήματα. Εμείς θα στηρίξουμε οποιονδήποτε θέλει να δρομολογήσει πλοίο. Ασφαλώς, στηρίζουμε και την απόφαση του Δημάρχου, εφόσον δημιουργηθεί κάποιο επιχειρηματικό σχήμα, να δρομολογηθεί πλοίο ακόμα και εκτάκτως. Σας ανέφερα το πλοίο «Άρτεμις». Κατετέθη αίτηση στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Βεβαίως και την δεχόμαστε.

Αυτή, είναι η λειτουργία της ελεύθερης αγοράς και κάποια στιγμή να μας ξεκαθαρίσουν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, τέλος πάντων, αν αναγνωρίζουν τη δομή και την οργάνωση των θαλασσίων συγκοινωνιών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Εκτός αν θέλετε να μου πείτε ότι πρέπει να αγονοποιηθούν όλες οι γραμμές της χώρας. Πείτε το, καταθέστε το σαν πρόταση και θα σας απαντήσω με στοιχεία.

Ευχαριστώ.»

11 "ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ" ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ - ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΙΟΥ ΑΝΑΜΕΣΑ Σ΄ΑΥΤΑ


ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

11 «μνηστήρες» για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Σε 11 ανήλθαν τα επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

11 «μνηστήρες» για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Όπως ανακοίνωσε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), τα περιφερειακά αεροδρόμια χωρίστηκαν σε δύο ομάδες:




Στην 1η ομάδα εντάχθηκαν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας.




Η 2η ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.




Ενώ, έως τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμπεριλάβει έως τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου στην 1η ομάδα και τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου στη 2η ομάδα.




Οι επόμενες κινήσεις αφορούν στους συμβούλους αξιοποίησης, οι οποίοι θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες προτάσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού.

ethnos.gr

AΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΝΑ, ΚΩΣΤΗ ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ, ΣΕ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ,ΣΠΥΡΟΥ ΧΑΛΒΑΤΖΗ, "ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΟΥ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ"




«Αγαπητέ κύριε συνάδελφε, όπως γνωρίζετε, η Ελλάδα είναι κράτος-μέλος του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας και έχει κυρώσει όλες τις συμβάσεις που διέπουν τις εργασιακές σχέσεις στη ναυτιλία, του 1987, του 1988 και πρόσφατα τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας του 2006, η οποία θα αρχίσει να εφαρμόζεται προσεχώς. Το λέω αυτό, γιατί σεβόμαστε απόλυτα τις αρχές, τα δικαιώματα και τις απαιτήσεις που απορρέουν από το διεθνές θεσμικό πλαίσιο. Μέσα σ’ αυτές τις αρχές και τα δικαιώματα, ασφαλώς, είναι και το δικαίωμα της συνδικαλιστικής οργάνωσης, της ελεύθερης δημοκρατικής συνδικαλιστικής οργάνωσης, το οποίο όπως είπα στηρίζουμε και σεβόμαστε.

Η προσπάθεια για λύσεις και προτάσεις που καταβάλλεται από το Υπουργείο είναι καθημερινή. Πιστέψτε με. Εμείς, πέρα από το θέμα, της ασφαλούς και απρόσκοπτης μεταφοράς στις θάλασσες της χώρας, έχουμε υποχρέωση ελέγχου εφαρμογής των απαιτήσεων της διεθνούς και εθνικής νομοθεσίας και αυτό κάνουμε. Θέλω να σας πω ότι και πριν και κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων στις οποίες αναφέρεστε, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, η τότε πολιτική ηγεσία, είχε απευθυνθεί προφορικά και με έγγραφα προς τις πλοιοκτήτριες εταιρείες ασκώντας κάθε δυνατό μέσο και κάθε δυνατή πίεση, προκειμένου να εκπληρώσουν άμεσα τις υποχρεώσεις τους και κυρίως τις οικονομικές.

Ωστόσο –και θα ήθελα την προσοχή σας εδώ- οι διαφορές που προκύπτουν στις συμβάσεις ναυτολόγησης είναι διαφορές αστικής φύσεως. Το Υπουργείο δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει παρέμβαση στις δικαστικές αρχές. Ωστόσο, προσπαθούμε σε καθημερινή βάση, σε μια δύσκολη περίοδο για τη χώρα, για όλους τους Έλληνες, για όλους τους εργαζόμενους και για όποιον ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα ιδίως σε έναν τομέα που, όπως προανέφερα στην απάντησή μου προς τη συνάδελφο των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, είναι ελλειμματικός με κάθε δυνατό μέσο να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που προκύπτουν με την απλήρωτη εργασία, κυρίως, καθώς και ευρύτερα τα ζητήματα του κλάδου.

Θέλω επίσης να πω ότι σήμερα έχω καλέσει -κι αυτό δεν έχει συνδεθεί με την ερώτησή σας- εντελώς συμπτωματικά, τον Σύνδεσμο των Ακτοπλόων, τον ΣΕΕΝ, προκειμένου να συζητήσουμε τις καθυστερήσεις που υπάρχουν στην πληρωμή των ναυτικών. Και δεν είναι μόνο συζήτηση, αλλά στο ίδιο πνεύμα που σας ανέφερα και πριν, άσκηση πίεσης προς τις εταιρείες να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους στο πλαίσιο της νομιμότητας. Αν χρειαστεί θα πάρουμε και μέτρα πιο δραστικά.

Όμως πρέπει να καταλάβουμε, κύριε συνάδελφε, ότι η διοίκηση δεν έχει μόνο ως στόχο να υπερασπίζεται την ιδιαιτερότητα του ναυτικού επαγγέλματος, έχει και την υποχρέωση να διασφαλίζει την απρόσκοπτη θαλάσσια συγκοινωνία και την εδαφική συνοχή της χώρας μας.

Δευτερολογία κ. Μουσουρούλη

Κύριε συνάδελφε, θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι δεν υπάρχει ούτε μία επίσημη καταγγελία, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου και στις αρμόδιες υπηρεσίες ή στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, που να μην έχει ελεγχθεί και να μην έχει προχωρήσει δικαστικά. Ουδεμία. Και σας παρακαλώ να με ενημερώσετε, αν έχετε κάποιο παράδειγμα περί του αντιθέτου.

Η δεύτερη παρατήρησή μου αφορά στο θέμα της επιστράτευσης. O ομιλών υπήρξε ο Υπουργός που ήρε την πολιτική επιστράτευση του 2010. Όμως, την περίοδο της κρίσης που είχαμε τον Φεβρουάριο, αφού εξαντλήθηκε κάθε μέσο -διάλογος εξαντλητικός επί της ουσίας, σε βάθος- και προωθήθηκαν κάποιες λύσεις -όσες μπορούσαν να προωθηθούν στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του Υπουργείου Ναυτιλίας, αλλά και της εθνικής οικονομίας- διαπιστώθηκε πρόβλημα τροφοδοσίας των νησιών και κυρίως εκείνων που είναι πλήρως απομονωμένα. Που δεν έχουν άλλο μέσο επικοινωνίας. Δεν έχουν αεροδρόμιο, ή ελικοδρόμιο. Το πλοίο είναι το μοναδικό τους μέσο επικοινωνίας και παρά το γεγονός ότι πολλοί εκ των συνδικαλιστικών φορέων, σχεδόν οι μισοί, προβληματίστηκαν αν θα έπρεπε να συνεχίσουν την απεργία ή όχι, την έκτη, έβδομη μέρα, πήραμε αυτό το μέτρο –και σας καλώ να το συμμεριστείτε - προκειμένου να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία. Οι ελλείψεις ήταν σημαντικές σε καύσιμα, σε τρόφιμα, σε φάρμακα. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο έχουμε ανοίξει μία συζήτηση προκειμένου να δούμε πως τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να διασφαλίζεται αυτό το αγαθό.

Εκτός από το θέμα των δικαστικών εκκρεμοτήτων, είπατε καικάτι άλλο, κύριε συνάδελφε, το οποίο με προβλημάτισε. Ότι το Υπουργείο δεν κάνει τίποτα. Σας προκάλεσα να μου δώσετε παραδείγματα. Το Υπουργείο κάνει πολλά, αλλά δεν τα δημοσιοποιεί. Δεν βγαίνουμε καθημερινά με δελτία Τύπου να ενημερώσουμε τι γίνεται με κάθε διαφορά που προκύπτει. Έχουμε την εντολή να προσέχουμε το τρίπτυχο της ελληνικής ναυτιλίας, τον ναυτικό, το πλοίοκαι την επιχειρηματικότητα. Δεν μπορεί το ένα χωρίς το άλλο. Πρέπει να συνυπάρχουν με τρόπο ισόρροπο, δίκαιο στο πλαίσιο –επαναλαμβάνω- της διεθνούς και της εθνικής νομοθεσίας.

Θέλω πάντως να σας διαβεβαιώσω ότι επί των ημερών μου, ποτέ δεν υπήρξε, ακόμα και σε περιπτώσεις που η ένταση κορυφώθηκε, καταστολή. Έχω μαζί μου όλες τις ανακοινώσεις των συνδικαλιστικών φορέων και του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας. Την 6η Φεβρουαρίου 2013 -που ήταν και η πιο δύσκολη μέρα των απεργιών-δεν υπήρξε καμία απολύτως ενέργεια καταστολής.Μάλιστα εγώ ο ίδιος -και χαίρομαι για την ευκαιρία που μου δίνετε- ζήτησα να έρθω να συνομιλήσω με την τότε Γενική Γραμματέα του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας και τους συνδικαλιστές, αλλά δεν μου εδόθη αυτή η ευκαιρία. Θέλω, λοιπόν να σας διαβεβαιώσω ότι θέμα καταστολής ούτε υπήρξε, ούτε ετέθη, ούτε θα υπάρξει στο μέλλον.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας είναι ανοιχτός σε έντιμο, δημιουργικό, εποικοδομητικό διάλογο. Ασκούμε –και κλείνω με αυτό- κάθε δυνατή πίεση, υπερβαίνοντας πολλές φορές τα όρια των αρμοδιοτήτων μας και τους νομοθετικούς περιορισμούς που έχουμε, για να λύσουμε τα προβλήματα της ναυτιλίας και του ναυτικού.

Ευχαριστώ.»

TO 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΙΟΥ ΣΤΗ ΡΟΥΜΑΝΙΑ










Στη φωτογραφία διακρίνονται ο κος Μαρκος Κάβουρας, Δ/ντής του σχολείου, η κα Κονίτσα Χριστοφαρή, υποδιευθύντρια του σχολείου και η κα Ελένη Καλαγκιά, δασκάλα της Στ' τάξης μαζί με την αποστολή των Τούρκων συναδέλφων

Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Χίου βρίσκεται στην ευτυχή συγκυρία να συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Σύμπραξης Σχολικών Μονάδων Comenius για τη διετία 2012-2014 με αριθμό σύμβασης: 2012-1-FR1-COM06-35298 6. Τίτλος του προγράμματος είναι « Littera'Tour d'Europe en 80 semaines, 7 voix au chapitre. » και στα ελληνικά αποδίδεται ως «ο γύρος της Λογοτεχνίας σε 80 εβδομάδες». Δεν είναι τυχαίο που ο τίτλος του έργου παραπέμπει στο γνωστό βιβλίο «Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες» αφού οι μαθητές των σχολείων εταίρων καλούνται να ανακαλύψουν τις διαφορές αλλά κυρίως τις ομοιότητες των αξιών και των πολιτισμών υπό το πρίσμα των λογοτεχνικών βιβλίων μέσα από ένα «μαθησιακό ταξίδι» 80 εβδομάδων.
Μέσα στα πλαίσια του προγράμματος, το σχολείο μας έχει ήδη υλοποιήσει τρεις εκπαιδευτικές επισκέψεις από την αρχή της σχολικής χρονιάς στο Παρίσι, στο Σόκε της Τουρκίας και στο Μπάια Μάρε της Ρουμανίας αφήνοντας τις καλύτερες των εντυπώσεων για το εύρος και την ποιότητα των εργασιών του. «Τα παιδιά είναι σαφώς κερδισμένα καθώς μέσα από την ανταλλαγή των εργασιών μαθαίνουν με τρόπο βιωματικό μύθους, θρύλους, παραδοσιακά παραμύθια, καθώς και έργα σημαντικών εκπροσώπων της παιδικής-νεανικής λογοτεχνίας, τόσο του τόπου τους, όσο και των άλλων εμπλεκόμενων χωρών» τόνισε ο κ. Μάρκος Κάβουρας, Διευθυντής της εν λόγω σχολικής μονάδας. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι «ο κάθε μαθητής μας μπορεί να γίνει πρεσβευτής της δικής μας λογοτεχνίας και συνεπώς του δικού μας πολιτισμού και ταυτόχρονα αγγελιοφόρος των άλλων δίνοντας μια ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση» είπε η κα Πέπη Μπανιώκου καθηγήτρια γαλλικών και υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον για το πρόγραμμα έδειξε και η Ακόλουθος Συνεργασίας για τα γαλλικά η κα Emmanuelle Boillon, του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών με αποτέλεσμα να γίνεται ειδική μνεία για το πρόγραμμα και το σχολείο στην επίσημη ιστοσελίδα του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών.

Στις 24 Μαΐου 2014 ολοκληρώθηκε το ήμισυ του προγράμματος στο σχολείο “Ion Luca Caragiale” στο Baia Mare της Ρουμανίας, όπου όλοι οι εταίροι δήλωσαν ότι ανυπομονούν για τη συνέχιση των εργασιών τους αλλά και για την πραγματοποίηση της συνάντησής τους στη Χίο τον Μάρτιο του 2014.

AYTOΨΙΕΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΧΑΔΑ


Ενόψει της επερχόμενης θερινής περιόδου και της επικινδυνότητας  από τυχόν παράνομες ρίψεις απορριμμάτων, κλαδιών ή άλλων εύφλεκτων υλικών στους «σφραγισμένους» Χ.Α.Δ.Α., η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου προβαίνει σε αυτοψίες για τον έλεγχο της πραγματικής σημερινής κατάστασης των Χ.Α.Δ.Α. ή άλλων σημείων όπου υφίστανται τυχόν ανεξέλεγκτες απορρίψεις. Αναφορικά με το θέμα των Χ.Α.Δ.Α. τέθηκαν ερωτήματα και εκφράσθηκαν προβληματισμοί κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για ζητήματα πολιτικής προστασίας. Ο Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος κ. Νίκος Μάρκου σε συνεργασία με  τους Αντιπεριφερειάρχες και Εντεταλμένους Περιφερειακούς Συμβούλους των Π. Ε. θα συνδράμουν άμεσα ώστε να ολοκληρωθούν το συντομότερο οι έλεγχοι και οι αυτοψίες από τις αρμόδιες Υπηρεσίες. Παράλληλα με σχετική επιστολή του ο κ. Μάρκου προτρέπει τους Δημάρχους και Αντιδημάρχους Περιβάλλοντος των νησιών του Βορείου Αιγαίου να εντείνουν την προσοχή τους ώστε οι αποκατασταθέντες και οι τελούντες εν παύση Χ.Α.Δ.Α. να παραμένουν πραγματικά ανενεργοί, περιφραγμένοι και ασφαλείς σε αυτοαναφλέξεις ή μεταδόσεις πυρκαγιών.

EΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ




«Η ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΦΑΝΙΣΕΙ ΚΑΙ ΤΗ ΓΝΩΣΗ. ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΧΙΟΥ ΤΗ ΣΕΒΑΣΤΗΚΑΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ»

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ 46  ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚA ΜΑΥΡΑ ΚΑΤΑΣΤΙΧΑ

Τον αφανισμό της γνώσης έχει βάλει στόχο η κυβέρνηση με τη συγχώνευση και κατάργηση 46 Δημόσιων Βιβλιοθηκών. Αυτό καταγγέλλει με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.

Σύμφωνα με επιστολή του Συλλόγου Φίλων Βιβλιοθήκης Χίου «Αδαμάντιος Κοραής» που παραδόθηκε στο λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του Τέρενς Κουίκ από τα μέλη της τοπικής Συντονιστικής Επιτροπής του Κινήματος, «με το πρόσχημα της εξοικονόμησης πόρων, κατ’ επιταγή των Μνημονίων που υλοποιεί η Κυβέρνηση, η Ιστορική Κεντρική Βιβλιοθήκη του νησιού, με την επωνυμία «Αδαμάντιος Κοραής», πρόκειται να κατεβάσει ρολά».

«Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης θα οδηγήσει στη δραματική συρρίκνωση του ήδη πενιχρού προϋπολογισμού των Δημόσιων Βιβλιοθηκών, σε απολύσεις 200 εργαζομένων, στον κίνδυνο για την ασφάλεια του πολύτιμου ιστορικού αρχειακού και άλλου υλικού και στην κατάργηση της διοικητικής αυτοτέλειας των βιβλιοθηκών», υπογραμμίζει ο Σύλλογος Φίλων της Βιβλιοθήκης  και τονίζει πώς «είναι πραγματικά αδιανόητο να αφήσουμε τον «Αδαμάντιο Κοραή», βιβλιοθήκη με αδιάλειπτη γνώση και προσφορά στη γνώση και τον πολιτισμό από το 1792 να υποκύψει στους απαράδεκτους σχεδιασμούς που υπαγορεύονται από τα συμβόλαια των μνημονίων».

«Τι μέτρα θα λάβετε ώστε να αποτρέψετε τον αφανισμό των 46 Δημοτικών Βιβλιοθηκών;» ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό ο Τέρενς Κουίκ και ζητά να μην επιτραπεί η συγχώνευση μίας βιβλιοθήκης σαν του Κοραή, που σεβάστηκαν ακόμα και οι Τούρκοι!

Για την ιστορία, ο Τέρενς Κουίκ αναγράφει όλες τις βιβλιοθήκες που πανελλαδικά καταργούνται. Αυτές είναι:

Η βιβλιοθήκη της Αίγινας, της Αρεόπολης, της Βυτίνας, των Δελφών, της Λευκάδας, των Μηλιών, των Μολάων, του  Πεταλιδίου, της Μήθυμνας, της Ζακύνθου, της Ζαγοράς, της Ανδρίτσαινας, της Σάμου, της Σιάτιστας, της Βέροιας, της Χίου, των Γρεβενών, της Καλαμάτας, της Δράμας, της Έδεσσας, της Ελευθερoύπολης, της Πύλης, του Καρπενησίου, της Κέρκυρας, του Κιλκίς, της Κόνιτσας, της Λαμίας, του Ληξουρίου, της Λιβαδειάς, της Ναυπάκτου και της Μυτιλήνης.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.


parliament logo.jpg
ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ TON ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ

ΘΕΜΑ: ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ

Κύριε Υπουργέ,

Με τα μνημονιακά συμβόλαια που έχει υπογράψει η συγκυβέρνησή σας, φτάσαμε στο σημείο να κατεβάζουμε ρολά και στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες.

Ο αφανισμός της γνώσης συνεχίζεται χωρίς κανένας συγκυβερνητικός πολιτικός παράγων να αντιλαμβάνεται ότι αυτό συμπαρασύρει και την Ελλάδα μας.

Σας παραθέτω ανοικτή επιστολή που μου εστάλη από τη Χίο, με τη φροντίδα των μελών της τοπικής Συντονιστικής Επιτροπής του Κινήματος.

«ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΧΙΟΥ
«ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ»

Χίος 29/5/2013

Με αίσθημα αγανάκτησης πληροφορηθήκαμε τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας για συγχώνευση 46Δημόσιων Βιβλιοθηκών σε όλη τη χώρα, μεταξύ αυτών και η Δημόσια Ιστορική Κεντρική Βιβλιοθήκη Χίου «Αδαμάντιος Κοραής», σε έναν ενιαίο κεντρικό οργανισμό.

Με το πρόσχημα της εξοικονόμησης πόρων, κατ’ επιταγή των Μνημονίων που υλοποιεί η Κυβέρνηση, ο σχεδιασμός αυτός θα έχει ως βέβαια αποτελέσματα:

Τη δραματική συρρίκνωση του ήδη πενιχρού προϋπολογισμού των Δημόσιων Βιβλιοθηκών.

Τις απολύσεις εργαζομένων που έχουν δώσει την ψυχή τους για τις Βιβλιοθήκες με το πρόσχημα του πλεονάζοντος προσωπικού.

Τον κίνδυνο για την ασφάλεια του πολύτιμου ιστορικού, αρχειακού και άλλου υλικού που διατηρείται στις Βιβλιοθήκες και αποτελεί δημόσιο αγαθό και  πνευματική κληρονομιά ολόκληρης της κοινωνίας μας.

Την κατάργηση της διοικητικής αυτοτέλειας των βιβλιοθηκών, ειδικά ιστορικών βιβλιοθηκών όπως η Βιβλιοθήκη «Αδαμάντιος Κοραής», με την υπαγωγή τους σε έναν τερατώδη κεντρικό γραφειοκρατικό μηχανισμό υπό τον ασφυκτικό έλεγχο της κεντρικής κυβέρνησης, χωρίς καμιά σχέση με τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.

Πρακτικά η εξέλιξη αυτή θα έχει ως συνέπεια την υποβάθμιση, την αδυναμία στοιχειώδους λειτουργίας, με ορατό τον κίνδυνο για κλείσιμο της Βιβλιοθήκης Χίου «Κοραής». 

Η Βιβλιοθήκη Χίου «Αδαμάντιος Κοραής» έχει μια πορεία αδιάλειπτης προσφοράς στη γνώση και στον πολιτισμό από το 1792 έως σήμερα. Είναι πραγματικά αδιανόητο να την αφήσουμε να υποκύψει στους απαράδεκτους σχεδιασμούς που υπαγορεύονται από εχθρούς της γνώσης και του πολιτισμού.

Καλούμε:

Το Εφορευτικό Συμβούλιο της Βιβλιοθήκης να πάρει άμεσα πρωτοβουλίες ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας και συντονισμένης αντίδρασης.

Τους τοπικούς Βουλευτές να αρνηθούν να συμπράξουν σ’ αυτό το έγκλημα απέναντι στην ιστορία και την πνευματική παράδοση του τόπου μας.

Τους τοπικούς φορείς να συνεργαστούν στην αντίδραση για τη ματαίωση αυτής της εξέλιξης.

Όλους τους συμπολίτες μας, τις γενιές που μεγάλωσαν στη Βιβλιοθήκη «Κοραής», να σταθούμε όλοι και όλες στο πλευρό του κορυφαίου πνευματικού ιδρύματος του τόπου μας.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου

Ο Πρόεδρος              ΑνδρέαςΜιχαηλίδης
Ο Γραμματέας          Γιάννης Βούλγαρης
Ο Ταμίας                   Δημήτριος Δημητρακόπουλος
Τα μέλη                     ΚώσταςΖαφείρης
                                  Ελένη Μπλούγκαρη»

Κύριε Υπουργέ,

Επιπροσθέτως σας αναφέρω ότι τα κοφτερά μυαλά της χώρας σκέφτηκαν πολύ και αποφάσισαν να συγχωνευθούν συνολικά 46 δημόσιες βιβλιοθήκες και να απολυθούν 200 υπάλληλοι.

Ποιες είναι οι βιβλιοθήκες:

Αίγινας, Αρεόπολης, Βυτίνας, Δελφών, Λευκάδας, Μηλιών, Μολάων, Πεταλιδίου, Μήθυμνας, Ζακύνθου, Ζαγοράς, Ανδρίτσαινας, Σάμου, Σιάτιστας, Βέροιας, Χίου, Γρεβενών, Καλαμάτας, Δράμας, Έδεσσας, Ελευθερoύπολης, Πύλης, Καρπενησίου, Κέρκυρας, Κιλκίς, Κόνιτσας, Λαμίας, Ληξουρίου, Λιβαδειάς, Ναυπάκτου, Μυτιλήνης

 Κατόπιν τούτων, σας ερωτώ κ. Υπουργέ:

1.Μία βιβλιοθήκη σαν του Κοραή, που σεβάστηκαν και οι Τούρκοι, οδηγείται στον αφανισμό. Οδηγείται και ο Έλληνας στην αμάθεια. Θα το επιτρέψετε;

2.Τι μέτρα θα λάβετε  ώστε να αποτρέψετε τον αφανισμό 46 Δημοτικών Βιβλιοθηκών;


Ο Ερωτών Βουλευτής


Τέρενς-Νικόλαος Κουίκ



ANOIXTH ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ - ΔΗΜΟΤΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΣΣΕΣ ΜΑΣ



Μετά την επιτυχημένη διοργάνωση της 1ης γιορτής χιώτικης γεύσης, τον Μάιο 2012, φέτος θα πραγματοποιηθεί η 2η γιορτή χιώτικης γεύσης το διήμερο 30 και 31 Ιουνίου 2013 στην πλατεία Πλαστήρα.
Απευθύνουμε ανοιχτή πρόσκληση – κάλεσμα σε:
α) πολιτιστικούς συλλόγους του νησιού μας
β) δημότες και δημότισσές μας
να συμμετέχουν στη γιορτή με παραδοσιακές συνταγές, που θα περιλαμβάνουν ντόπια προϊόντα, για να αναδείξουμε τη γαστρονομική κουλτούρα του τόπου μας.
Για δηλώσεις συμμετοχής μέχρι τις 20 Ιουνίου 2013, στο e-mail: etatsis@yahoo.gr και στο τηλέφωνο: 22713-50869.

ΚΕΔΕ : Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΤΡΟΠΟ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΤΩΝ ΚΑΠ



Τις βασικές αρχές του νέου τρόπου κατανομής των ΚΑΠ, όπως διαμορφώθηκε  μετά την μελέτη της ΕΕΤΑ και τις αλλεπάλληλες συνεδριάσεις της επιτροπής οικονομικών της ΚΕΔΕ παρουσίασε ο  Πρόεδρος Επιτροπής Οικονομικών – μέλος Δ.Σ. ΚΕΔΕ Δημήτρης Τσιαντής.
Αφού έθεσε εξ αρχής ορισμένες παραδοχές όπως
-Τα προτεινόμενα κριτήρια κατανομής να είναι σύμφωνα με το άρθρο 259 του Ν.3852/2010.
-Οι πρόσθετες χρηματοδοτήσεις που αφορούν αρμοδιότητες που μεταβιβάσθηκαν στους Δήμους από 2001-2012 (παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών και των χώρων άθλησης, Σχολικών Φυλάκων και εργαζομένων σε προγράμματα Βοήθεια στο Σπίτι / Κοινωνική Μέριμνα και για ΑμεΑ, δαπάνες μισθοδοσίας του προσωπικού των ΤΥΔΚ των Κρατικών Περιφερειών, δαπάνες μισθοδοσίας του προσωπικού ΙΔΟΧ για τον καθαρισμό σχολικών μονάδων κλπ), οι οποίες σήμερα έχουν ενσωματωθεί στους ΚΑΠ, να αποτελούν διακριτή χρηματοδότηση.
-Ο πληθυσμός που θα χρησιμοποιηθεί είναι ο de facto (πραγματικός) πληθυσμός, με προσαρμογή των ακραίων περιπτώσεων.
-Να υπάρξει ανώτατο όριο μειώσεων των ΚΑΠ σε σχέση με το αντίστοιχο ποσό του 2013, με αναλογική μείωση των αναμενόμενων αυξήσεων που παρατηρούνται σε δήμους.
Παρουσίασε τα κριτήρια κατανομής που είναι

Ελάχιστο κόστος λειτουργίας – πληθυσμός: Το ελάχιστο κόστος λειτουργίας των δήμων περιλαμβάνει τις δαπάνες που συνδέονται με την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.  Για τον προσδιορισμό της χρηματοδότησης του ελάχιστου κόστους λειτουργίας δημιουργήθηκε κατηγοριοποίηση των Δήμων σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: Α. Μητροπολιτικές περιοχές – Περιφέρεια Αττικής πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, Β. Ηπειρωτικοί δήμοι, Γ. Νησιωτικοί Δήμοι. Η κάθε κατηγορία διαχωρίζεται σε υποκατηγορίες ανάλογα με τον πληθυσμό και χρηματοδοτείται με συγκεκριμένο ποσό ανά κάτοικο.
Έκταση: Η κατανομή στους Δήμους, για το συγκεκριμένο κριτήριο, πραγματοποιείται ανάλογα με τη έκτασή του κάθε Δήμου.
Διοικητικά – Δημοτική αποκέντρωση: Στο κριτήριο αυτό περιλαμβάνονται: Δημοτικές ενότητες (αριθμός ανά Δήμο), Δημοτικές / τοπικές κοινότητες (αριθμός ανά Δήμο), Οικισμοί (αριθμός ανά Δήμο).
Διοικητική υποστήριξη: Πρωτεύουσες νομών – επαρχείων – έδρες Ν.Δ.: Το ελάχιστο κόστος λειτουργίας τους, των δήμων αυτών, παρουσιάζεται αυξημένο λόγω της διοικητικής υποστήριξης που παρέχουν στους άλλους Δήμους και των εξωτερικών επιβαρύνσεων που συνεπάγεται η διοικητική τους θέση. Έγινε ταξινόμηση των δήμων που ασκούν διοικητική εξυπηρέτηση σε πέντε κατηγορίες, ανάλογα με το επίπεδο της διοικητικής εξυπηρέτησης που παρέχουν.
Προσδιορισμός ορεινότητας: Ο προσδιορισμός της ορεινότητας είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα.  Προτείνουμε η κατανομή να πραγματοποιηθεί, όπως στην περίπτωση της διοικητικής υποστήριξης, με συγκεκριμένο ποσό ανά κάτοικο του ορεινού διαμερίσματος σε συνάρτηση και με τον συνολικό πληθυσμό του Δήμου.
Νησιωτικότητα: Η νησιωτικικότητα περιλαμβάνεται στο ελάχιστο κόστος με αυξημένο ποσό ανά κάτοικο. Επιπρόσθετα για τους νησιωτικούς Δήμους κάτω των 6.000 κατοίκων προτείνεται πρόσθετη χρηματοδότηση.


aftodioikisi.gr