Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014

Οι Σκοπιανοί θέλουν να αγοράσουν το 7% του ΟΛΘ


olth_
Σύμφωνα με το BalkanInsight το Οικονομικό Επιμελητήριο της FYROM έστειλε πρόσφατα κλιμάκιο στη Θεσσαλονίκη με σκοπό να ανιχνεύσει τις ευκαιρίες απόκτησης τουλάχιστον του 7% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, που επικαλείται πηγές του Επιμελητηρίου, η πρόταση που έκαναν προς το ΤΑΙΠΕΔ αντιμετωπίστηκε με έκπληξη και δυσπιστία. Αλλά τούτο, όπως σημειώνουν, δεν τους αποθαρρύνει καθώς θεωρούν πως είναι η επιβεβλημένη η συμμετοχή τους στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Για τους Σκοπιανούς το συγκεκριμένο λιμάνι είναι κομβικής σημασίας για το εμπόριό τους. Βρίσκεται μόλις 70 χιλιόμετρα από το νότιο άκρο της χώρας, ενώ το 90% των προϊόντων που μεταφέρουν πλοία, περνούν από τη Θεσσαλονίκη. Υπό αυτό το πρίσμα, οι Σκοπιανοί θα ήθελαν να μετέχουν στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ.
Να σημειωθεί πως στις αρχές Ιουνίου έληξε η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τον ΟΛΘ. Οκτώ επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν εκδήλωση ενδιαφέροντος για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ. και αυτά είναι:
APM Terminals, B.V.
Deutsche Invest Equity Partners, GmbH
DufercoParticiption Holding, SA
International Container Terminal Services, Inc
Mitsui & Co., Ltd.
P&O Steam Navigation Company (DP World)
Russian Railways JSC / GEK TERNA S.A.
Yilport Holding,Inc
Η μόνη εταιρεία μεταξύ αυτών που έχει άμεση σύνδεση με τα Σκόπια είναι Duferco, επομένως ευελπιστούν πως θα προκριθεί στην τελική φάση και έτσι -έστω και έμμεσα- θα μπορέσουν να έχουν μετοχική πρόσβαση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
e-nautilia.gr

Δημόσιο: Μετατάξεις και αποσπάσεις τέλος


H θεσμοθέτηση μόνιμου μηχανισμού κινητικότητας στο Δημόσιο, ο οποίος δεν θα συνδέεται με απολύσεις, θα φέρει το τέλος των αδιαφανών μετακινήσεων από υπηρεσία σε υπηρεσία, σύμφωνα με κύκλους τουυπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Η καταγραφή των κάθε είδους αλλαγών θέσης στο Δημόσιοθα ολοκληρωθεί μέχρι την 27η Ιουνίου, με βάση τον προγραμματισμό και τότε θα υπάρχει η συνολική εικόνα για να γίνει το επόμενο βήμα.
Πρόθεση είναι να δοθεί τέλος τέλος στο αδιαφανές και δημοσιονομικά επιζήμιο καθεστώς των μετακινήσεων στο Δημόσιο. Σύμφωνα με πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της εφημερίδας Εθνος, κάθε υπάλληλος θα μετακινείται με βάση τις πραγματικές ανάγκες των υπηρεσιών και ύστερα από συγκεκριμένο διαγωνισμό και μοριοδότηση των προσόντων.
Η έκδοση εγκυκλίου με την οποία ο ΥΠΔΜ Κ. Μητσοτάκης ζητά από τους γενικούς διευθυντές τη χαρτογράφηση όλων των ειδικών διατάξεων με τις οποίες πραγματοποιούνται αποσπάσεις, μετατάξεις και μετακινήσεις αποτελεί το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.
Πρόθεση της ηγεσίας του ΥΠΔΜ είναι να γίνονται διαγωνισμοί δυο-τρεις φορές το χρόνο προκειμένου να καλύπτονται τα κενά όπου υπάρχουν με τις κατάλληλες προσλήψεις.


aftodioikisi.gr

Ποιοι δημόσιοι υπάλληλοι υποχρεούνται να υποβάλουν «πόθεν έσχες»


Σε εγκύκλιο που εξέδωσε ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης (ΓΕΔΔ) Λ. Ρακιντζής αναφέρεται ποιοι είναι αυτοί των οποίων θα ελέγξει τις ετήσιες δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες).
Ειδικότερα, υποχρεούνται σε υποβολή τέτοιας δήλωσης:
-Ολα τα μέλη των Σωμάτων Επιθεώρησης και Ελέγχου που ασκούν καθήκοντα Βοηθού Γενικού Επιθεωρητή ή Αναπληρωτή Γενικού Επιθεωρητή ή Προϊστάμενου Επιθεωρητή ή Επιθεωρητή-Ελεγκτή ή Βοηθού Επιθεωρητή-Ελεγκτή, -όλων των προϊστάμενων Διευθύνσεων, Υποδιευθύνσεων και των αναπληρωτών τους εφόσον υπάρχουν, των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) , των Περιφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων (Π.Ε.Κ) των οποίων η λειτουργία έχει ανασταλεί σύμφωνα με την Δ6Α1007935/13-1-2012 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών από 1-2-2012, των Διαπεριφερειακών Ελεγκτικών Κέντρων (Δ.Ε.Κ), καθώς και των προϊσταμένων και των αναπληρωτών τους εφόσον υπάρχουν, των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (Δ.Ο.Υ.) Β” τάξης οι οποίες λειτουργούν σε επίπεδο Τμήματος, -όλων των προϊσταμένων των Τμημάτων Ελέγχου και όλων των υπαλλήλων (ελεγκτών) που υπηρετούν στα Τμήματα Ελέγχου των παραπάνω Υπηρεσιών που άσκησαν ελεγκτικά καθήκοντα.
-Οσοι υπάλληλοι υπηρέτησαν για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του 2013 στις νέεες ειδικές αποκεντρωμένες φορολογικές υπηρεσίες και συγκεκριμένα στο Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (ΚΕ.ΦΟ.ΜΕ.Π.), στο οποίο μεταφέρθηκαν αρμοδιότητες από τα Δ.Ε.Κ. και στο Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (ΚΕ.ΜΕ.ΕΠ.), στο οποίο μεταφέρθηκαν αρμοδιότητες από τη Δ.Ο.Υ. Μεγάλων Επιχειρήσεων.
-Οσοι υπάλληλοι άλλων Τμημάτων των παραπάνω υπηρεσιών άσκησαν ελεγκτικά καθήκοντα τα οποία τους ανατέθηκαν με ημερήσια διαταγή ή με εντολές ελέγχου των προϊσταμένων τους και αφορούν σε ελέγχους που διενεργήθηκαν σε επιχειρήσεις και σε φυσικά πρόσωπα, κατόχους ατομικών επιχειρήσεων και ελεύθερους επαγγελματίες.
-Οσοι υπάλληλοι των παραπάνω υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών μετείχαν σε Ειδικά Συνεργεία Ελέγχου εφόσον λειτούργησαν τέτοια κατά το 2013.
-Οι υπάλληλοι που υπηρέτησαν σε ΔΟΥ Α” ή Β” τάξης των οποίων η λειτουργία έχει ανασταλεί σύμφωνα με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών κατά το έτος 2013, για όσο χρονικό διάστημα λειτούργησαν κατά το ίδιο έτος. Επίσης, όλοι οι προϊστάμενοι Διευθύνσεων, Υποδιευθύνσεων του Σ.Δ.Ο.Ε. και οι αναπληρωτές τους εφόσον υπάρχουν, όλοι οι προϊστάμενοι των Τμημάτων Ελέγχου (δράσης), όλοι οι υπάλληλοι που υπηρετούν σ” αυτά. Λόγω της πρόσφατης αναδιοργάνωσης του Σ.Δ.Ο.Ε. με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων προληπτικού ελέγχου και υπαλλήλων του στις Δ.Ο.Υ. διευκρινίζεται ότι οι υπάλληλοι αυτοί είναι υπόχρεοι δήλωσης περιουσιακής κατάστασης εφόσον για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα εντός του 2013 άσκησαν ελεγκτικά καθήκοντα στο Σ.Δ.Ο.Ε κατά την προηγούμενη παράγραφο. Επίσης διευκρινίζεται ότι εκτός των προαναφερόμενων υπόχρεων υποχρεούνται σε δήλωση περιουσιακής κατάστασης και όσοι υπάλληλοι άλλων τμημάτων άσκησαν ελεγκτικά καθήκοντα τα οποία τους ανατέθηκαν με ημερήσια διαταγή ή με εντολές ελέγχου των προϊσταμένων τους. Δεν έχουν υποχρέωση υποβολής δήλωσης στο ΓΕΔΔ οι προϊστάμενοι των Τμημάτων του Σ.Δ.Ο.Ε. που έχουν ως κύρια αρμοδιότητα τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό δράσης, την ιεράρχηση εργασιών, τη διοικητική και οικονομική υποστήριξη – π.χ. Τμήματα Διοικητικής Υποστήριξης, Πληροφορικής, Προγραμματισμού, κ.λπ.- ούτε οι υπάλληλοι που υπηρετούν σ” αυτά εκτός όσων ασκούν ελεγκτικά καθήκοντα και επομένως είναι υπόχρεοι δήλωσης κατά τα παραπάνω. -όλων των προϊσταμένων όλων των οποιουδήποτε οργανωτικού επιπέδου ή οποιασδήποτε ονομασίας υπηρεσιών πολεοδομίας των ΟΤΑ Α” και Β” βαθμού και όλων των υπαλλήλων που υπηρετούν σε αυτές. Μετά τον Καλλικράτη με τον οποίο μεταφέρθηκαν οι αρμοδιότητες του τομέα πολεοδομίας στους ΟΤΑ Α” Βαθμού (Δήμους), υπόχρεοι δήλωσης περιουσιακής κατάστασης είναι οι υπάλληλοι που υπηρετούν στις μονάδες πολεοδομίας αυτών, όπου αυτές λειτουργούν και ασκούν τις κατά νόμο αρμοδιότητες.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο, λόγω διαφοροποίησης στις οικείες οργανωτικές διατάξεις των ΟΤΑ ως προς την ονομασία και το οργανωτικό επίπεδο των μονάδων πολεοδομίας διευκρινίζονται τα εξής: -όπου δεν προβλέπεται από τις οικείες οργανωτικές διατάξεις μονάδα πολεοδομίας σε επίπεδο Διεύθυνσης αλλά μόνο Τμήμα ή Γραφείο που υπάγεται π.χ. στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών ή Περιβαλλοντικών Υπηρεσιών, κ.λπ. υπόχρεοι δήλωσης περιουσιακής κατάστασης είναι μόνο ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης, ο προϊστάμενος του Τμήματος ή του Γραφείου Πολεοδομίας και οι υπάλληλοι που υπηρετούν σ” αυτό και όχι οι προϊστάμενοι των άλλων Τμημάτων της Διεύθυνσης ούτε οι υπάλληλοι που υπηρετούν σ” αυτά. Δεδομένου ότι προβλέπεται η ανασυγκρότηση, ο επανακαθορισμός των αρμοδιοτήτων και η μετονομασία των υπηρεσιών πολεοδομίας σε υπηρεσίες δόμησης είναι αυτονόητο ότι υπόχρεοι δήλωσης περιουσιακής κατάστασης είναι και οι υπάλληλοι που υπηρετούν σε αυτές, κατά τα παραπάνω. Σε περίπτωση που δεν έχει συσταθεί μέχρι τη λήψη της παρούσας υπηρεσία πολεοδομίας/δόμησης σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης, και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» και του ν. 4030/2011 να μας γνωστοποιηθεί εγγράφως, αναφέροντας και τον Δήμο από τον οποίο εξυπηρετείται. Ειδικότερα υπόχρεοι υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης για το 2014 είναι: όσοι άσκησαν καθήκοντα στις παραπάνω υπηρεσίες για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα κατά το 2013 ακόμα και εάν μέσα στο 2013 αποχώρησαν (μετακίνηση, μετάθεση, απόσπαση, μετάταξη, ολοκλήρωση ή όχι θητείας προϊσταμένου) προκειμένου να τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις για τις οποίες δεν προβλέπεται υποβολή δήλωσης περιουσιακής κατάστασης από το ΓΕΔΔ ή συνταξιοδοτήθηκαν.
Διευκρινίσεις
Διευκρινίζεται ότι υποχρέωση υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης υφίσταται για ένα έτος μετά την απώλεια ή τη λήξη της ιδιότητας των υπόχρεων. Όσοι από τους παραπάνω υπόχρεους έχουν υποβάλλει αρχική δήλωση περιουσιακής κατάστασης στο ΓΕΔΔ θα υποβάλλουν δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης δηλώνοντας μόνον τις μεταβολές που επήλθαν στην περιουσιακή τους κατάσταση (ακίνητα, κάθε είδους μεταφορικά μέσα, χρεόγραφα, καταθέσεις, κ.λ,π.) αυτών, των συζύγων τους και των ανήλικων τέκνων τους εντός του 2013. Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν μεταβολές στα παραπάνω περιουσιακά στοιχεία εντός του 2013, οι υπόχρεοι καθώς και οι σύζυγοι αυτών θα το δηλώσουν και οι δύο σε έντυπο υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/86.
Οι δηλώσεις όλων ανεξαιρέτως των υπόχρεων πρέπει να συνοδεύονται υποχρεωτικά από αντίγραφο του εντύπου ΕΙ οικονομικού έτους 2014, και εφόσον υπάρχουν μεταβολές περιουσιακών στοιχείων (ακινήτων) μέσα στο 2013 και από αντίγραφο του τελευταίου υποβληθέντος εντύπου Ε9. όσοι ανέλαβαν καθήκοντα σε θέσεις για τις οποίες προβλέπεται υποβολή δήλωσης περιουσιακής κατάστασης κατά το 2013 θα υποβάλουν, ως νέοι υπόχρεοι, δήλωση στο ΓΕΔΔ για πρώτη φορά, δηλώνοντας εκτός από τα εισοδήματα που αποκτήθηκαν το 2013 και τα ακίνητα, τα κάθε είδους μεταφορικά μέσα, χρεόγραφα, καταθέσεις κ.λπ. που κατέχουν αυτοί, οι σύζυγοι και τα ανήλικα τέκνα τους ανεξάρτητα από το χρόνο κτήσης τους
Νέοι υπόχρεοι
Οι δηλώσεις των νέων υπόχρεων οι οποίοι υποβάλλουν δήλωση για πρώτη φορά πρέπει να συνοδεύονται υποχρεωτικά από αντίγραφο του εντύπου ΕΙ οικονομικού έτους 2014, και από αντίγραφα των εντύπων Ε9 του έτους 2005 και όλων των τυχόν συμπληρωματικών μετά το 2005. Οι Διευθύνσεις Προσωπικού ή Διοικητικού Ή Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού οι οποίες είναι αρμόδιες από το νόμο για τη συγκέντρωση και αποστολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης παρακαλούνται να: – κοινοποιήσουν την παρούσα εγκύκλιο στις υπηρεσίες των υπόχρεων προκειμένου αυτοί να λάβουν γνώση ενυπόγραφα καθόσον για μη δήλωση περιουσιακής κατάστασης προβλέπονται από το θεσμικό πλαίσιο πειθαρχικές και ποινικές κυρώσεις. – να επιστήσουν την προσοχή στους υπόχρεους για την προθεσμία υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης ή των υπευθύνων δηλώσεων του ν. 1599/86 κατά περίπτωση οπωσδήποτε εντός της προβλεπόμενης από το νόμο ημερομηνίας (30-6-2014) καθώς και για την ορθή συμπλήρωση των δηλώσεων ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στην υποβολή τους, παραλείψεις (μη υποβολή των απαιτούμενων συνοδευτικών εντύπων, ανυπόγραφες ή ελλιπείς δηλώσεις, κ.λπ.) και σύγχυση με άλλες διατάξεις που αφορούν στον έλεγχο περιουσιακής κατάστασης (π.χ. Άρθρο 28 του ν.3528/07 (Υ. Κ.), Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης ή άλλες τυχόν ειδικές διατάξεις). – να ενημερώσουν τους υπόχρεους να μην υποβάλλουν τις δηλώσεις απευθείας στο ΓΕΔΔ.
Η διαδικασία
Τα έντυπα των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης ή των υπεύθυνων δηλώσεων κατά περίπτωση πρέπει να αποστέλλονται στο Γραφείο του ΓΕΔΔ, από τις Διευθύνσεις Προσωπικού ή Διοικητικού, οπωσδήποτε συγκεντρωτικά, ανά Φορέα ή Υπηρεσία κατά περίπτωση. Προκειμένου να διευκολυνθεί η καταγραφή των υπόχρεων οι παραπάνω Διευθύνσεις και μόνο αυτές πρέπει να αποστείλουν απαραιτήτως στο Γραφείο του ΓΕΔΔ το συνημμένο πίνακα συμπληρωμένο, κατά προτίμηση ηλεκτρονικά (info@gedd.gr),με όλα τα αιτούμενα στοιχεία (πλήρη ονοματεπώνυμα των υπόχρεων, κ.λπ.) άμεσα με τη λήψη του παρόντος εγγράφου και σε κάθε περίπτωση οπωσδήποτε πριν την συγκεντρωτική αποστολή των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης ή των υπεύθυνων δηλώσεων του ν. 1599/86. Στον πίνακα αυτό θα καταγραφούν όλοι οι υπόχρεοι δήλωσης περιουσιακής κατάστασης ανεξάρτητα από το αν υποβάλλουν δήλωση περιουσιακής κατάστασης ή υπεύθυνες δηλώσεις του ν. 1599/86. Ιδιαίτερη μέριμνα πρέπει να ληφθεί για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και του φορολογικού απορρήτου με την υποβολή από τους υπόχρεους των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης και των συνοδευτικών στοιχείων στις διευθύνσεις Προσωπικού ή Διοικητικού σε κλειστούς φακέλους.


aftodioikisi.gr

Η επαναδιαπραγμάτευση και το κυβερνητικό μπάχαλο


Η στρατηγική του Μεγάρου Μαξίμου έχει λίγο-πολύ ξεκαθαριστεί: Θα επιδιωχθεί διαπραγμάτευση με τηνΤρόικα ώστε να αποδεχτεί τον Σεπτέμβριο την ελληνική πρόταση για περισσότερες δόσεις στην αποπληρωμή χρεών προς την εφορία και στα ταμεία, αλλά επίσης τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 15% τουλάχιστον. Τα επιχειρήματα είναι τα προφανή: Τα ληξιπρόθεσμα χρέη θα ανεβαίνουν συνεχώς αν δεν γίνει μια γενναία ρύθμιση που να επιτρέπει σε όσους βρίσκονται σε πραγματική οικονομική αδυναμία να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, ενώ η εξίσωση του φόρου πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης δεν απέδωσε δημοσιονομικά, επειδή μειώθηκαν δραματικά οι πωλήσεις, πέρα από την κοινωνική καταστροφή που προκλήθηκε.
Στη συνέχεια τα φώτα θα πέσουν στις συζητήσεις για την απομείωση του ελληνικού χρέους, υπό την προϋπόθεση ότι είναι θετική η αξιολόγηση της Τρόικας για την εφαρμογή του προγράμματος προσαρμογής, κάτι καθόλου αυτονόητο, δεδομένου ότι δεν έχουν υλοποιηθεί τα 12 προαπαιτούμενα για τις δύο δόσεις Μαίου-Ιουνίου ύψους 2 δισ ευρώ.
Εάν αυτή η διαβούλευση πάει καλά, η κυβέρνηση φιλοδοξεί να διεκδικήσει σταδιακή μείωση φόρων, με την κατάργηση της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης σε πρώτη φάση και στη συνέχεια με πτώση των φορολογικών συντελεστών.
Αυτό περιγράφεται από κυβερνητικές πηγές ως μερική επαναδιαπραγμάτευση με την Τρόικα, θεωρείται σχέδιο ρεαλιστικό και βιώσιμο, με την έννοια ότι δεν πρόκειται να προκαλέσει μοιραία σύγκρουση με τους πιστωτές ούτε να φέρει εκτροχιασμό του προγράμματος.
Πολυφωνία
Ωστοσό, η συνοχή της κυβέρνησης αποδεικνύεται ελλειμματική λίγες μέρες μετά τον ανασχηματισμό. Παρουσιάζεται το φαινόμενο αυτονόμησης υπουργών και υφυπουργών οι οποίοι κινούνται με προεκλογικούς όρους και εμφανίζονται πρόθυμοι για το ξήλωμα του πουλόβερ, σύμφωνα με μια έκφραση που χρησιμοποιείται στο περιβάλλον του πρωθυπουργού.
Η αρχή έγινε με τη διαφωνία που εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος για τις απολύσεις στα πανεπιστήμια, ενώ στη συνέχεια υποστήριξε ότι δεν δεσμεύεται από έναν προϋπολογισμό τον οποίο δεν ψήφισε. Κατά των απολύσεων τάχθηκε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Μ. Χρυσοχοίδης. Ο υπουργός Εσωτερικών Α. Ντινόπουλος δεν θέλει απολύσεις στους ΟΤΑ, ενώ ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γ. Γιακουμάτος δείχνει αποφασισμένος να πάρει πίσω την πολιτική Χατζηδάκη για ανοιχτά καταστήματα τις Κυριακές. Εξάλλου, ο υπουργός Υγείας Μ. Βορίδης εμφανίζεται διστακτικός στο προαπαιτούμενο για τη μείωση του περιθωρίου κέρδους των φαρμακοποιών, αλλά και για την αξιολόγηση των εργαζομένων στο ΕΣΥ. Επόμενος ήταν ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Π. Κουκουλόπουλος, ο οποίος ζήτησε αναθεώρηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, ώστε να εξαιρεθούν η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ.
Η αταξία στο εσωτερικό της κυβέρνησης δυσχεραίνει την προσπάθεια συνεννόησης με την Τρόικα αφού το συνολικό μήνυμα που εκπέμπεται προς τα έξω είναι ότι εδώ δεν υπάρχει βούληση για μεταρρυθμίσεις, αλλά για υποχώρηση από τις συμβατικές δεσμεύσεις της χώρας. Η προεκλογική περίοδος συνεχίζεται σαν να μη μεσολάβησαν οι ευρωεκλογές ή σαν να είναι κοντά οι επόμενες κάλπες.

aftodioikisi.gr

Βασάνισαν 3χρονο αγοράκι σε στρατιωτικό βρεφονηπιακό σταθμό


Μία ιδιαίτερη περίπτωση βασανισμού ανηλίκου θα κληθεί να εξετάσει τον προσεχή Νοέμβριο το Στρατοδικείο Ξάνθης, μετά και την υποβολή σχετικής μηνυτήριας αναφοράς των γονέων ενός 3χρονου αγοριού.
Πρόκειται για ένα περιστατικό βασανισμού, το οποίο, σύμφωνα με την πλευρά των γονιών, πραγματοποιήθηκε, πριν από μερικούς μήνες, στο στρατιωτικό βρεφονηπιακό σταθμό Φερών Έβρου από γυναίκα ανθυπολοχαγό. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ένα 3χρονο αγοράκι χτυπήθηκε στο πρόσωπο, του έδεσαν με σχοινί τα χέρια σε κάγκελα και το έκλεισαν στη ντουλάπα.
Η υπόθεση, μετά από τη μηνυτήρια αναφορά, που κατέθεσαν οι γονείς του παιδιού, αναμένεται να κριθεί στις 19 Νοεμβρίου στο Στρατοδικείο Ξάνθης, ενώ ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Αλληλεγγύης Στρατευμένων, Νίκος Αργυρίου, μιλώντας στο Ρ/Σ Αθήνα 9.84, τόνισε πως επί δύο χρόνια, μετά το περιστατικό, οι γονείς του παιδιού αντιμετωπίζουν εχθρική συμπεριφορά από τους ανωτέρους τους, δυσμενείς αποσπάσεις και απειλές απόλυσης.
Πηγή: thrakitoday.com

Η «ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ», ΘΕΜΕΛΙΟΣ ΛΙΘΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ



                                                          Του ΣΤΑΜΑΤΗ ΚΑΡΜΑΝΤΖΗ
                                                            Βουλευτή Ν.Δ Ν.ΧΙΟΥ

Το 2003 η Ελλάδα άσκησε την προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που μετά τη διεύρυνση συγκροτούσε μια ένωση 450 εκατομμυρίων ανθρώπων, με ιδιαίτερα εγκωμιαστικά σχόλια «ως υπόδειγμα της αποτελεσματικότητας των μεσαίων χωρών στην άσκηση της Προεδρίας»
Εκείνη την εποχή οι όροι της ανάπτυξης επαναπροσδιορίσθηκαν ριζικά με τη δυναμική παρουσία νέων χωρών στην παγκόσμια αγορά και την συνακόλουθη στροφή στην «εξωστρεφή ανάπτυξη»
Η ελληνική οικονομία τότε,  είχε να αντιμετωπίσει ένα «διπλό αδιέξοδο»καθώς δεν  ήταν ανταγωνιστική σε προϊόντα που προερχόταν από χώρες χαμηλού κόστους  εργασίας, που δεν ήταν απλώς προϊόντα ανειδίκευτης εργασίας αλλά ήταν προϊόντα που σταδιακά ενσωμάτωναν στοιχεία τεχνολογικής καινοτομίας. Επίσης δεν μπορούσε να είναι ανταγωνιστική  σε προϊόντα χωρών που υπερτερούσαν σε όρους ποιότητας κα γνώσεων.
Ήταν φανερό ότι η  χώρα μας  δεν μπορούσε να ακολουθήσει καμιά από τις κυρίαρχες στρατηγικές της εξωστρεφούς ανάπτυξης
. Μετά το 2009, η 5ετής ύφεση συγκλόνισε την Ελλάδα, με τη ριζική πτώση του βιοτικού επιπέδου και οδήγησε – διά του αποκλεισμού – στην μόνη εφικτή στρατηγική ανάπτυξης, αυτή του χαμηλού  κόστους εργασίας.

Η ΣΤΡΟΦΗ  ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ

Η στροφή της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς την οικονομία της γνώσης είναι ιδιαίτερα έντονη  στο πεδίο της αναπτυξιακής στρατηγικής.
Τρεις προτεραιότητες έχουν κεντρική θέση στη στρατηγική «Ευρώπη 2020»: 1) η έξυπνη ανάπτυξη, με την ανάπτυξη μιας οικονομίας που βασίζεται στη γνώση και την καινοτομία, 2) η βιώσιμη ανάπτυξη, με την προώθηση μιας πιο αποτελεσματικής στη χρησιμοποίηση των πόρων, πιο πράσινης, και πιο ανταγωνιστικής οικονομίας, 3) η ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς, με την ενίσχυση μιας οικονομίας με υψηλό ποσοστό απασχόλησης που εξασφαλίζει οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή.
 Η ομοιογενής πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης αντικαταστάθηκε από τοπικά προσδιοριζόμενες πολιτικές που αξιοποιούν τα ισχυρά σημεία
κάθε περιφέρειας, και ενισχύουν επιλεγμένους τομείς ανταγωνιστικότητας πέρα από εθνικά όρια

Η ΕΞΥΠΝΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

κΗ έξυπνη εξειδίκευση ή στρατηγική RIS3 (Research and Innovation Strategy for Smart Specialization) είναι η νέα πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης προσδιορίζεται από τα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής και προωθεί το
μετασχηματισμό της περιφερειακής οικονομίας, μέσω διαδικασιών
 «επιχειρηματικής ανακάλυψης» και ευκαιριών στη διεθνή αγορά. Επικεντρώνεται στις δραστηριότητες που έχουν1:) εξωστρεφή / εξαγωγικό προσανατολισμό 2) Στον εκσυγχρονισμό επιχειρήσεων με την υιοθέτηση και διάδοση νέων τεχνολογιών, 3) Στην  τεχνολογική διαφοροποίηση από υφιστάμενες εξειδικεύσεις σε συναφή προϊόντα και υπηρεσίες, 4)Στην ανάπτυξη νέων οικονομικών δραστηριοτήτων μέσω ριζικής τεχνολογικής ανανέωσης και καινοτομίας, και 5 )Στην αξιοποίηση νέων μορφών καινοτομίας, όπως: ανοικτή καινοτομία, , κοινωνική καινοτομία, καινοτομία στις υπηρεσίες.
Οι στρατηγικές έξυπνης εξειδίκευσης 2014-2020 για τις ελληνικές περιφέρειες και το σύνολο της χώρας αποτελούν σήμερα το πλαίσιο για την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών αδυναμιών ανταγωνιστικότητας της Ελλάδος, της παραγωγής που δεν βασίζεται σε καινοτομία, ποιότητα και καλή οργάνωσης, και τη  στροφή στην οικονομία της γνώσης.
 Ο σχεδιασμός των στρατηγικών αυτών άρχισε το 2012, τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο, καθώς με τη μεταρρύθμιση του Καλλικράτη (Ν. 3852/2010) με αρμοδιότητες για θέματα οικονομικής ανάπτυξης, βιομηχανίας, ενέργειας, τουρισμού, περιβάλλοντος
Το ερώτημα της βέλτιστης εξειδίκευσης της ελληνικής οικονομίας έχει τεθεί σε πολλές μελέτες, καθώς έγινε κατανοητό ότι μικρές οικονομίες της Ευρώπης γίνονται ανταγωνιστικότερες με την επικέντρωση της παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών σε ορισμένους κλάδους στους οποίους υπάρχουν συγκριτικά ή ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
 Ειδικά για τις Νησιωτικές περιφέρειες(Κρήτη, Νότιο Αιγαίο, Βόρειο Αιγαίο, Ιόνια Νησιά υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες στον τομέα του τουρισμού και σε ειδικές μορφές ποιοτικού αγροτικού τομέα).
Η παραγωγική εξειδίκευση, για να είναι αποδοτική, πρέπει υποστηριχθεί από έρευνα και τεχνολογίες που δημιουργούν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Η τεχνολογική και οργανωτική καινοτομία αποτελούν κινητήρες του βιομηχανικού μετασχηματισμού που προωθούν οι στρατηγικές έξυπνης εξειδίκευσης.
 ΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ RIS3
Οι στρατηγικές RIS3 ενδυναμώνουν τις τάσεις περιφερειακής αποκέντρωσης με τη σημασία που αποδίδουν στην εκ των κάτω διαμόρφωση των στρατηγικών και στον αποφασιστικό ρόλο του ιδιωτικού τομέα.
Σαφής είναι επίσης η προσδοκία των Περιφερειών να διαχειρισθούν τους μελλοντικούς πόρους των διαρθρωτικών ταμείων.
H δυναμική κεντρικής διοίκησης – περιφερειών θα προσδιορίσει αν η έρευνα και η καινοτομία θα αποτελέσουν μια ουσιαστική ευκαιρία παραγωγικού μετασχηματισμού στην επόμενη δεκαετία

«Σε μια περίοδο τεράστιας οικονομικής κρίσης, όπως αυτή που διανύουμε, το στοίχημα της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας στον 21ο αιώνα δεν θα βασισθεί στην ανταγωνιστικότητα των χαμηλών μισθών αλλά στην αξιοποίηση της “οικονομίας της γνώσης”, στην δυνατότητά μας να
καινοτομούμε και να παράγουμε υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας προϊόντα και υπηρεσίες»

ΑΝΑΦΟΡΕΣ
-ΓΓΕΤ (2012) Πρόταση ΓΓΕΤ για τη ^ιαμόρφωση Κατευθύνσεων Σχεδιασμού και Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού
2014-2020
- European Commission (2008) Fifth Progress Report on Economic and Social Cohesion – Growing Regions, Growing Europe,
Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities.