Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2014

TO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΠΥΡΗΝΙΚΩΝ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ



Σημαντικές πληροφορίες για το τουρκικό πρόγραμμα αναπτύξεως πυρηνικών όπλων αποκάλυψε στις 22 Σεπτεμβρίου η γερμανική εφημερίδα Die Welt, με βάση πληροφορίες από πηγές της  γερμανικής υπηρεσία πληροφοριών BND. Αυτό που προκάλεσε εντύπωση δεν ήταν το γεγονός ότι απεκαλύφθη το μυστικό πρόγραμμα πυρηνικών όπλων της Τουρκίας από την BND, αλλά κυρίως γιατί απεκαλύφθη τώρα, καθώς το τουρκικό πυρηνικό πρόγραμμα ήταν για χρόνια κοινό μυστικό για τις περισσότερες δυτικές υπηρεσίες πληροφοριών, χωρίς όμως να γίνεται ποτέ δημόσια αναφορά σε αυτό.
Να σημειωθεί ότι η πρώτη αναφορά στην μυστική συνεργασία Τουρκίας-Πακιστάν στον τομέα της πυρηνικής τεχνολογίας έγινε το 1981, όταν οι ΗΠΑ προέβησαν σε διάβημα στην Άγκυρα σχετικά με το γεγονός ότι μία τουρκική ….υφαντουργία είχε πωλήσει στο Πακιστάν inverters, υλικό απαραίτητο για το πακιστανικό πρόγραμμα εμπλουτισμού ουρανίου, αξίας 30.000 δολαρίων.
Φυσικά πληροφορίες για το τουρκικό πρόγραμμα είχαν τουλάχιστον από  τριακονταετίας και οι ελληνικές υπηρεσίες, με βάση τις οποίες ο Ανδρέας Παπανδρέου είχα προβεί σε συγκεκριμένο διάβημα τον Μάιο του 1982 προς τον τότε υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ Αλεξάντερ Χαιγκ κατά την εδώ επίσκεψή του, με αφορμή τις πληροφορίες για την μυστική συνεργασία Τουρκίας-Πακιστάν και την πρόθεση των Τούρκων να κατασκευάσουν πυρηνικό  σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Ακκούγιου και την δυνητική κατάληξη σε απόκτηση πυρηνικών όπλων.
Το θέμα αυτό αποτέλεσε επί σειράν ετών το αντικείμενο συνεχούς παρακολουθήσεως των ελληνικών υπηρεσιών, με αυτές μάλιστα των Ενόπλων Δυνάμεων να έχουν αποκτήσει, προ διετίας περίπου, λεπτομερείς πληροφορίες για το τουρκικό πυρηνικό πρόγραμμα, με την ελληνική πολιτική ηγεσία πάντως να δείχνει μία περίεργη απροθυμία να ασχοληθεί με το θέμα  και να προσποιείται ότι το αγνοεί τελείως. Τούτο, παρά το γεγονός ότι, βάσει υφισταμένων διεθνών συμφωνιών, μία χώρα μπορεί να ζητήσει, για λόγους δικής της ασφάλειας,  πληροφορίες για πυρηνικές εγκαταστάσεις σε γειτονικές χώρες.
Η γερμανική εφημερίδα, αναφερόμενη στις δύο συμφωνίες που έχει κάνει με την ρωσική Rosatom (15 δισ. δολαρίων) και  μία γαλλο-ιαπωνική κοινοπραξία (17 δισ. δολάρια) για πυρηνικούς σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, επισημαίνει ότι κατά πάγια  πρακτική η εταιρεία που παρέχει τον σταθμό αναλαμβάνει την υποχρέωση παροχής του απαιτούμενου καυσίμου (ουράνιο σε ράβδους) και την ιδιαίτερα κοστοβόρο και κρίσιμη διαδικασία απολήψεως και ασφαλούς αποθηκεύσεως των επικίνδυνων ραδιενεργών υπολειμμάτων μετά την χρησιμοποίηση του ουρανίου  στον σταθμό. Το αξιοσημείωτο  με την περίπτωση των τουρκικών σταθμών, είναι ότι ενώ όλες οι χώρες που έχουν πυρηνικούς σταθμούς επιμένουν ο κατασκευαστής τους να παραλαμβάνει τα υποπροϊόντα της αναλώσεως του ουρανίου,  η Τουρκία δεν συμφώνησε για το συγκεκριμένο θέμα, απαιτώντας αυτά να παραμείνουν στην Τουρκία. Η γερμανική εφημερίδα ορθώς επισημαίνει ότι τούτο αποτελεί αδιάψευστη απόδειξη ότι πίσω από αυτήν την ρύθμιση κρύβεται η επιδίωξη για την κατασκευή πυρηνικών όπλων, δεδομένου ότι με αυτήν επιδιώκεται η συγκέντρωση του αναγκαίου πλουτωνίου (περιέχεται στα κατάλοιπα του αναλωθέντος καυσίμου) για βόμβα πλουτωνίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες της γερμανικής υπηρεσίας πληροφοριών  (BND), ο Ερντογάν είχε ήδη αποφασίσει από το 2010 την κατασκευή στην Τουρκία εγκαταστάσεων εμπλουτισμού ουρανίου. Επίσης, σύμφωνα πάλι με στοιχεία της BND η Τουρκία διαθέτει ήδη σημαντικό  αριθμό μηχανών  φυγοκεντρισμού (χρησιμοποιούνται στον εμπλουτισμό ουρανίου), τους οποίου απέκτησε από το Πακιστάν, στα πλαίσια της από δεκαετίες μυστικής  συνεργασίας τους στον πυρηνικό τομέα.
Ένα άλλο βασικό στοιχείο για τις τουρκικές επιδιώξεις που αναφέρει η γερμανική εφημερίδα είναι ότι στις αρχές του 2012 η Τουρκία άρχισε, κατόπιν εντολής του τότε πρωθυπουργού Ερντογάν το 2011, να αναπτύσσει πυραύλους εδάφους-εδάφους μέσου βεληνεκούς, επισημαίνοντας ότι ένας από αυτούς θα έχει βεληνεκές 2.500 χλμ.
Το ίδιο θέμα είχε αναφερθεί από τον συντάκτη της στήλης σε άρθρο του σε κυριακάτικη εφημερίδα στις 4 Μαρτίου 2012, επικαλούμενος δηλώσεις του προέδρου  του Τουρκικού Οργανισμού Επιστημονικών και Τεχνολογικών Ερευνών (TUBITAK) καθηγητή Γιουτζέλ Αλτιμπασάκ, ο οποίος ανέφερε ότι τούτο έγινε κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού Ερντογάν. Κατά τον ίδιο, το TUBITAK είχε ήδη αναπτύξει και παραδώσει τότε στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις βαλλιστικούς πυραύλους με βεληνεκές 185 και 500 χλμ., προσθέτοντας ότι  εντός του ίδιου έτους (2012) θα είχε ολοκληρωθεί η ανάπτυξη ενός πυραύλου 1500 χλμ., ενώ η ανάπτυξη ενός άλλου με βεληνεκές 2500 χλμ. ήταν προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί το 2014.
Όπως επισημάναμε τότε, οι εξελίξεις αυτές προκάλεσαν μία σειρά από εύλογα ερωτήματα. Το κύριο μεταξύ αυτών ήταν εναντίον τίνων σχεδιαζόταν να χρησιμοποιηθεί ένας βαλλιστικός πύραυλος με βεληνεκές 2500 χλμ. και  με βάση ποια στρατιωτική λογική. Οι  βαλλιστικοί πύραυλοι αυτής της κατηγορίας  στερούνται κατά κανόνα μεγάλης ακριβείας, μπορούν να εντοπισθούν και να ανασχεθούν και επί πλέον έχουν μία μάλλον περιορισμένων αποτελεσμάτων συμβατική  πολεμική κεφαλή (περί τα 500 κιλά εκρηκτικών). Σε σύγκριση με ένα τέτοιο βλήμα, ένα αεροσκάφος F-16, για παράδειγμα, μπορεί να μεταφέρει όπλα πέντε και έξι φορές μεγαλύτερα  από αυτά της κεφαλής ενός πυραύλου με συμβατική κεφαλή 500 κιλών και επί πλέον, το αεροσκάφος ως οπλικό σύστημα είναι ένα πολύ πιο ευέλικτο πολεμικό μέσο.
Τέτοιες επιλογές κάνουν κυρίως κράτη με άλλες προθέσεις και χωρίς ισχυρή αεροπορία, με σκοπό την ρίψη χημικών, βιολογικών ή και πυρηνικών όπλων. Για την Τουρκία, όμως, η οποία διαθέτει μία ισχυρή πολεμική αεροπορία, σημειώναμε τότε, τέτοιες επιλογές και δη με υψηλό κόστος για την υλοποίησή τους, είναι μάλλον ανεξήγητες, εάν δεν κρύβεται κάτι άλλο πίσω από αυτές. Χώρες με τέτοια προγράμματα είχαν πάντα σκοπό την απόκτηση πυρηνικών όπλων, όπως στις περιπτώσεις του Ισραήλ, της Ινδίας, του Πακιστάν, της Β. Κορέας και του Ιράν, οι οποίες φρόντισαν όλες να αναπτύξουν, παράλληλα με το πυρηνικό τους πρόγραμμα,  πυραύλους με βεληνεκές 1000 και πλέον χιλιομέτρων (π.χ. το Ιράν, είχε τότε ικανότητα κατασκευής πυραύλων όπως ο Shahab-3, ο οποίος έχει βεληνεκές 1300 χλμ.).
Αν με κέντρο την Τουρκία  σχεδιάσει κανείς έναν κύκλο με ακτίνα 2500 χλμ. που είναι το βεληνεκές του τουρκικού πυραύλου, ορισμένες από τις πόλεις που θα περιλαμβάνονται στον κύκλο αυτό είναι η Αθήνα, το Τελ Αβίβ, το Βερολίνο, η Ρώμη, το Παρίσι, το Λονδίνο, οι Βρυξέλλες, το Αλγέρι, η Τζέντα, η Τεχεράνη, η Δαμασκός, η Βαρσοβία, η Μόσχα κ.ά. Και το ερώτημα που αναφέραμε παραπάνω είναι απλό: εναντίον τίνων εκ των παραπάνω πόλεων πρόκειται να χρησιμοποιηθούν συμβατικοί πύραυλοι με τέτοιο βεληνεκές και δη από μία χώρα με την ασφάλειά της εγγυημένη πλήρως από μία συμμαχία όπως το ΝΑΤΟ; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι εύλογη:  Η Τουρκία, όπως και κάθε άλλη χώρα που ανέπτυξε τέτοιους πυραύλους, έχει κρυφό πυρηνικό πρόγραμμα, σημειώναμε στο προαναφερθέν δημοσίευμά μας, γεγονός που εκτός των πλείστων στοιχείων που υπάρχουν, αυτό επιβεβαιώνεται τώρα και από τις γερμανικές υπηρεσίες.
Πυρηνικά όπλα, βέβαια, στην εποχή μας είναι αδιανόητο να χρησιμοποιηθούν για προφανείς λόγους. Οι πολιτικές, όμως, διαστάσεις της κατοχής πυρηνικών όπλων από μία χώρα όπως η Τουρκία, εκτός των προφανών πολιτικών πλεονεκτημάτων και κύρους που θα της προσδώσουν (ηγέτιδα δύναμη του μουσουλμανικού κόσμου κ.λπ.), θα την καταστήσουν απρόσβλητη σε ξένες πιέσεις και κατά συνέπεια  ακόμη  πιο παρεμβατική σε ολόκληρη την Μεσόγειο, την Μ. Ανατολή και όχι μόνο.        
Eπένδυση 27.12.14 

ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΟ ΜΕ ΕΚΡΗΚΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ



Παγιδευμένο με εκρηκτικά το SMART που ανετράπη στην Αττική Οδό
Νεκρός είναι ένας άνδρας και τραυματισμένη μία γυναίκα, μετά από σοβαρό τροχαίο το οποίο έλαβε χώρα το πρωί της Δευτέρας στην Αττική Οδό κοντά στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στο ύψος του κτηρίου της Αστυνομίας.
Πληροφορίες του Αθηναϊκου Πρακτορείου Ειδήσεων αναφέρουν ότι το αυτοκίνητο ήταν παγιδευμένο με εκρηκτικά με αποτέλεσμα να ξεφύγει από την πορεία του, να ανατραπεί και να τυλιχτεί στις φλόγες. Α
Πυροσβεστικές δυνάμεις έφτασαν άμεσα και έσβησαν την φωτιά. Λόγω του ατυχήματος σημειώθηκε ανάσχεση της κίνησης σε μήκος 500 μέτρων.

news.gr

ΣΤΟΥΣ 310 ΟΙ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΔΙΑΣΩΘΕΝΤΕΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ NORMAN ATLANTIC





Υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες συνεχίζεται η μεγάλη επιχείρηση για τη διάσωση των 478 επιβαινόντων στο επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο «Νorman Αtlantic», στο οποίο εκδηλώθηκε φωτιά ενώ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή 32 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά των Οθωνών με προορισμό την Ανκόνα. Ένας νεκρός, ελληνικής υπηκοότητας και 310 διασωθέντες είναι ο μέχρι στιγμής απολογισμός σύμφωνα με tweet του Λιμενικού το οποίο αναρτήθηκε λίγα λεπτά πριν από τις 09:00 το πρωί της Δευτέρας (29/12). Ακόμη 168 επιβάτες παραμένουν στο Norman Atlantic.....

H ANAKOIΝΩΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ NORMAN ATLANTIC



Σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά Σωματεία ΠΕΜΕΝ,ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Μαγείρων και Πληρωμάτων Ναυαγωσωστικών - Ρυμουλκών για το πλοίο «Norman Atlantic» τονίζουν:

«Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το κυνηγητό του κέρδους των εφοπλιστών δεν συμβιβάζεται με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Όπως έχει αποκαλυφθεί πίσω από τα τραγικά ναυάγια, πυρκαγιές κ.ά. βρίσκονται σοβαρές παραλήψεις της αξιοπλοΐας των πλοίων, με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τους ναυτεργάτες.
Με την πυρκαγιά που ξέσπασε το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη 2014, στο γκαράζ του πλοίου «NORMAN ATLANTIC» με ιταλική σημαία, πλοιοκτησίας «VISEMAR DI NAVIGAZIONESRL», έχει ναυλωθεί από την «ΑΝΕΚ», τέθηκε σε κίνδυνο η ζωή των 478 επιβαινόντων στο πλοίο.
Το γεγονός αυτό έχει γεννήσει πολύ σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν με ακρίβεια και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Πρώτο, ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες της πυρκαγιάς, αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης, αν υπήρχε η αναγκαία στεγανότητα του πλοίου και γιατί δεν έγινε δυνατόν να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά από την αρχή;
Δεύτερο, με δεδομένο ότι κάθε καθυστέρηση σε περίπτωση πυρκαγιάς εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τη ζωή των επιβαινόντων, γιατί ενώ η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 4 περίπου το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη, απομακρύνθηκαν μόνο 150 επιβάτες με σωσίβιες λέμβους και παρέμεινε στο πλοίο μεγάλος αριθμός επιβαινόντων, σε μια περιοχή (ανοικτά της Κέρκυρας) που μπορούν, παρά τις συγκεκριμένες (χωρίς υπερβολές) άσχημες καιρικές συνθήκες, να συμβάλλουν έγκαιρα στην επιχείρηση διάσωσης παραπλέοντα πλοία, πολεμικά πλοία, ρυμουλκά ανοικτής θαλάσσης και ελικόπτερα παντός καιρού;
Τρίτο, Ποιο είναι το ιστορικό του πλοίου, αν είναι μετασκευασμένο οχηματαγωγό, αν δικαιολογείται η παρουσία τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών και οχημάτων, αν η οργανική σύνθεση του πλοίου κάλυπτε τις ανάγκες, και αν ήταν επαρκή και λειτούργησαν τα μέσα διάσωσης;
Τέταρτο, Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου, πως αντιμετωπίστηκαν οι παρατηρήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του ελέγχου στις 19 Δεκεμβρίου 2014 από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα, που έχουν αναρτηθεί στο σύστημα "EQUASIS"(www.equasis.org), παρατηρήσεις πολύ σοβαρές που αφορούν την αξιοπλοΐα του «NORMAN ATLANTIC».
Σε κάθε περίπτωση η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο «NORMAN ATLANTIC», ο κίνδυνος για τη ζωή των 478 επιβαινόντων και οι όποιες παραλήψεις στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας, θέτουν με επιτακτικό τρόπο την άμεση πραγματοποίηση συστηματικού ελέγχου στα επιβατικά πλοία για την τήρηση των κανόνων προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Το πρώτο ζήτημα που προέχει είναι η χρησιμοποίηση όλων των μέσων και τρόπων για τη διάσωση των επιβαινόντων στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «NORMAN ATLANTIC», δεν χωρά άλλη καθυστέρηση, οι ευθύνες είναι μεγάλες».


Πηγή: http://vatolakkiotis.blogspot.com/2014/12/norman-atlantic_29.html#ixzz3NFpw1Abu

Η ΛΙΣΤΑ ΔΙΑΣΩΘΕΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ NORMAN ATLANTIC

norman_atlantic_pyrkagia_20141228_03.jpg
Συνεχίζονται οι ανακοινώσεις ονομάτων διασωθέντων, από το αρμόδιο υπουργείο και τις λιμενικές αρχές. Ήδη έχουν ανακοινωθεί 99 ονόματα διασωθέντων.
  
Η τρίτη λίστα διασωθέντων του  NORMAN ATLANTIC από το πλοίο ΑΒΥ JEANNETTE έχει ως εξής: 
  1. Αγάπη Βεργιανίδου,
  2. Μπρουνίλντα Κάζο,
  3. Γιώργος Τζιάμος,
  4. Ατένα Γκρανάτ,
  5. Γιώργος Χρήστου
Επίσης, ως διασωθέντες, ανακοινώθηκαν οι εξής: 
  1. Παύλος Αποστόλου,
  2. Κωνσταντίνος Αποστόλου,
  3. Βασιλική Τσαντουκλά,
  4. Αικατερίνη Θεοχάρη,
  5. Ιωάννης Θεοχάρης
  6. Ειρήνη Γεωργότα,
  7. Ανδρέας Αντωνάκης,
  8. Λεωνίδας Αντωνάκης,
  9. Χρήστος Αραμπατζής,
  10. Βαρβάρα Λέφα,
  11. Ευάγγελος Κοντονικολάου,
  12. Μαρία Παλαμάρη,
  13. Ιωάννης Σκούτας,
  14. Ιωάννα Αραμπατζή,
  15. Παναγιώτης Κουτρόπουλος,
  16. Ευσταθία Ψαθά,
  17. Αλεξάνδρα Ποτηριάδη,
  18. Θεόδωρος Φωτιάδης,
  19. Χρήστος Πέρλης,
  20. Μαρία Μπαχάρη,
  21. Αριάδνη Αναστασίου,
  22. Ευθυμία Αρβανίτη,
  23. Πολυμία Δημητρουλάκη
  24. Ελένη Γκολφομήτσου,
  25. Ειρήνη Βαρτσιώτη,
  26. Σουλτάνα Κρεβαΐκα,
  27. Ευθύμιος Παπαντωνιου,
  28. Ευτυχία Παπαντωνίου,
  29. Σταυρούλα Σταυροπούλου,
  30. Φαίδρα Γκοντόλο – Γκόρντον,
  31. Μαρία Γκοντόλο Γκόρντον
Η δεύτερη λίστα διασωθέντων από το Norman Atlantic, που βρίσκονται επί του πλοίου ABY JEANNETTE, διαβιβάστηκε  το βράδυ από τον πλοίαρχο του ανωτέρω πλοίου. Σε αυτήν τη λίστα, στο νούμερο 12 αναφερόταν η Ράνια Ζαχαράτου, όμως κάποιες ώρες αργότερα, το όνομα άλλαξε με αυτό της Ουρανίας Αντωνάκου.   
Έτσι, τα σωστά 35 ονόματα εκείνης της λίστας, είναι τα εξής: 
  1. Αθηνά Παππά, 42,
  2. Γιώργος Ζήσης, 54 ετών,
  3. Κωνσταντίνος Παπαβασιλείου, 59 ετών,
  4. Βασιλική Κωσταδήμα, 50 ετών,
  5. Ρεφίκ Άλικο, 31 ετών,
  6. Σεράφ Άλικο, 67 ετών,
  7. Ντονίκα Άλικο, 40 ετών,
  8. Αντρέας Οικονόμου, 55 ετών,
  9. Αγγελική Οικονόμου, 9 ετών,
  10. Ελένη Μαρτίνη, 43 ετών,
  11. Σπύρος Ζαχαράτος, 43 ετών,
  12. Ουρανία Αντωνάκου,
  13. Κορίνα Ζαχαράτου, 9 ετών,
  14. Νίκος Ζαχαράτος, 7 ετών,
  15. Γιόακιμ Μίσελντ, 63 ετών,
  16. Αλεξάνδρα Ματσανιώτη, 41 ετών,
  17. Ρόμεο Μίσελντ, 11 ετών,
  18. Ραφαέλο Μίσελντ, 4 ετών,
  19. Γιόνελ Λαμκάι, 52 ετών,
  20. Φεστίμ Κούτσι, 60 ετών,
  21. Χάσι Κούτσι, 57 ετών,
  22. Πέτρος Τερζόγλου, 70 ετών,
  23. Γκαλίν Χαΐτοφ, 50 ετών,
  24. Κράσιμιζ Έστοφ, 59 ετών,
  25. Τσαρίφ Τσέκρι, 50 ετών,
  26. Τσαρίφ Ραντίντγια, 17 ετών,
  27. Φραντσέσκο Ναρντούλι, 42 ετών,
  28. Χριστόφορος Κτενάκης, 51 ετών,
  29. Νικήτας Μανδηλαράς, 48 ετών,
  30. Φραντζέσκο Ρομάνο, 29 ετών,
  31. Σάββας Παναγιωτίδης, 52 ετών,
  32. Φρανς Χούντγενς, 55 ετών,
  33. Χρήστος Αγγελόπουλος, 43 ετών,
  34. Γιγκίτ Γιασάρ, 36 ετών,
  35. Θεοδώρα Δούλη
Το απόγευμα, είχαν ανακοινωθεί τα εξής ονόματα, όσον αφορά τους Έλληνες που ήδη βρίσκονται στο SPIRIT OF PIRΑEUS:  
  1. Πατούνας Νίκος,
  2. Πατούνα Αλεξάνδρα,
  3. Πατούνας Γιάννης,
  4. Βραβορίτη Ματίνα,
  5. Τουζλούδης Γεώργιος,
  6. Νάνος Βασίλης, 
  7. Τσαντακίδης Φώτιος,
  8. Θεοδωρίδης Αντώνιος,
  9. Κενανίδης Μάκης,
  10. Τσούκις Ευάγγελος,
  11. Νατσιοπούλου Ευαγγελία,
  12. Τσιλιόπουλος Κωνσταντίνος,
  13. Καλογεράκης Ιωάννης,
  14. Μαυραγάνης Βασίλειος, 
  15. Σταμπολίτης Σωτήριος,
  16. Κωνσταντινίδης Ιωάννης,
  17. Ευτηριάδης Νικόλαος,
  18. Μέσκας Μιχαήλ,
  19. Κωνσταντινίδης Λεωνίδας,
  20. Σούφης Παναγιώτης,
  21. Τσόνας Αθανάσιος,
  22. Τσόνας Δημήτριος,
  23. Τσόνας Σεβαστιανός,
  24. Μάμιλλος Πετράκης και
  25. Φερμαντζής Αθανάσιος.
Οι Έλληνες που μεταφέρθηκαν στο Λέτσε:  
  1. Μπονάρου Μαρία,
  2. Ταβριζέλου Βασιλική και
  3. Κεραμά Νεφέλη.

OI TEΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ NORMAN ATLANTIC




Από φωτιά που ξέσπασε στο γκαράζ - Προσπαθούν να εκκενώσουν το πλοίο Norman Atlantic - 411 οι επιβάτες και 55μελές πλήρωμα - 150 άτομα βρίσκονται ήδη σε σωσίβια λέμβο και προσπαθούν να επιβιβαστούν σε φορτηγό πλοίο - Πρόβλημα με την άλλη μεγάλη λέμβο - Όσοι πήδηξαν, περισυνελέγησαν από καΐκι Περιπέτεια εν πλω νωρίς το πρωί της Κυριακής για 466 ανθρώπους, που επιβαίνουν στο πλοίο Norman Atlantic, όταν ξέσπασε φωτιά σε αυτό


Το πλοίο, με 411 επιβάτες και 55 μέλη πλήρωμα, βρισκόταν ανοιχτά της Κέρκυρας, στην περιοχή των Οθωνών, όταν ξέσπασε η φωτιά στο γκαράζ του, από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία.

Αυτή τη στιγμή 150 άτομα έχουν ήδη επιβιβαστεί στη μια σωσίβια λέμβο και προσπαθούν να επιβιβαστούν στο φορτηγό πλοίο «Spirit of Piraeus», όμως οι καιρικές συνθήκες δυσκολεύουν πολύ την επιχείρηση, καθώς στο σημείο πνέουν άνεμοι 7 μποφόρ. 

Πρόβλημα υπάρχει με τη δεύτερη μεγάλη σωσίβια λέμβο, καθώς βρίσκεται από την άλλη πλευρά του πλοίου, όπου οι καπνοί που βγαίνουν από το γκαράζ είναι πολύ πυκνοί και είναι αδύνατον να πέσει η λέμβος στο νερό. 

Λύση θα μπορούσαν να αποτελέσουν τα βαρελάκια σωσίβια που βρίσκονται στο πλοίο, όμως οι επιβάτες, που φοράνε όλοι ατομικά σωσίβια, αρνούνται να ανέβουν σε αυτά λόγω της κακοκαιρίας, αλλά και επειδή, σύμφωνα με πληροφορίες, κάποια που έριξε το πλήρωμα στη θάλασσα παρασύρθηκαν από τα κύματα.

Η κατάσταση πάντως σε καμία περίπτωση δεν είναι υπό έλεγχο. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι αρκετοί επιβάτες, σύμφωνα με πληροφορίες, τρομοκρατημένοι άρχισαν να πηδούν στη θάλασσα για να σωθούν και περισυνελέγησαν από ιταλικό καΐκι.

Στο σημείο καταπλέουν άλλα δύο φορτηγά πλοία για να βοηθήσουν στη διάσωση και περισυλλογή των επιβατών. Παράλληλα σπεύδουν πλωτά του Λιμενικού, ενώ έχουν σηκωθεί τρία ελικόπτερα και ένα C-130. ¨Εχει δοθεί εντολή να απογειωθεί και Super Puma.

Σε βοήθεια του οχηματαγωγού σπεύδουν τρία πλοία, σύμφωνα με το Λιμενικό, ενώ οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή είναι κακές, καθώς επικεατούν ισχυροί άνεμοι.

Το Norman Atlantic, με σημαία Ιταλίας, είχε ξεκινήσει από την Ηγουμενίτσα, με προορισμό το λιμάνι της Ανκόνας. Το πλήρωμα είναι επίσης ιταλικής καταγωγής.

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΕ ΠΛΟΙΟ ΑΝΟΙΚΤΑ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Πυρκαγιά υπό αδιευκρίνιστη αιτία, εκδηλώθηκε τα ξημερώματα στο γκαράζ του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου Νorman Αtlantic, με σημαία Ιταλίας, ενώ αυτό έπλεε στη θαλάσσια περιοχή 32 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά των Οθωνών με προορισμό την Ανκόνα.
SCINTU mf
Μεγάλη επιχείρηση για την ασφαλή εγκατάλειψη των 411 επιβατών του πλοίου «Νorman Αtlantic», στο οποίο εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε ένα από τα γκαράζ του, 45 ναυτικά μίλια από την Κέρκυρα, βρίσκεται σε εξέλιξη από τα ξημερώματα, από την ελληνική και ιταλική ακτοφυλακή.

πηγη matrix 24