Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ . ΣΙΩΠΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΛΕΣΒΟΥ ΚΑΙ ΧΙΟΥ ...

Τουριστικό νομοσχέδιο. OXI από 25 Δημάρχους των νησιών του Αιγαίου.
Σιωπή από τους Δημάρχους Λέσβου και Χίου. Ζητάμε σήμερα να πάρουν θέση στα δημοτικά συμβούλια

Ενώ αύριο Τρίτη εισάγεται προς συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής και την Τετάρτη προς ψήφιση σχέδιο νόμου με τίτλο «Απλούστευση διαδικασιών για την ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, αναδιάρθρωση Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και λοιπές διατάξεις» με επιστολή τους προς τους βουλευτές 25 Δήμαρχοι νησιωτικών δήμωνζητούν την καταψήφιση του νομοσχέδιου που θα υποβαθμίσει το περιβάλλον, το τουριστικό προϊόν και εν τέλει την ποιότητα της ζωής μας. Ανάμεσα τους συναντάμε του δημάρχους Σάμου, Λήμνου, Ικαρίας και Αγ Ευστρατίου ενώ λάμπουν με την απουσία τους οι Δήμαρχοι Λέσβου, Χίου, Οινουσσών Ψαρών και Φούρνων. Ο τουρισμός είναι όντως η μεγαλύτερη ελπίδα για ανάκαμψη της οικονομίας και δημιουργία θέσεων εργασίας, υπό τον όρο όμως ότι θα είναι αειφορικός, δηλαδή ότι δεν θα μπαίνουν σε κίνδυνο τα ίδια τα θεμέλιά του, κυριότερο από τα οποία είναι το μοναδικό φυσικό περιβάλλον της χώρας μας.
Το σχέδιο νόμου «Απλούστευση διαδικασιών για την ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, αναδιάρθρωση του ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και λοιπές διατάξεις», προκαλεί σοβαρή ανησυχία ότι κινείται αντίθετα με την παραπάνω αρχή και ήδη δέχεται ισχυρή κριτική. Το χαρακτηρίζει γενικά η λογική της όπως - όπως προώθησης των τουριστικών εγκαταστάσεων και της «τακτοποίησης» παράνομων τετελεσμένων, επομένως όχι μόνο δεν βελτιώνει τις τουριστικές προοπτικές της χώρας, αλλά αντιθέτως υποσκάπτει το κυριότερο κεφάλαιο της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας: το ελκυστικό φυσικό περιβάλλον της χώρας.
Το ν/σ περιλαμβάνει διατάξεις που πλήττουν το περιβάλλον και την ορθολογική χωροταξία όπως η κατάργηση των περιορισμών έκτασης στα νησιά με έκταση άνω των 90 τετραγωνικών χιλιομέτρων και ρυθμίσεις για τη χωροθέτηση σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων σε δάση και δασικές εκτάσεις. Προωθείται η άρση των περιορισμών του ειδικού για τον τουρισμό χωροταξικού όσον αφορά την ανάπτυξη τουριστικών δραστηριοτήτων σε περιοχές Natura καθώς και μείωση των αποστάσεων των τουριστικών εγκαταστάσεων από οχλούσες χρήσεις. Απαράδεκτη κρίνουμε την «τακτοποίηση» πλήθους παρανομιών όπως σε σχέση με τουριστικούς λιμένες, τουριστικά καταλύματα, σε αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι των νομοταγών επιχειρηματιών και του κοινωνικού συνόλου καθώς και την προώθηση του μοντέλου της ευρείας οικοδόμησης τουριστικών κατοικιών, που ήδη έχει κραυγαλέα αποτύχει (χαρακτηριστική η περίπτωση της Ισπανίας απ'όπου και η συνημμένη φωτογραφία)
Για τους παραπάνω λόγους οι Οικολόγοι Πράσινοι απαιτούμε το νομοσχέδιο να αποσυρθεί, να αναμορφωθεί εκ βάθρων μέσα στα όρια του βασικού χωροταξικού νόμου 2742/1999 και να κινηθεί σε αντίθετη κατεύθυνση: την κατεύθυνση της διαφύλαξης των περιβαλλοντικών και φυσικών πόρων, την κατεύθυνση της βιώσιμης προώθησης του τουρισμού.Καλούμε τους Δημάρχους των νησιών μας που δεν το έχουν κάνει (σήμερα συνεδριάζουν τα Δημοτικά Συμβούλια Λέσβου και Χίου) να πάρουν θέση έστω και την τελευταία στιγμή συντασσόμενοι με τη φωνή των 25 νησιωτικών Δημάρχων και των περιβαλλοντικών οργανώσεων ζητώντας από τους βουλευτές να μην ψηφίσουν ένα νομοσχέδιο που τόσο οφθαλμοφανώς θυσιάζει το αύριο για μια αμφίβολη και προσωρινή «ανάπτυξη».

AΦΙΞΕΙΣ ΤΟΥΡΚΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

     Συνεχίζονται με ανοδικούς ρυθμούς οι αφίξεις Τούρκων επισκεπτών στο νησί μας, καθώς το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, σύμφωνα με τα στοιχεία του Τελωνείου Χίου, ο αριθμός των αφίξεων έφτασε τους 1.900.

     Η προτίμηση των Τούρκων γειτόνων μας για το νησί της μαστίχας δείχνει να έχει παγιωθεί μετά και από τις στοχευμένες ενέργειες που έχει κατ’ επανάληψη πραγματοποιήσει ο Δήμος Χίου για την προσέλκυση επισκεπτών. Στο πλαίσιο αυτό, την Τρίτη, 30 Ιουλίου, ένα ακόμα κορυφαίο πολιτιστικό γεγονός θα λάβει χώρα στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Δ. Χίου, όπου εμφανίζεται η «Ελληνοτουρκική Ορχήστρα Νέων», με 50 Έλληνες και Τούρκους μουσικούς, για μία συναυλία που υπηρετεί τον ευγενικό σκοπό της συναδέλφωσης των δύο λαών. Η είσοδος για τη συναυλία είναι ελεύθερη.

     Παράλληλα, κατά το διάστημα 30 Ιουλίου – 4 Αυγούστου θα λειτουργήσει η 9η Γιορτή Αγροτουρισμού, πόλος έλξης επισκεπτών.

     Το κύμα των αφίξεων από την Τουρκία αναμένεται να κορυφωθεί κατά το τριήμερο 8-11 Αυγούστου, περίοδος κατά την οποία οι γείτονές μας γιορτάζουν το Μπαϊράμι. Σύμφωνα με πληροφορίες από τουριστικά γραφεία του νησιού μας, αναμένονται περισσότεροι από 3.000 επισκέπτες.

     Ο Δήμος Χίου θα συνεχίσει τις προσπάθειες για την προβολή της Χίου, ενώ παράλληλα καλεί όλους τους επαγγελματίες που εμπλέκονται με τον Τουρισμό, να επιδείξουν επαγγελματισμό, στοχεύοντας σε μια μακροχρόνια ανάπτυξη δεσμών με τους γείτονες και αποφεύγοντας ενέργειες που εκθέτουν το νησί μας και αφήνουν αρνητικές εντυπώσεις στον επισκέπτη.


ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ "ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ" ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΤΗ ΣΑΜΟ




Σας ενημερώνουμε για τις θέσεις και τις προτάσεις που κατατέθηκαν από την Περιφερειακή Παράταξη «Αγώνας για τα Νησιά μας» στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Βορ. Αιγαίου που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 26 Ιουλίου στο νησί της Σάμου.

Πορεία υλοποίησης του ΕΣΠΑ στην Περιφέρεια Βορ. Αιγαίου

Με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Βορ. Αιγαίου για το Περιφερειακό Πρόγραμμα, επισημαίνουμε το χαμηλό ποσοστό (40%) που εξακολουθούν να έχουν οι πληρωμές των έργων και το σημαντικό ποσοστό (31%) των έργων που δεν έχουν μέχρι σήμερα συμβασιοποιηθεί. Λαμβάνοντας υπόψη ότι απομένουν λιγότερο από 2,5 χρόνια για την ολοκλήρωση του Προγράμματος και ότι τα έργα θα πρέπει να έχουν σύμβαση μέχρι το τέλος του 2013, είναι επιτακτική ανάγκη να επιταχυνθούν οι διαδικασίες απ’ όλους τους φορείς υλοποίησης και κυρίως από την Περιφέρεια Βορ. Αιγαίου και τους Δήμους που υλοποιούν το μεγαλύτερο τμήμα του Προγράμματος, προκειμένου σημαντικά έργα να μην χαθούν και το σύνολο των διαθέσιμων πόρων του ΕΣΠΑ να αξιοποιηθούν προς όφελος των νησιών μας.

Από την πρώτη στιγμή που η αιρετή Περιφέρεια ανέλαβε τη διαχείριση του Περιφ. Προγράμματος του ΕΣΠΑ (Ιούλιος 2011), καταθέσαμε την άποψη ότι θα πρέπει να ιεραρχηθούν οι τοπικές ανάγκες σε κάθε νησί και να δοθεί προτεραιότητα σε έργα και δράσεις που μπορούν να στηρίξουν στην πράξη την τοπική οικονομία στα νησιά μας, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους πόρους του ΕΣΠΑ που μας δόθηκαν. Στην προσπάθεια αυτή είχαμε προτείνει μάλιστα να κινητοποιήσουμε το σύνολο των τοπικών φορέων. Δυστυχώς όμως αυτό μέχρι σήμερα αυτό δεν έχει γίνει πράξη, με αποτέλεσμα πολλές φορές να εντάσσονται έργα στο Πρόγραμμα δεύτερης και τρίτης προτεραιότητας, αποσπασματικά, με μόνο κριτήριο την ωριμότητα. 

Τους τελευταίους μήνες έχουν γίνει αρκετές νομοθετικές παρεμβάσεις από το Υπουργείο Ανάπτυξης για την απλούστευση και επιτάχυνση των διαδικασιών σε θέματα που αφορούν τις απαλλοτριώσεις, την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων, την επιτάχυνση της διαγωνιστικής διαδικασίας ανάθεσης συμβάσεων, για την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκαλούνται από την έλλειψη ρευστότητας κλπ. Η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να συνεχιστεί, προκειμένου να μειωθεί η γραφειοκρατία, να απλουστευτούν ακόμη περισσότερο οι διαδικασίες και να διορθωθούν οι αστοχίες του Καλλικράτη.

Προετοιμασία για τη νέα Προγραμματική Περίοδο 2014 - 2020

Το νέο ΕΣΠΑ της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020 είναι ακόμη μια ευκαιρία για τα νησιά μας, την οποία καλούμαστε να αξιοποιήσουμε, σχεδιάζοντας ένα νέο Πρόγραμμα που θα πρέπει να έχει νέα αρχιτεκτονική και διαφορετική φιλοσοφία, έτσι ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στην ανάγκες της Περιφέρειας για την επόμενη δεκαετία.

Είναι σημαντικό η κάθε Περιφέρεια της Χώρας να έχει το δικό της Πρόγραμμα και να το διαχειρίζεται η ίδια. Απ’ ότι φαίνεται τα Προγράμματα αυτά θα είναι πολυταμειακά, δηλαδή θα έχουν πόρους για τις υποδομές, για την επιχειρηματικότητα, για την απασχόληση και για την αγροτικό τομέα. Αυτό είναι μια θετική εξέλιξη.
Η διαδικασία της διαβούλευσης για την καταγραφή των απόψεων των τοπικών φορέων για το νέο Πρόγραμμα της Περιφέρειας έχει ξεκινήσει εδώ και ένα χρόνο. Μέχρι σήμερα η όλη προσπάθεια έχει επικεντρωθεί σε ενημερωτικού χαρακτήρα ημερίδες και συνέδρια, όπως τέθηκε το θέμα και στην πρόσφατη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Θα όμως πρέπει να δοθεί μεγαλύτερο βάρος στη διαβούλευση με όλους τους φορείς, τους πολίτες και την ίδια την κοινωνία. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι το Φθινόπωρο έχουμε την υποχρέωση να ολοκληρώσουμε και να καταθέσουμε το δικό μας Πρόγραμμα, τα χρονικά περιθώρια είναι ελάχιστα και γι’ αυτό η συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο θα πρέπει να επικεντρωθεί πλέον στην ουσία.

Είναι πολύ δύσκολο στις σημερινές συνθήκες, όπου η χώρα μας δοκιμάζεται από την δυσμενή οικονομική συγκυρία, να προσδιοριστούν παρεμβάσεις, έργα και δράσεις που μπορούν να στηρίξουν στην πράξη την τοπική οικονομία και να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας στα νησιά μας. Αποτελεί όμως σημαντική πρόκληση, ευθύνη και ιστορικό χρέος όλων των τοπικών φορέων να συνεργαστούν προς την κατεύθυνση αυτή. Μόνο με τη στενή συνεργασία όλων μπορούν να υπάρξουν αποτελέσματα προς όφελος του τόπου μας.

Ένα σημαντικό πρόβλημα για την Περιφέρεια Βορ. Αιγαίου στη νέα Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, είναι το μικρό ποσοστό των πόρων που θα είναι διαθέσιμοι για υποδομές. Και από τους πόρους αυτούς οι περισσότεροι θα διατεθούν σε έργα που δεν θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ και θα μεταφερθούν στο νέο Πρόγραμμα. Υπάρχουν όμως ακόμη σημαντικές ελλείψεις σε βασικές υποδομές όπως οι λιμενικές υποδομές και οι υποδομές για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών, το επαρχιακό οδικό δίκτυο, τα δίκτυα ύδρευσης, οι υποδομές για την επεξεργασία και τη μεταφορά των λυμάτων, έργα για την επεξεργασία και διαχείριση των απορριμμάτων κλπ. Είναι σημαντικό συνεπώς, οι φορείς να υλοποιήσουν και να ολοκληρώσουν τα έργα τους στα χρονικά περιθώρια του ΕΣΠΑ.

Αναθεώρηση του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Β. Αιγαίου

Η διαδικασία της αξιολόγησης, αναθεώρησης και εξειδίκευσης του Περιφερειακού Πλαισίου του Χωροταξικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου που εγκρίθηκε πριν από μία δεκαετία (Οκτώβριος 2003), μας δίνει τη δυνατότητα να διορθώσουμε τις αστοχίες του υφιστάμενου σχεδιασμού, αλλά και την ευκαιρία να σχεδιάσουμε ένα νέο αναπτυξιακό πλαίσιο που θα λαμβάνει υπόψη τις σημερινές ανάγκες, την βαθιά οικονομική κρίση και θα μπορεί να δημιουργήσει νέες αναπτυξιακές δυνατότητες για τα νησιά μας.

Για να έχει επιτυχία η προσπάθεια αυτή, είναι απαραίτητο να εξεταστούν οι παράγοντες που λειτούργησαν ανασταλτικά στην εφαρμογή του εγκεκριμένου πλαισίου και να εντοπιστούν τα σημεία που θα πρέπει να αναθεωρηθούν. Γι’ αυτό θα πρέπει η διαβούλευση να πραγματοποιηθεί με όλους τους φορείς, σε επίπεδο νησιού.

Ως Παράταξη, λαμβάνοντας υπόψη και την πρόταση της ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί για το σκοπό αυτό, γνωμοδοτήσαμε θετικά για την Α΄ Φάση της Αναθεώρησης, ενώ καταθέσαμε πρόταση για συγκεκριμένα σημεία που θα πρέπει να αναθεωρηθούν.

Θέματα που αφορούν το Νομό Σάμου:

1. Αναθεώρηση – Τροποποίηση της Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου στο νησί της Σάμου
Για να αντιμετωπιστούν τα σοβαρά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία 20 χρόνια στη Σάμο από τη Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου που έχει εφαρμοστεί στο νησί, είναι απαραίτητο να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την τροποποίηση της. Στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει άμεσα να ζητηθούν από την Περιφέρεια οι απόψεις των τοπικών φορέων και κυρίως του Δήμου Σάμου, του Τεχνικού Επιμελητηρίου, του Εμπορικού Επιμελητηρίου, της Ένωσης Ξενοδόχων κλπ και να ληφθούν υπόψη, αφενός στην τρέχουσα διαδικασία της αναθεώρησης του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας, αφετέρου στην αναθεώρηση του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού & Αειφόρου  Ανάπτυξης για τον Τουρισμό, που είναι σε διαδικασία διαβούλευσης. Ταυτόχρονα, οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας Βορ. Αιγαίου θα πρέπει να διερευνήσουν τις διαδικασίες που απαιτούνται προκειμένου να υπάρξει τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος για τη ΖΟΕ της Σάμου.

2. Συνέχιση λειτουργίας του δημόσιου ΚΤΕΟ στη Σάμο
Η αναστολή λειτουργίας του δημόσιου ΚΤΕΟ στο νησί της Σάμου, προκειμένου να μπορέσει να προσαρμοστεί στις προδιαγραφές που ορίζει η νομοθεσία, έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα  στους ιδιοκτήτες των μεγάλων οχημάτων δημοσίας χρήσεως (φορτηγά, λεωφορεία κλπ), οι οποίοι αναγκάζονται να μετακινηθούν ακόμη και στην Αθήνα για τον έλεγχο τον οχημάτων τους.  

Ως Παράταξη θέσαμε το θέμα της επαναλειτουργίας του δημοσίου ΚΤΕΟ στη Σάμο και της επίσπευσης των διαδικασιών που υπολείπονται για την εξασφάλιση της απαραίτητης πιστοποίησης. Ο Αντιπεριφερειάρχης Σάμου κ. Θ. Παπαθεοφάνους σε απάντηση του για το θέμα αυτό, ενημέρωσε ότι καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έως το τέλος Σεπτεμβρίου.

3. Υλοποίηση του έργου της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης στο Βαθύ
Το έργο της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης στο Βαθύ της Σάμου, το οποίο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, είναι μια σημαντική παρέμβαση για την πόλη. Ως Παράταξη, μεταφέραμε στον Περιφερειάρχη τους προβληματισμούς που μας κατέθεσαν επαγγελματίες της πόλης και ζητήσαμε η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή να διασφαλίσει την τήρηση του χρονοδιαγράμματος, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των εργασιών. Παράλληλα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες το θέμα που έχει προκύψει με τις μόνιμες κατασκευές (πέργκολες) στα καταστήματα της παραλίας.

4. Βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου στο νησί της Ικαρίας
Η αποκατάσταση των ζημιών από τη θεομηνία του Οκτωβρίου 2010 στο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Ικαρίας παρουσιάζει σοβαρή καθυστέρηση, με αποτέλεσμα το οδικό δίκτυο να παρουσιάζει σε αρκετά σημεία υψηλή επικινδυνότητα. Θα πρέπει να ζητηθεί από την ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. να υπάρξει άμεση επανέναρξη των εργασιών και αξιοποίηση των πιστώσεων ύψους 4 εκ. ευρώ που έχουν διατεθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Η ίδια σοβαρή καθυστέρηση παρουσιάζεται και στην υλοποίηση του έργου Κάλαμος – Νας, το οποίο έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια στο νησί. Παρότι η μεταφορά του έργου από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στο ΕΣΠΑ είχε αποφασιστεί τον Ιούνιο 2011 από το Περιφερειακό Συμβούλιο, η απόφαση αυτή υλοποιείται τώρα με καθυστέρηση 2 χρόνων. Είναι απαραίτητο συνεπώς, να ενεργοποιηθούν άμεσα οι διαδικασίες προκειμένου να ξεκινήσει το έργο να υλοποιείται και πάλι.     



Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι
της Παράταξης «ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ»

Παύλος Βογιατζής
Επικεφαλής

Βαλσαμίδης Θεόδωρος, Γόμου – Πρωτογεράκη Καλλιόπη,
Καλλονιάτης Παναγιώτης, Τζιμής Ευστράτιος, Σάρακας Δημήτρης,
Βρουλής Παντελής, Κάρμαντζης Σταμάτης, Μαλαφής Γιάννης
Κωνσταντινίδης Πολυκράτης, Πανούσος Αρτέμης


ENIAIA ΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΥΛΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ Ε.Ε.

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, ενημερώνει ότι από τις 25 Ιουνίου, η Γενική Διεύθυνση «Επιχειρήσεις και Βιομηχανία» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έθεσε σε λειτουργία την ενιαία δικτυακή πύλη

προκειμένου να διευκολύνει την ενημέρωση των επιχειρήσεων αναφορικά με τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά μέσα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η πύλη παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες αναφορικά με τον τρόπο που μπορούν οι Μ.Μ.Ε. να υποβάλλουν αιτήσεις προς χρηματοδότηση από τα Διαρθρωτικά Ταμεία, καθώς και για την πρόσβασή τους σε εγγυήσεις, δάνεια και επιχειρηματικά κεφάλαια. Η διαδικτυακή πύλη είναι διαθέσιμη σε όλες τις επίσημες γλώσσες της Ευρωπαϊκής ένωσης.


ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΠΛΟΙΟΥ

Δικαιώματα καταναλωτών – Ταξιδεύοντας με πλοίο


Καλοκαίρι, διακοπές, ταξίδια… αλλά και προβλήματα, παράπονα, διαφορές!!!! Είναι οι δύο όψεις της καλοκαιρινής μας διαφυγής. Διακοπές… όνειρο απατηλό για πολλές ελληνικές οικογένειες στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που ζούμε όλοι.

Για όσους λοιπόν έχουν ακόμα την πολυτέλεια της διαφυγής… αυτό το καλοκαίρι, για πρώτη φορά, οι επιβάτες της ακτοπλοΐας θα έχουν τα ίδια δικαιώματα όπως και στην υπόλοιπη ΕΕ, για να ζητήσουν συνδρομή και υπό ορισμένες προϋποθέσεις αποζημίωση εάν το ταξίδι τους καθυστερήσει ή ακυρωθεί.

Οι τουρίστες – καταναλωτές έχουμε δικαιώματα. Πρέπει λοιπόν να τα γνωρίζουμε και να τα διεκδικούμε. Το νομικό πλαίσιο για τα δικαιώματα των επιβατών θεσπίστηκε για πρώτη φορά με το νόμο 3709/2008 και ενισχύθηκε με το νόμο 4150/2013.
Για περισσότερες πληροφορίες οι επιβάτες μπορούν να απευθύνονται στις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές, στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή  και στην ΕΚΠΟΙΖΩ.
Ειδικότερα :

Ταξιδεύοντας με πλοίο. Τι δικαιώματα έχει ο καταναλωτής  αν καθυστερήσει το πλοίο

Ø  Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα, λόγω βλάβης ή ζημιάς του πλοίου ή για λόγους που ανάγονται σε υπαιτιότητα του μεταφορέα, ο επιβάτης δικαιούται:

·    να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση και να του καταβληθεί  ως αποζημίωση το αντίτιμο του εισιτηρίου επιβάτη και οχήματος (εάν υπάρχει).

·    πλήρη κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής  μέχρις ότου αναχωρήσει το πλοίο.

·    να λάβει αποζημίωση 25% επί του εισιτηρίου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας μόνο εφόσον ο επιβάτης προωθήθηκε στον προορισμό του με το ίδιο ή άλλο πλοίο με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας και η καθυστέρηση είναι:
-     1 ώρα για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού μέχρι 4 ώρες.

-     2 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 4 ώρες και μέχρι 8 ώρες.

-     3 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 8 ώρες και μέχρι 24 ώρες.

-     6 ώρες για προγραμματισμένη διάρκεια ταξιδιού πάνω από 24 ώρες. Εάν η καθυστέρηση είναι διπλάσια του χρόνου που αναφέρεται στις παραπάνω περιπτώσεις, ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωση 50% επί του εισιτηρίου.

·     να λάβει αποζημίωση διπλάσια του ναύλου του επιβάτη καθώς και την επιστροφή του ναύλου οχήματος που κατέβαλε ή κατόπιν συμφωνίας άλλη αντισταθμιστική παροχή, εφόσον με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν προωθήθηκε  στον προορισμό του με το ίδιο ή άλλο πλοίο εντός 24 ωρών από τον προγραμματισμένο απόπλου.

Ø  Σε περίπτωση ακύρωσης του εισιτηρίου σας, δικαιούστε να σας επιστραφεί ολόκληρος ο ναύλος ή ποσοστό του ως εξής:

·    ποσοστό 50% εφόσον επιστρέψετε το εισιτήριο έως και 12 ώρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου
·    ποσοστό 75% εφόσον επιστρέψετε το εισιτήριο έως και 7 ημέρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου.
·    ολόκληρο το ναύλο εφόσον επιστρέψετε το εισιτήριο έως και 14 ημέρες πριν από τον προγραμματισμένο απόπλου.
·    ολόκληρο το ναύλο ανεξαρτήτως του χρόνου ειδοποίησης για αποδεδειγμένους λόγους ανωτέρας βίας.
Σημειώνεται ότι στις παραπάνω περιπτώσεις ακύρωσης επιστρέφονται και οι κρατήσεις υπέρ τρίτων και ο ΦΠΑ.

  Υπεύθυνος για την καταβολή του εισιτηρίου είναι ο ναυτικός πράκτορας.


Ø  Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο.

Ø  Ο επιβάτης δικαιούται να τροποποιήσει το εισιτήριό του εφόσον διατίθενται θέσεις  μέχρι και 48 ώρες πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.

Ø  Οι όροι που αναφέρονται στο εισιτήριο καθώς και στην απόδειξη μεταφοράς οχήματος πρέπει να είναι εγκεκριμένοι από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας

Ø  Ο επιβάτης δικαιούται να μεταφέρει χειραποσκευές βάρους μέχρι 50 κιλών. Τα  άτομα μειωμένης κινητικότητας, δικαιούνται, επιπλέον των χειραποσκευών, να μεταφέρουν κάθε εξοπλισμό που απαιτείται για την αυτόνομη μετακίνησή τους.

Ø  Εφόσον οι αποσκευές έχουν παραδοθεί για φύλαξη και έχει εκδοθεί σχετική απόδειξη, σε περίπτωση φθοράς ή απώλειάς τους, ευθύνεται η εταιρεία.

Ø  Απαγορεύεται η έκδοση εισιτηρίων εντός των επιβατικών πλοίων. Επιτρέπεται η έκδοση συμπληρωματικού εισιτηρίου, με αναφορά στο αρχικό εισιτήριο λόγω αλλαγής θέσης ή ανακριβών στοιχείων στο αρχικό εισιτήριο.
Ø  Σε περίπτωση άρνησης έκδοσης εισιτηρίου από τον πράκτορα  με την αιτιολογία ότι έχει καλυφθεί ο αριθμός, εάν διαπιστωθεί ότι αυτό δεν ισχύει, πρέπει να το καταγγείλετε στις  κατά τόπο αρμόδιες λιμενικές αρχές για την επιβολή διοικητικών προστίμων.

Που μπορώ να απευθυνθώ για να υποβάλω παράπονα-καταγγελία σε περίπτωση που η εταιρεία δεν πληροί τις υποχρεώσεις της;

·    Για κάθε παράπονο ή καταγγελία που αφορά στη μη τήρηση των υποχρεώσεων της εταιρείας ή του εκδότη του εισιτηρίου, ή του φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού όπως καθορίζονται στις διατάξεις του ν. 3709/2008, καθώς και για οποιαδήποτε απαίτηση που απορρέει από τις διατάξεις του ίδιου νόμου, ο επιβάτης μπορεί να απευθυνθεί εντός δύο μηνών, ανάλογα, αρχικά στην εταιρεία ή στον εκδότη του εισιτηρίου ή στον ναυτικό πράκτορα ή στον φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού τερματικού σταθμού. Επιπλέον, μπορεί να συμπληρώσει το ειδικό έντυπο παραπόνων που υπάρχει εντός του πλοίου, στα γραφεία έκδοσης εισιτηρίων, στις λιμενικές αρχές και στις εγκαταστάσεις των λιμανιών.
·    Μετά την παρέλευση 2 μηνών εφόσον δε δόθηκαν απαντήσεις ή επαρκείς εξηγήσεις από την εταιρεία ή τον εκδότη του εισιτηρίου ή τον φορέα εκμετάλλευσης του λιμενικού σταθμού σε καταγγελίες ή παράπονα, ο επιβάτης μπορεί να απευθυνθεί απευθείας:
Α) στη Λιμενική Αρχή επιβίβασης ή αποβίβασης του
Β) στο ΥΝΑ/Δ/νση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών που αναφέρεται στο πίσω μέρος του ειδικού εντύπου

Τι ισχύει στις καντίνες των πλοίων

Οι επιβάτες που μετακινούνται με πλοία εσωτερικών γραμμών μπορούν, σύμφωνα με την αγορανομική διάταξη (αριθμ. 03/2012) που θέσπισε το Υπουργείο Ανάπτυξης, να αγοράζουν από τα κυλικεία των πλοίων μια σειρά από προϊόντα, τα οποία υποχρεωτικά πρέπει να διαθέτουν σε προκαθορισμένες τιμές. Συγκεκριμένα:

Ø              Πρέπει να υπάρχουν ανηρτημένοι τιμοκατάλογοι σε εμφανή σημεία στους οποίους
   θα   αναγράφονται με ευκρίνεια όλα τα προς πώληση είδη και οι τιμές τους
Ø              Ο καταναλωτής πρέπει να λαμβάνει απόδειξη ταμειακής μηχανής και να ελέγχει   
        τις  αναγραφόμενες τιμές με τις τιμές των τιμοκαταλόγων

Εμφιαλωμένο νερό 0.5l
  0.35 €
Τοστ ζαμπόν + τυρί
  1.35 €
Σάντουιτς ζαμπόν + τυρί
  1.35 €
Ελληνικός καφές
  1.20 €
Καφές φίλτρου
  1.20 €
Καφές εσπρέσσο
  1.35 €
Καφές φραπέ
  1.20 €
Τσάϊ
  1.20 €



Σε περίπτωση που δεν τηρείται η παραπάνω διάταξη και ζητηθεί επιπλέον πληρωμή για κάποιο από τα παραπάνω προϊόντα, συμπληρώστε το σχετικό υπόδειγμα καταγγελίας (www.ekpizo.gr , Καταγγελίες, Τουρισμός -Ταξίδια)  με κοινοποίηση στους φορείς που αναφέρονται ή επικοινωνήστε με:

ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΑ Πειραιά: 2104102269 – Ραφήνας: 22940 22492 – Λαυρίου: 22920 25249

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ: 1520

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ : 210 4191700 (60 γραμμές) - 210 4064700 (60 γραμμές)

ΕΚΠΟΙΖΩ: 210 330 44 44


Προσέχουμε για να έχουμε …… καλές διακοπές


ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ



Του Κώστα Γανιάρη
Αντιπεριφερειάρχη Χίου

Όλοι γνωρίζουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η προσπάθεια για την προσέλκυση τουρισμού στα νησιά μας. Υποδομές, συγκοινωνίες, πύλες εισόδου, κόστος μετακίνησης και τόσα άλλα. Ωστόσο αιτία για την δημόσια αυτή κατάθεση κάποιων σκέψεων είναι η προσοχή που οφείλουμε να δείξουμε σ’ αυτό που τελικά προσφέρουμε στον επισκέπτη. Στο τουριστικό προϊόν της Χίου.
Η προσπάθεια για την ανάδειξη της ιδιαιτερότητας και των ελκυστικών στοιχείων των νησιών μας, η προσπάθεια για την προσέλκυση επισκεπτών, δεν θα έχει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα αν δεν αξιοποιήσει το σημαντικότερο πλεονέκτημα, τον ικανοποιημένο επισκέπτη. Τον επισκέπτη που μπορεί να μετατραπεί σε πρεσβευτή της Χίου δρώντας πολλαπλασιαστικά, μεταδίδοντας τις εμπειρίες του με θετικό τρόπο. Ο ικανοποιημένος επισκέπτης αρκετές φορές είναι πομπός μηνυμάτων με σημαντικότερη επίδραση ακόμα και από ακριβές και οργανωμένες καμπάνιες προβολής.  
Με το δεδομένο αυτό, καλούμαστε όλοι οι εμπλεκόμενοι στον τουρισμό, να συγκεντρώσουμε την προσοχή μας στις υπηρεσίες που παρέχουμε, σε όλα εκείνα τα στοιχεία που καθορίζουν το τουριστικό μας προϊόν. Είναι οι υπηρεσίες που προσφέρουμε αντίστοιχες με εκείνες που έχουμε διαφημίσει και με τις προσδοκίες του επισκέπτη;  Παρέχουμε όλα εκείνα, τα υλικά και άυλα στοιχεία φιλοξενίας για τα οποία πρέπει να μας προτιμήσει ο επισκέπτης; Είναι οι τιμές που προσφέρονται στον επισκέπτη ανάλογες με την ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών, χωρίς σκοτεινά σημεία και φαινόμενα υπερβολικής χρέωσης;
Θεωρώ ότι πέρα από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, την πολιτεία και την αυτοδιοίκηση, οι πρώτοι που έχουν συμφέρον να εξασφαλίσουν υψηλή ποιότητα και να την περιφρουρήσουν είναι οι δεκάδες, εκατοντάδες, συμπολίτες μας επαγγελματίες του τουρισμού σε όποιον κλάδο και αν ανήκουν.  Φαινόμενα που δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις και διαψεύδουν τις προσδοκίες των επισκεπτών μας, οφείλουμε να τα καταγγείλουμε και να τα απομονώσουμε. Όλοι μας και πρώτα από όλους οι επαγγελματίες του τουρισμού.
H πρόσφατη μείωση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) στην εστίαση, που θα ισχύσει από 1ης Αυγούστου, είναι μια σημαντική ευκαιρία για να τονωθεί η ανταγωνιστικότητα του τουριστικού μας προϊόντος με την ίδια πάντοτε ποιότητα.

Είμαι βέβαιος ότι αν κατανοήσουμε αυτό το απλό μήνυμα, μπορούμε να αναμένουμε θετικά αποτελέσματα. Ο ικανοποιημένος επισκέπτης είναι σημείο – κλειδί στην προσπάθεια για τουριστική ανάπτυξη. Ας επενδύσουμε σ’ αυτόν. 

EΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΚΟΥΪΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ" ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ



«ΜΕ ΗΞΕΙΣ ΑΦΗΞΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΑΡΑΤΕΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ»

Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται ο αγώνας του Βουλευτή Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ για την αναδιάρθρωση του Καλλικράτη στη Λέσβο, ανάγκη άμεση και επιτακτική, για τη διάσωση του νησιού και της τοπικής κοινωνίας του.

Ο Τέρενς Κουίκ, υπενθυμίζει με νέα Ερώτησή του στον Υπουργό Εσωτερικών Γιάννη Μιχελάκη, πώς η επαναφορά του ζητήματος της κατάτμησης των μεγάλων νησιωτικών Δήμων, έχει αναχθεί ως ένα από τα κύρια θέματα συζήτησης στη Λέσβο, δημιουργώντας πολλά εύλογα ερωτήματα.

Οι ήξεις αφήξεις απαντήσεις των προκατόχων του Υπουργείου στο οποίο σήμερα ο κ. Μιχελάκης προΐσταται, στις επαναλαμβανόμενες Ερωτήσεις του Βουλευτή Επικρατείας των ΑΝΕΞ ΕΛ για το θέμα του Καλλικράτη, αλλά και οι - κατά καιρούς - δηλώσεις της ηγεσίας του ΥΠ. ΕΣ,  έχουν δημιουργήσει εμφανώς κλίμα αβεβαιότητας για το τι μέλλει γενέσθαι με τη δημιουργία νέων Δήμων στη Λέσβο.

Υπενθυμίζεται ότι η Μυτιλήνη, είναι ένα τεράστιο νησί, ένας Δήμος που δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα, με τρία βουνά, δύο κόλπους και ένα τρισάθλιο οδικό δίκτυο. Όλο το νησί έχει 73 πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά και αριθμεί 90.000 κατοίκους, περίπου, εκ των οποίων 37.000, περίπου, κατοικούν στην πρωτεύουσα του νησιού Μυτιλήνη και οι υπόλοιποι στην ενδοχώρα.

«Πριν από ένα μήνα, ο προκάτοχός σας Ευριπίδης Στυλιανίδης, έβαλε την υπόθεση στις καλένδες. Ασάφειες και αοριστίες. Αόριστες δεσμεύσεις για... μελέτη των προβλημάτων του Καλλικράτη και μελλοντικές συσκέψεις! Έκανε δηλαδή μία τρύπα στο νερό…», υπογραμμίζει ο Τέρενς Κουίκ και τονίζει πώς:

«Ο κ. Στυλιανίδης δεν έλαβε καν υπόψη του την απάντηση του τέως Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Χαράλαμπου Αθανασίου, γέννημα - θρέμμα της Λέσβου, που πέρυσι το καλοκαίρι τόνιζε με ρεαλισμό ότι απαιτείται ένας νέος χωροταξικός σχεδιασμός, για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει από τη μέχρι τώρα λειτουργία του μοναδικού Δήμου».

«Θα υλοποιηθεί τελικώς η πρωθυπουργική δέσμευση για αλλαγές στον Καλλικρατη, άρα και στη δημιουργία νέων Δήμων στη Λέσβο; Εάν ναι πότε ορίζεται χρονικά η κατάτμηση του ενιαίου Δήμου;», ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό ο Τέρενς Κουίκ και ζητά την εφαρμογή της επιστημονικής πρότασης του  Ι.Τ.Α, την έναρξη διαλόγου με τους τοπικούς φορείς αλλά και την εκπόνηση συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος για την ομαλή μετάβαση στους νέους ΟΤΑ.

Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης.

ΤΕΡΕΝΣ - ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΥΙΚ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ


ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΙΩΑΝΝΗ ΜΙΧΕΛΑΚΗ

ΘΕΜΑ: ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΣΤΗ ΝΗΣΟ ΛΕΣΒΟ

Κύριε Υπουργέ,

Η επαναφορά του ζητήματος της κατάτμησης των μεγάλων νησιωτικών Δήμων, σε πρόσφατη τηλεοπτική εμφάνισή σας, έχει αναχθεί ως ένα από τα κύρια θέματα συζήτησης στη Λέσβο, δημιουργώντας πολλά εύλογα ερωτήματα.

Οι ήξεις αφήξεις απαντήσεις των προκατόχων σας, του Υπουργείου στο οποίο σήμερα εσείς προΐστασθε, στις επαναλαμβανόμενες Ερωτήσεις μου  για το θέμα του Καλλικράτη, αλλά και οι - κατά καιρούς - δηλώσεις της ηγεσίας του ΥΠ. ΕΣ,  έχουν δημιουργήσει εμφανώς κλίμα αβεβαιότητας για το τι μέλλει γενέσθαι με τη δημιουργία νέων Δήμων στη Λέσβο.

Υπενθυμίζεται ότι η Μυτιλήνη, είναι ένα τεράστιο νησί, ένας Δήμος που δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα, με τρία βουνά, δύο κόλπους και ένα τρισάθλιο οδικό δίκτυο.

Πριν από ένα μήνα, ο προκάτοχός σας Ευριπίδης Στυλιανίδης, έβαλε την υπόθεση στις καλένδες. Ασάφειες και αοριστίες. Αόριστες δεσμεύσεις για... μελέτη των προβλημάτων του Καλλικράτη και μελλοντικές συσκέψεις! Έκανε δηλαδή μία τρύπα στο νερό…

Είμαι σίγουρος ότι ο προκάτοχός σας, δεν έλαβε καν υπόψη του την απάντηση του τέως Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Χαράλαμπου Αθανασίου, γέννημα - θρέμμα της Λέσβου, που πέρυσι το καλοκαίρι, στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού μου ελέγχου, τόνιζε με ρεαλισμό τα εξής:

«Από τη μέχρι τώρα εφαρμογή του θεσμού ανέκυψαν λειτουργικά προβλήματα, ειδικά στους μεγάλους νησιωτικούς Δήμους, όπως η Λέσβος, με συνέπεια να μην μπορούν να επιτελέσουν οι Δήμοι το θεσμικό τους ρόλο και την εντεύθεν εξυπηρέτηση των δημοτών. Συνεπώς, απαιτείται η επαναξιολόγηση της όλης χωροταξίας των περιφερειών των Δήμων αυτών.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση στο Δήμο Λέσβου ανέκυψαν διοικητικά και λειτουργικά προβλήματα, αφενός λόγω της μεγάλης έκτασης και της ιδιαίτερης μορφολογίας του εδάφους του νησιού (έχει έκταση 1632 τετρ. Χιλιόμ.) και αφετέρου λόγω του μεγάλου πληθυσμού του. Όλο το νησί έχει 73 πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά και αριθμεί 90.000 κατοίκους, περίπου, εκ των οποίων 37.000, περίπου, κατοικούν στην πρωτεύουσα του νησιού Μυτιλήνη και οι υπόλοιποι στην ενδοχώρα. Καθίσταται συνεπώς εμφανές ότι για τη Λέσβο απαιτείται ένας νέος χωροταξικός σχεδιασμός, για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει από τη μέχρι τώρα λειτουργία του μοναδικού Δήμου.

Τέλος, σημειώνεται ότι το Υπουργείο Εσωτερικών καταγράφει, επεξεργάζεται και αξιολογεί κάθε πρόταση για τη βελτίωση της διοικητικής οργάνωσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, συμπεριλαμβανομένης της πρότασης που αφορά στο Δήμο Λέσβου, προκειμένου να εκδηλώσει εγκαίρως σχετική νομοθετική πρωτοβουλία».

Επειδή όμως τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει επικίνδυνα μέχρι τις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές και ο Δήμος Λέσβου πλέον πνέει τα λοίσθια, ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

1.Θα υλοποιηθεί τελικώς η πρωθυπουργική δέσμευση για αλλαγές στον Καλλικρατη, άρα και στη δημιουργία νέων Δήμων στη Λέσβο;

2.Εάν ναι πότε ορίζεται χρονικά η κατάτμηση του ενιαίου Δήμου;

3.Θα εφαρμοστεί η επιστημονική πρόταση του Ι.Τ.Α;

4.Θα υπάρξει διάλογος με τους τοπικούς φορείς;

5.Θα υπάρχει χρονοδιάγραμμα ομαλής μετάβασης στους νέους ΟΤΑ;

6.Είναι δυνατόν να απαιτείται σύμφωνη γνώμη της τρόικα για να υλοποιηθεί το αυτονόητο;


Ο Ερωτών Βουλευτής

Τέρενς-Νικόλαος Κουίκ