Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014

«Άνοιξαν» οι αιτήσεις για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα - Πού θα τις υποβάλλετε - Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το ΕΚΕ: Οι 13 δήμοι, τα κριτήρια και οι παροχές


Από σήμερα ξεκινούν οι αιτήσεις για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Οι ενδιαφερόμενοι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους στην ειδική ιστοσελίδα του υπουργείου Εργασίας.
Πρόκειται ΓΙΑ την Ιστοσελίδα energo-eke.gr το η οποία έχει ανοιχτεί ΚΑΙ ΓΙΑ δοκιμαστικές αιτήσεις (αντιμετωπίζει προβλήματα). 
Σκοπός του εγγυημένου εισοδήματος ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΝΑ εξασφαλίζει ελάχιστο επίπεδο διαβίωσης ΓΙΑ όσους ΔΕΝ διαθέτουν οικονομικούς πόρους, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν εισοδήματα, τότε το επίδομα αυτό θα χορηγείται συμπληρωματικά και μέχρι ένα ύψος.
Οι τρεις άξονες του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος είναι οι εξής:
- Εισοδηματική ενίσχυση
- Ένταξη σε προγράμματα κοινωνικής προστασίας
- Προώθηση στις δράσεις (επαν) ένταξης στην εργασία
Το μέτρο θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται σε έναν δήμο ανά περιφέρεια. Συγκεκριμένα στους δήμους: Δράμας (ΑΜΘ), Έδεσσας (Κεντρική Μακεδονία), Γρεβενών (Δυτική Μακεδονία), Ιωαννίνων (Ήπειρος), Λευκάδας (Ιόνια Νησιά), Καρδίτσας (Θεσσαλία), Χαλκίδας (Στερεά Ελλάδα), Καλλιθέας (Αττική), Μεσολογγίου ( Δυτική Ελλάδα), Τρίπολη (Πελοπόννησος), Σύρου (Νότιο Αιγαίο), Σάμου (Βόρειο Αιγαίο) και Μαλεβιζίου (Κρήτη) θα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
Το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί άμεσα για έξι μήνες ενώ στην συνέχεια, έως τις αρχές του 2016 καθολικά σ 'όλη τη χώρα.
Δικαιούχοι του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΜΑ ΚΑΙ οικογένειες που διαμένουν στους ΕΝ λόγω δήμους τουλάχιστον ΤΑ Τελευταία ΔΥΟ έτη ΚΑΙ το η Υποβολή Των αιτήσεων ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ηλεκτρονικά μέσω του διαδικτυακού Τόπου Της ΗΔΙΚΑ, ενώ τα χρήματα θα καταβάλλονται στον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου.
Ο νέος θεσμός προβλέπει εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια ως εξής:
  • Μεμονωμένα άτομα ή οικογένειες χωρίς άλλα εισοδήματα θα λαμβάνουν το σύνολο του ποσού. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις λαμβάνεται υπόψη η διαφορά του πραγματικού εισοδήματος από το όριο που έχει τεθεί με την απόφαση. Σημειώνεται πως πραγματικό εισόδημα θεωρείται το συνολικό καθαρό εισόδημα των τελευταίων 12 μηνών - μετά την αφαίρεση των φόρων, των εισφορών για την κοινωνική ασφάλιση, της εισφοράς αλληλεγγύης του Ν. 3986/11 - συμπεριλαμβανομένου και του συνόλου των επιδομάτων και των άλλων ενισχύσεων, καθώς και το εισόδημα που απαλλάσσεται από φόρο η φορολογείται με ειδικό τρόπο.
  • - Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας να μην υπερβαίνει τα 90.000 ευρώ, ποσό που προσαυξάνεται κατά 15.000 ευρώ για κάθε επιπλέον προστατευόμενο ενήλικο και κατά 10.000 για κάθε προστατευόμενο ανήλικο, με ανώτατο πλαφόν τα 200.000 ευρώ. Η κινητή περιουσία (αυτοκίνητα, δίκυκλα) να μην υπερβαίνει σε αντικειμενική δαπάνη τα 6.000 ευρώ. Δεν γίνονται δεκτές αιτήσεις από άτομα που έχουν στην ιδιοκτησία τους σκάφη αναψυχής ΙΧ, αεροσκάφη, ελικόπτερα ΙΧ, ανεμόπτερα και πισίνες. Το συνολικό ύψος καταθέσεων στα πιστωτικά ιδρύματα και η τρέχουσα αξία μετοχών και ομολόγων να μην υπερβαίνουν το διπλάσιο του εισοδήματος που αναλογεί με βάση τη ρύθμιση.
            Πέρα από την οικονομική ενίσχυση που θα λάβουν, οι δικαιούχοι θα έχουν και έξτρα παροχές, όπως:
  • Παραπομπή και ένταξη σε δομές και υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας και υποστήριξης
  • Χορήγηση βιβλιαρίου ανασφάλιστου
  • Κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο της ΔΕΗ
  • Χορήγηση επιδόματος θέρμανσης
  • Ενταξη σε πρόγραμμα κοινωνικού παντοπωλείου
  • Ενταξη στα προγράμματα που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για απόρους
  • Ενταξη σε άλλα προγράμματα αντιμετώπισης της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού
  • Οι δικαιούχοι, εφόσον μπορούν να εργαστούν και είναι κάτω των 67 ετών, προωθούνται σε δράσεις που στοχεύουν στην ένταξή τους στην αγορά εργασίας, μέσω προγραμμάτων απασχόλησης
Η καταβολή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος θα αναστέλλεται αν ο δικαιούχος λείψει από την Ελλάδα για διάστημα άνω των δύο μηνών ή αν αρνηθεί να απασχοληθεί σε συγκεκριμένη θέση εργασίας που θα του προταθεί ανάλογα με τις δεξιότητες και τις ικανότητές του.
Τα ποσά με βάση την οικογενειακή κατάσταση (ετήσια)
Άτομο χωρίς παιδιά: 2.400 ευρώ
Ζευγάρι χωρίς παιδιά: 3.600
Ζευγάρι με ένα ανήλικο παιδί: 4.200
Ζευγάρι με 2 ανήλικα παιδιά: 4.800
Ζευγάρι με 3 ανήλικα παιδιά: 5.400
Ζευγάρι με 4 ανήλικα παιδιά: 6.000
Ζευγάρι με ένα ενήλικο παιδί: 4.800
Ζευγάρι με ένα ανήλικο και άνα ενήλικο παιδί: 5.400
Ζευγάρι με 2 ενήλικα παιδιά: 6.000
Ζευγάρι με 2 ανήλικα και ένα ενήλικο παιδί: 6000
Μονογονεϊκή οικογένεια με ένα ανήλικο παιδί: 3.600
Μονογονεϊκή οικογένεια με 2 ανήλικα παιδιά: 4.200
Μονογονεϊκή οικογένεια με ένα ενήλικο παιδί: 3.600
Μονογονεϊκή οικογένεια με 2 ενήλικα παιδιά: 4.800.

aftodioikisi.gr

4η Αιμοδοσία του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου

Ο ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
ΕΙΝΑΙ ΕΘΕΛΟΔΟΥΛΙΑ ΚΑΙ ΣΚΛΑΒΙΑ
           Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών Χίου
                                  «O Αδαμάντιος Κοραής»
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTNWMijXWcOTAKSRe5i6B1YhrnijF3eIjbCezzzyP71BmUC3PrpaA                     Ταχ. Διεύθυνση: Πλατεία Βουνακίου
                            «Οίκος Χίου Διδασκάλου»
                     Ταχ. Κώδικας:            82100
                     Πληροφορίες:             2271023736
                     Αμπαζής Γιώργης      6977858798
                     e-mail:     syllogos.pe.chiou@gmail.com
Χίος, 15/11/2013
Α.Π.: 724
Προς: Σχολεία, Νηπιαγωγεία, Εκπαιδευτικοί

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε ότι στα πλαίσια της αλληλεγγύης και της αγωνιστικής στάσης των μελών Συλλόγου, το Σάββατο 29 Νοέμβρη 2014 πραγματοποιούμε την 4η αιμοδοσία του στον «Οίκο Χίου Διδασκάλου» απ’ τις 09:30 μέχρι τις 13:30.
Πρόκειται για μια ενέργεια απαραίτητη για όσους έχουν ανάγκη! Οι 72 φιάλες αίματος που έχουν συγκεντρωθεί έως τώρα (3 αιμοδοσίες) έδωσαν ζωή σε συναδέλφους, συγγενικά τους πρόσωπα, μαθητές των σχολείων μας. Ήταν το παράδειγμα για το πώς οι εργαζόμενοι μπορούν να στηρίζονται στις δυνάμεις τους και να απαντούν στις προκλήσεις και τις δυσκολίες της ζωής.
Θα παρευρίσκεται και γιατρός του τμήματος αιμοδοσίας του Νοσοκομείου Χίου.
Η συμμετοχή όλων μας αποτελεί στάση ζωής και συνεισφοράς στον συνάνθρωπο.

Επισυνάπτεται η αφίσα της αιμοδοσίας ώστε να αξιοποιηθεί για την ενημέρωση σε κάθε σχολείο και Νηπιαγωγείο.

Ο Πρόεδρος                                       Ο Γραμματέας
Αμπαζής Γιώργος                                Τσίγκος Στέφανος

Ανακοίνωση της Περιφερειακής Ομοσπονδίας Β. Αιγαίου Α.μεΑ.

3 ΔΕΚΕΜΒΡΗ – ΕΘΝΙΚΗ  Ημέρα  Ατόμων με Αναπηρία

Δεν Γιορτάζουμε - Δεν Εφησυχάζουμε
Οργανωνόμαστε για Αγωνιστική Απάντηση μαζί με το λαό 

Όλοι Τετάρτη 3 Δεκέμβρη και ώρα 10 π.μ.  στο κτίριο του ΚΕ.Φ.Ι.ΑΠ.
(πρώην ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ)
Συνάδελφοι                  
Σήμερα είναι πιο αναγκαίο από ποτέ, όλοι εμείς που βιώνουμε με τον πιο βάναυσο τρόπο τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής να φτιάξουμε το δικό μας τείχος, να πιστέψουμε στη συλλογική μας δύναμη. Να μην μειώνουμε τις απαιτήσεις μας! Να μην πιστέψουμε στις ψεύτικες προσδοκίες ότι «θα αλλάξουν τα πράγματα με την ανάπτυξη» αφού αυτή θα είναι και πάλι για τους λίγους. Κανείς πλέον δεν πιστεύει ότι τα μέτρα είναι προσωρινά όπως μας έλεγαν ή ότι εμείς θα εξαιρεθούμε από αυτά. Η ζωή όλων μας διαρκώς χειροτερεύει. Ας σκεφτούμε τι έχουμε ζήσει έως τώρα. Τα στοιχεία σε όλη τη χώρα είναι αποκαλυπτικά:
·           185.000 άτομα με αναπηρία συνεχίζουν να μη λαμβάνουν καμία υπηρεσία εκπαίδευσης και θεραπείας ενώ έχουν ανάγκη..
·           Το ποσοστό της ανεργίας των ατόμων με αναπηρία ξεπερνά το 90%.
·           Οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Ειδικής Αγωγής μένουν απλήρωτοι για μήνες, κάποια κλείνουν ή επιβάλλονται τροφεία.
·           Η έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελλάδα, για την αναπηρία και την πρόνοια, περιλαμβάνει: Μείωση στο μισό των επιδομάτων και των συντάξεων αναπηρίας από το 2015. Οι μισοί από μας να μείνουν χωρίς επίδομα ή σύνταξη, με ένα ελάχιστο βοήθημα μόνο όσοι κινδυνεύουν να πεθάνουν από την πείνα. Τα ΚΕΠΑ υλοποιούν τα παραπάνω στήνοντας στον τοίχο αναπηρίες όπως τα ψυχικά νοσήματα, καρκίνοι κλπ.
·           Ολοένα και αυξάνουν οι συμμετοχές στα φάρμακα και παρακρατούν μέρος της σύνταξης των χρονίως πασχόντων στις κλειστές δομές.
·           Πλασάρουν ως «λύση» τη φιλανθρωπία, τα κοινωνικά ιατρεία/φαρμακεία, τα ψίχουλα.
·           Κόβουν την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, Κλείνουν δημόσια νοσοκομεία, τμήματα και ιατρεία του ΕΟΠΥΥ, καταργούν την Ειδική Αγωγή και μας στέλνουν πελάτες στους παλιούς και νέους επιχειρηματίες του κλάδου που γιγαντώνονται, εμπορευόμενοι την ανάγκη μας για Υγεία και Παιδεία.
·           Τα νησιά μας είναι αποκλεισμένα μεταξύ τους αλλά και σχεδόν αποκλεισμένα από την Αθήνα, όπου χρειάζεται να ταξιδεύουμε για μια σειρά εξετάσεων, θεραπειών, και γιατρών που λείπουν! Τα εισιτήρια ακριβαίνουν, η στελέχωση των πλοίων χειροτερεύει.
·           Απειλούνται με ιδιωτικοποίηση - υποβάθμιση οι όποιες Δημόσιες Δομές για ΑμεΑ όπως το ΚΕΦΙΑΠ στη Χίο,  (νοσοκομεία συγχωνεύονται ή κλείνουν)
ΓΙΑΤΙ;;; Γιατί, για την κυβέρνηση, την τρόικα, την ΕΕ, και την πολιτική τους οι ανάπηροι «κοστίζουν».
Συνάδελφε -Συναγωνιστή
Ό,τι και να ακούς, η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχουν σωτήρες, ούτε "δεξιοί" ούτε "αριστεροί". Καμία κυβέρνηση στα πλαίσια του σημερινού δρόμου ανάπτυξης δεν μπορεί να εξασφαλίσει τη ζωή μας. Σήμερα, προέχουν οι τράπεζες, οι βιομήχανοι και τα κέρδη τους στο χώρο της υγείας και όχι μόνο...
Στους αγώνες που έρχονται όλοι είμαστε απαραίτητοι και ο καθένας έχει ευθύνη να βάλει το δικό του λιθαράκι, να ενώσει τη φωνή του με τους συναδέλφους που αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα, να συστρατευτεί μαζί με το κίνημα που δεν συμβιβάζεται, αλλά διεκδικεί τη ζωή που μας αξίζει για να αποκρούσουμε την επίθεση, για την ανατροπή, για την άλλη κοινωνία.
Αγωνιστικά παλεύουμε και διεκδικούμε με βάση τις ανάγκες μας και τις δυνατότητες της επιστήμης και της ιατρικής, για την επίλυσή τους και όχι απλώς για την επιβίωσή μας:
·           Πολιτική Πρόληψης της Αναπηρίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται : (προληπτικές εξετάσεις, προγεννητικός έλεγχος, προστασία σε χώρους δουλειάς).
·           Καμιά συμμετοχή σε φάρμακα, εξετάσεις, θεραπείες, τεχνικά βοηθήματα.
·           Παίρνουμε θέση μάχης να μην περάσει ούτε γραμμή από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ όσον αφορά τις αναπηρικές συντάξεις και τα επιδόματα των ΑΜΕΑ.
·           Όχι στα σφαγεία των ΚΕΠΑ και του ΚΕΒΑ.
·           Επαναφορά των μισθών και των συντάξεων στο προ των περικοπών επίπεδο.
·           Άμεση χρηματοδότηση των ιδρυμάτων Πρόνοιας και των Κέντρων Ειδικής Αγωγής. Όχι στα τροφεία και στην παρακράτηση συντάξεων σε αυτά. Να καταβληθούν εδώ και τώρα όλα τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους.
·           Μέτρα προστασίας των ανέργων. Μαζικές προσλήψεις αναπήρων, γονιών και κηδεμόνων Α.μεΑ με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
·           Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Υγεία - Πρόνοια - Ειδική Αγωγή με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης σε αυτούς τους ευαίσθητους κοινωνικούς τομείς.
·           Καθημερινά, ασφαλή δρομολόγια από και προς Πειραιά, χειμώνα – καλοκαίρι με σύνδεση των νησιών μας με την Βόρεια και ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, με δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων. Δωρεάν εισιτήρια για άνεργους, δραστική μείωση για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχους, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, ΑΜΕΑ, φαντάροι).
·           Η 3 Δεκέμβρη ας γίνει η ημέρα ανάτασης και Διαμαρτυρίας, για όλους τους Έλληνες  που υποφέρουν και ας αντισταθούμε ενωμένοι, να σταματήσουμε τα σχέδια όλων εκείνων που μας οδηγούν σε γενοκτονία!!!
Η Π.Ο.Α.μεΑ.Β.Α. σας καλεί

να συμμετάσχετε στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας

την Τετάρτη 3 Δεκέμβρη και ώρα 10 π.μ.

στο κτίριο του ΚΕ.Φ.Ι.ΑΠ. πρώην ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ

ΓΣΕΕ: Προγραμματίζει κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα


Να δώσουν δυναμικά το παρών στις κινητοποιήσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου και στη Γενική απεργία στις 27 Νοεμβρίου καλεί τους εργαζομένους η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ).
Η Συνομοσπονδία προγραμματίζει επίσης μαζικά συλλαλητήρια σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο Κρήτης αμέσως μετά την πανελλαδική απεργία και ενόψει της κατάθεσης του προϋπολογισμού.
Σύμφωνα με τη Συνομοσπονδία, ο σημερινός αγώνας είναι πρωτίστως αγώνας για την υπεράσπιση των κοινωνικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων καθώς «η Κυβέρνηση επιχειρεί να ισοπεδώσει κάθε έννοια κοινωνικής δικαιοσύνης και ασφάλειας» και κωφεύει συστηματικά ακόμη και στην ανάγκη της εφαρμογής των δικαστικών αποφάσεων.
Σύμφωνα με τον Γραμματέα Τύπου της Συνομοσπονδίας Δημήτρη Καραγεωργόπουλο, κορυφαίο ζήτημα για τα συνδικάτα είναι η κατοχύρωση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και χαρακτηριστική είναι η άρνηση της Κυβέρνησης να συμμορφωθεί με την απόφαση 2307/14 του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
Η ΓΣΕΕ είχε αποστείλει επιστολή αποστείλει προς τους Υπουργούς Εργασίας, Οικονομικών και Δικαιοσύνης αλλά και στο σύνολο των Ελλήνων βουλευτών και Ευρωβουλευτών για την απόσυρση της τροπολογίας ώστε ο ΟΜΕΔ να επιτελέσει ελεύθερα και χωρίς εμπόδια τη λειτουργία της, εξασφαλίζοντας την ύπαρξη συλλογικών ρυθμίσεων και τη ρύθμιση του συνόλου των όρων αμοιβής και εργασίας.
Η υπονόμευση του ρόλου του ΟΜΕΔ, υπονομεύει την ανάγκη ύπαρξης συλλογικών ρυθμίσεων που εγγυάται ο επικουρικός μηχανισμός της διαιτησίας και απωθεί τη ρύθμιση των όρων εργασίας από το συλλογικό, στο προνομιακό για τον εργοδότη πεδίο διαπραγμάτευσης, δηλαδή την ατομική σύμβαση, υποστηρίζει η Συνομοσπονδία.

aftodioikisi.gr

ΣτΕ: Προθεσμία έξι μηνών στο υπουργείο Οικονομικών να αναπροσαρμόσει τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων


Προθεσμία έξι μηνών έδωσε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την υπ 'αριθμ. 4003/2014 απόφασή της στο υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να αναπροσαρμόσει τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων της χώρας.
Μετά την παρέλευση του εξαμήνου, η Ολομέλεια του ΣτΕ θα συνέλθει εκ νέου προκειμένου να διαπιστώσει αν έχει συμμορφωθεί ή όχι το υπουργείο Οικονομικών και να εκδώσει οριστική απόφαση. Η Ολομέλεια του ΣτΕ, ΜΕ ΤΟΝ πρόεδρο Σωτήρη Ρίζο ΚΑΙ ΤΟΝ εισηγητή σύμβουλο Επικρατείας Δημήτρη Σκαλτσούνη , έκρινε ότι: «Υφίσταται παράνομη παράλειψη της διοίκησης να προβεί στην επιβαλλόμενη από το άρθρο 41 του νόμου 1249/1982 έκδοση απόφασης αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων της χώρας . Η παράλειψη αυτή συντελέστηκε με την πάροδο εύλογου χρόνου από την παρέλευση διετίας από την αναπροσαρμογή των τιμών του έτους 2007 ».
Στη συνέχεια, η Ολομέλεια αναφέρει στην επίμαχη απόφασή της:
«Το η παράλειψη Της διοίκησης ΝΑ προβεί στην επιβαλλόμενη ΑΠΌ ΤΟ άρθρο 41 του νόμου 1249/1982 έκδοση απόφασης αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων της χώρας θα ήταν ακυρωτέα, κατ 'αποδοχή προβαλλόμενου λόγου και μάλιστα από τον χρόνο συντέλεσης αυτής ».
Το ΣτΕ, όμως, εκτιμώντας τις συνθήκες της υπόθεσης και σταθμίζοντας αφενός τα έννομα συμφέροντα των πολιτών που προσέφυγαν στο ΣτΕ και αφ 'ετέρου το έντονο δημόσιο συμφέρον, « συνιστάμενο στην αποφυγή αιφνίδιας διαταραχής των φορολογικών εσόδων του Κράτους υπό τις παρούσες δημοσιονομικές συνθήκες, κρίνει ότι πρέπει, αντί αναδρομικής ακυρώσεως, να αναβληθεί η έκδοση οριστικής απόφασης, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στη διοίκηση να προβεί στην άνω οφειλόμενη νόμιμη ενέργεια ».
Ακόμη, αναφέρεται στην απόφαση ότι « κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης και ιδίως από το 2011, οι τιμές των ακινήτων της χώρας μειώνονται »και επικαλούνται έκθεση του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος σύμφωνα με την οποία η πτώση των τιμών των ακινήτων το δ τρίμηνο του 2012 έφθασε στο 27,9% το και το 2013 στο 33,4%.
Στο ΣτΕ έχουν προσφύγει 13 φορολογούμενοι πολίτες οι οποίοι έχουν ακίνητα σε διάφορα σημεία της χώρας και ζητούν να ακυρωθεί η άρνηση της κυβέρνησης για έκδοση -ανά διετία, όπως είχε υποχρέωση από τον νόμο 1249 / 1982- απόφασης για την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων.




aftodioikisi.gr

«Γύρνα τα λεφτά και γλίτωσέ τη!»: Ν/σ προβλέπει ευνοϊκές ρυθμίσεις για καταχραστές του Δημοσίου – Εξαιρούνται οι αιρετοί


Με σχέδιο νόμου το Υπουργείο Δικαιοσύνης επιχειρεί να φέρει ρευστότητα στα δημόσια ταμεία δίνοντας ως αντάλλαγμα ευνοϊκή ποινική μεταχείριση για τους κατηγορουμένους.  Το νομοσχέδιο έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός Δικαιοσύνης, Χαράλαμπος Αθανασίου,  με το οποίο επέρχονται καινοτομίες στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας. Από τις πλέον καινοτόμες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, το οποίο θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή, είναι ότι καταργείται η προσωποκράτηση για αστικά και εμπορικά χρέη για όσους αποδεδειγμένα αδυνατούν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.
Από τις ρυθμίσεις εξαιρούνται τα πολιτικά πρόσωπα (Πρωθυπουργός, υπουργοί, βουλευτές, γενικοί και ειδικοί Γραμματείς καθώς και οι αιρετοί της Αυτοδιοίκησης περιφερειάρχες, δήμαρχοι κλπ.
Σε περίπτωση αμετάκλητης απαλλαγής ή αθώωσης, η έντοκη επιστροφή των χρηματικών ποσών εκτός εάν υφίσταται ήδη αξίωση τους η οποία εδράζεται στην ίδια ή άλλη αιτία, η οποία μπορεί να συμψηφιστεί
Ο κ. Αθανασίου επισήμανε ότι με τις αλλαγές στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας γίνεται μια προσπάθεια επιτάχυνσης και αποτελεσματικότερης εκδίκασης των πολιτικών υποθέσεων, που αποτελούν τροχοπέδη και στις επενδύσεις.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, καταργούνται οι δίκες στο ακροατήριο και όλη η διαδικασία θα γίνεται εγγράφως (εκτός κι αν κρίνει ο δικαστής πως απαιτείται εξέταση μαρτύρων ενός από κάθε πλευρά) και θα διαρκεί από την κατάθεση της αγωγής μέχρι την έκδοση της απόφασης περίπου 6- 8 μήνες, δηλαδή στο 1/3 του χρόνου, που απαιτείται σήμερα για την έκδοση πρωτόδικης απόφασης.  Στο σημείο αυτό, ο υπουργός Δικαιοσύνης διευκρίνισε ότι δεν καταργείται η εμμάρτυρη απόδειξη.
Ο νέος Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας προβλέπει δύο μόνο στάδια για την εκδίκαση των αστικών διαφορών: Πρώτο είναι της κατάθεσης της αγωγής και το δεύτερο της έκδοσης της απόφασης.
Παράλληλα, η διαδικασία στο ακροατήριο, με την εξέταση των μαρτύρων, τις αντεγκλήσεις και τις πολλές αναβολές, καταργείται, καθώς πλέον προβλέπεται πως όλη η διαδικασία, ή το μεγαλύτερο μέρος της, θα διεξάγεται μόνον εγγράφως.
Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις:
α. Μόλις θα κατατίθεται η αγωγή για οποιαδήποτε αστική ή εμπορική διαφορά, οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν συνολικά χρονικό διάστημα περίπου 130 ημερών για να καταθέσουν όλα τους τα έγγραφα, να αντικρούσουν αυτά που υποστηρίζει ο αντίδικός τους και να προσκομίσουν ό,τι νομίζουν ότι θα συμβάλει στη διεκδίκησή τους για παροχή έννομης προστασίας.
β. Δίκη στο ακροατήριο δεν θα γίνεται. Μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και αν ο δικαστής, που θα χρεώνεται την υπόθεση, κρίνει ότι απαιτείται η εξέταση και κάποιου μάρτυρα, θα τον καλεί σε ορισμένη ημέρα και χώρο για να τον εξετάσει.
γ. Μόλις ο φάκελος της υπόθεσης συμπληρωθεί από τους διαδίκους, ο δικαστής θα μελετά το υλικό που έχουν προσκομίσει και σε συγκεκριμένο χρόνο θα εκδίδει την απόφαση.
δ. Η κατάργηση της συζήτησης στο ακροατήριο κρίθηκε αναγκαία από την αρμόδια νομοπαρασκευαστική επιτροπή που ανέλαβε το τιτάνιο έργο βελτίωσης του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, καθώς η μακρόχρονη εφαρμογή του ισχύοντος έως σήμερα συστήματος κατέδειξε πως μόνο καθυστερήσεις προκαλούσε και στην ουσία δεν διευκόλυνε τη γρήγορη και ουσιαστική επίλυση των χιλιάδων αστικών διαφορών που φθάνουν κάθε χρόνο στα ελληνικά δικαστήρια.
Εξάλλου, οι αλλαγές που επιφέρει ο νόμος στο στάδιο της αναγκαστικής εκτέλεσης, ουσιαστικά καταργούν ή τουλάχιστον αφήνουν στη κρίση των δικαστηρίων την προσωποκράτηση για ιδιωτικές διαφορές. Δηλαδή, το δικαστήριο όπου θα οδηγηθεί ο οφειλέτης θα κρίνει αν είναι σε θέση να πληρώσει και θα προστατεύει τους οικονομικά αδύναμους από τη φυλάκιση.
Δηλαδή, η διάταξη καταργεί την προσωποκράτηση για αστικά και εμπορικά χρέη για όσους αποδεδειγμένα αδυνατούν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Το μέτρο παραμένει μόνο σε ισχύ για εκείνους που, ενώ διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα ικανοποίησης του αντιδίκου τους, δεν το κάνουν εσκεμμένα, αποκρύπτοντας τα οικονομικά μέσα τους ή αρνούνται να συμμορφωθούν προς δικαστικές αποφάσεις.
Επίσης, ο κ. Αθανασίου τόνισε ότι θα υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές και στους πλειστηριασμούς ακινήτων σε μια προσπάθεια, όπως χαρακτηριστικά είπε «να εξουδετερώσουμε τα κοράκια».
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο όλες οι πράξεις κατά της αναγκαστικής εκτέλεσης θα συγκεντρώνονται σε μια πράξη (ανακοπή) για την άσκηση της οποίας προβλέπονται πλέον μόνο δύο στάδια, ένα πριν και ένα μετά τον πλειστηριασμό.
Παράλληλα, προβλέπεται συγκεκριμένος προσδιορισμός του πλειστηριασμού το αργότερο εντός 8 μηνών από την ημέρα της κατάσχεσης, ενώ απλοποιείται και το σύστημα υποβολής προσφορών στον πλειστηριασμό.
Αναφορικά με τις τιμές των ακινήτων κατά τον πλειστηριασμό, αυτές θα είναι στα 2/3 της αντικειμενικής αξίας, στο δεύτερο στάδιο θα είναι στο 1/2 και μετά στο 1/3.
Ακόμη, ο κ. Αθανασίου επισήμανε ότι οι πλειστηριασμοί συντόμως θα γίνονται ηλεκτρονικά και θα εξασφαλίζουν την πλήρη διαφάνεια και το αποκλεισμό της χειραγώγησης.
Τέλος, ο υπουργός Δικαιοσύνης διευκρίνισε ότι δεν θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο με τη διαδικασία των κωδίκων, δηλαδή σε μία συνεδρίαση της Βουλής, αλλά θα συζητηθεί κατ’ άρθρον και αφού προηγουμένως ακούσει τις απόψεις των εμπλεκομένων φορέων (Δικηγορικοί Σύλλογοι, κλπ).
Από τη ρυθμίσεις εξαιρούνται
ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΡΥΘΜΙΣΗ
Δεν εφαρμόζονται, αν ο δράστης των πράξεων, κατά το χρόνο τέλεσης της πράξης, είχε την ιδιότητα του Πρωθυπουργού, Υπουργού, Αναπληρωτή Υπουργού, Υφυπουργού, Βουλευτή, Ευρωβουλευτή, Γενικού και Ειδικού Γραμματέα, Περιφερειάρχη, Αντιπεριφερειάρχη, Δημάρχου, Αντιδημάρχου ή αν τα πρόσωπα αυτά συμμετείχαν στην διάπραξη των εγκλημάτων.
Σε περίπτωση αμετάκλητης απαλλαγής ή αθώωσης, η έντοκη επιστροφή των χρηματικών ποσών εκτός εάν υφίσταται ήδη αξίωση τους η οποία εδράζεται στην ίδια ή άλλη αιτία, η οποία μπορεί να συμψηφιστεί
Αναλυτικά το σχέδιο νόμου:
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ  “ΡΥΘΜΙΣΗ ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΩΝ Η΄ΚΑΤΑΣΧΕΜΕΝΩΝ ΧΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΤΩΝ”
ΣΤΟΧΟΣ :
Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου επιχειρείται :
1. να ρυθμιστεί η διαχείριση και η αξιοποίηση με τον προσφορότερο τρόπο από το Ελληνικό Δημόσιο, τα κρατικά νομικά πρόσωπα και αρχές και τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης εν γένει των δεσμευμένων ή κατασχεμένων χρηματικών απαιτήσεων και μετρητών ή υπολοίπων τραπεζικών λογαριασμών ή των μετρητών που περιέχονται σε θυρίδες, στη διάρκεια της ποινικής διαδικασίας.
2. Ακόμα, για πρώτη φορά θεσπίζεται μία μορφή ποινικής συνδιαλλαγής για τον ύποπτο ή τον κατηγορούμενο που διευκολύνει το Ελληνικό Δημόσιο, τα κρατικά νομικά πρόσωπα και αρχές και τους φορείς Γενικής Κυβέρνησης να ικανοποιηθούν πλήρως για την αξίωση ή τη ζημία τους.
ΑΡΧΕΣ ΠΟΥ ΤΗΡΗΘΗΚΑΝ
Οι ρυθμίσεις είναι σύμφωνες με τις βασικές συνταγματικές αρχές και υποστηρίζουν το τεκμήριο αθωότητας, χωρίς να κάμπτεται η ανάγκη της Πολιτείας και της Κοινωνίας να τιμωρούνται οι υπαίτιοι της τέλεσης των αδικημάτων που έχουν τελεσθεί.
ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ (ΑΔΙΚΗΜΑΤΑ)
Ποιά αδικήματα αφορά:
α) του ν. 2523/1997 (φορολογικά αδικήματα),
β) του ν. 2960/2001 (Τελωνιακός Κώδικας),
γ) του ν. 2803/2000 (Σύμβαση Προστασίας Συμφερόντων ΕΕ),
δ) του ν. 3691/2008 (Νομιμοποίηση εσόδων),
ε) του ν.3213/2003 (Πόθεν έσχες) ,
στ) του ν.4022/2011 (διαφθορά αξιωματούχων),
ζ)του Ποινικού Κώδικα που στρέφονται κατά της ιδιοκτησίας και των περιουσιακών δικαιωμάτων τα οποία πραγματώθηκαν χωρίς βία ή απειλή (αποκλείεται η ληστεία) και τελέστηκαν σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, των ΟΤΑ και των κρατικών Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. του άρθρου 9 του ν. 1232/1982 ή του άρθρου 1 του Κεφαλαίου Α΄του ν. 3429/2005 , ή οποιουδήποτε άλλου φορέα της Γενικής Κυβέρνησης, ή οποιασδήποτε ανεξάρτητης διοικητικής αρχής ή άλλης κρατικής αρχής, καθώς και
η) από τις διατάξεις των άρθρων 256 και 258 του ΠΚ (απιστία και υπεξαίρεση σχετικά με την υπηρεσία)
ανεξαρτήτως της συνδρομής των προϋποθέσεων εφαρμογής του ν.1608/1950 (Α’ 301).
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Α’
• Τα δεσμευμένα χρηματικά ποσά παρακατίθενται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων
• Όταν η απαίτηση του Δημοσίου καθίσταται εισπρακτέα η αρχή ή το δικαιοδοτικό όργανο, που εξέδωσε την οικεία απόφαση δέσμευσης , διάταξη ή βούλευμα διατάσει την απόδοση στο Ελληνικό Δημόσιο των δεσμευμένων χρημάτων.
• Αναλογική ικανοποίηση των απαιτήσεων των θιγόμενων προσώπων
• Σε αυτή την περίπτωση ΔΕΝ επηρεάζεται η ποινική μεταχείριση του υπόπτου ή του κατηγορούμενου
• Προστασία των δικαιωμάτων τρίτων επί των δεσμευθέντων εφόσον αυτά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (αστικού, εμπορικού ή ειδικές), είναι επικρατέστερα της δέσμευσης ή κατάσχεσης καθώς και η έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών από τους αρμόδιους φορείς .
Β΄
Η παροχή δυνατότητας στον ύποπτο ή κατηγορούμενο και σε οποιονδήποτε τρίτο, που ενεργεί με εντολή και για λογαριασμό του:
• να καταβάλουν το συνολικό ποσό της ζημίας ή αξίωσης έως την έναρξη της αποδεικτικής διαδικασίας στον πρώτο βαθμό δικαιοδοσίας και γίνεται
• με χρήματα τα οποία δεν είναι δεσμευμένα ή κατασχεμένα με οποιονδήποτε τρόπο, ή από οποιαδήποτε αιτία. Ή
• να συναινέσουν, με ανέκκλητη έγγραφη δήλωσή τους, στην απόδοση στο Ελληνικό Δημόσιο και τα νομικά πρόσωπα ή τους φορείς των δεσμευμένων ή κατασχεμένων ή των μετρητών που αφορούν σε απαγόρευση κίνησης τραπεζικών λογαριασμών ή θυρίδων.
ΠΟΙΝΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ
Η ποινική μεταχείριση παραλλάσσει ανάλογα με το στάδιο της ποινικής διαδικασίας κατά το οποίο λαμβάνει χώρα η ικανοποίηση του παθόντος. Έτσι αυτή γίνεται αρκούντως επιεικής αν η ικανοποίηση λάβει χώρα μέχρι την απολογία του κατηγορουμένου στον ανακριτή, αυστηρότερη δε αν αυτή λάβει χώρα μετά την απολογία του κατηγορουμένου στον ανακριτή μέχρι την έναρξη της αποδεικτικής διαδικασίας της πρωτοβάθμιας δίκης, για να μην αποτελέσει η ευχέρεια που του δίνεται αντικείμενο καιροσκοπισμού.
• μέχρι ισόβια κάθειρξη, επιβάλλεται:
o αα) κάθειρξη μέχρι δέκα (10) έτη, αν η ικανοποίηση των ανωτέρω προσώπων λάβει χώρα μέχρι την απολογία του κατηγορουμένου στον ανακριτή
o ββ) κάθειρξη μέχρι δεκαπέντε (15) έτη , αν η ικανοποίηση τους λάβει χώρα μέχρι την έναρξη της αποδεικτικής διαδικασίας στην πρωτοβάθμια δίκη,
• κάθειρξη άνω των δέκα (10) ετών επιβάλλεται:
o αα) φυλάκιση, αν η ικανοποίηση των ανωτέρω προσώπων λάβει χώρα μέχρι την απολογία του κατηγορουμένου στον ανακριτή
o ββ) φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) ετών, αν η ικανοποίηση τους λάβει χώρα μέχρι την έναρξη της αποδεικτικής διαδικασίας στην πρωτοβάθμια δίκη
• κάθειρξη μέχρι δέκα (10) έτη, επιβάλλεται:
o αα) φυλάκιση μέχρι δύο (2) έτη, αν η ικανοποίηση των ανωτέρω προσώπων λάβει χώρα μέχρι την απολογία του κατηγορουμένου στον ανακριτή
o ββ) φυλάκιση μέχρι τρία (3) έτη, αν η ικανοποίηση τους λάβει χώρα μέχρι την έναρξη της αποδεικτικής διαδικασίας στην πρωτοβάθμια δίκη.
• διατηρείται ο κακουργηματικός χαρακτήρας των πράξεων
• Στα πλημμελήματα εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 384 και 406 Α του Ποινικού Κώδικα.
ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΡΥΘΜΙΣΗ
Δεν εφαρμόζονται, αν ο δράστης των πράξεων, κατά το χρόνο τέλεσης της πράξης, είχε την ιδιότητα του Πρωθυπουργού, Υπουργού, Αναπληρωτή Υπουργού, Υφυπουργού, Βουλευτή, Ευρωβουλευτή, Γενικού και Ειδικού Γραμματέα, Περιφερειάρχη, Αντιπεριφερειάρχη, Δημάρχου, Αντιδημάρχου ή αν τα πρόσωπα αυτά συμμετείχαν στην διάπραξη των εγκλημάτων.
Σε περίπτωση αμετάκλητης απαλλαγής ή αθώωσης, η έντοκη επιστροφή των χρηματικών ποσών εκτός εάν υφίσταται ήδη αξίωση τους η οποία εδράζεται στην ίδια ή άλλη αιτία, η οποία μπορεί να συμψηφιστεί


aftodioikisi.gr