Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Το Μαξίμου διαψεύδει κατηγορηματικά τα περί προβλημάτων μισθοδοσίας στους δήμους – Βλέπει «πράσινη» προβοκάτσια


Χτύπημα κάτω από τη ζώνη θεωρούν, όπως μαθαίνει η στήλη, στο Μέγαρο Μαξίμου τις δηλώσεις του «πράσινου» δημάρχου Νεάπολης-Συκεών Σίμου Δανιηλίδη ότι η κυβέρνηση αδυνατεί μέχρι στιγμής να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα ποσά για τη χρηματοδότηση των δήμων τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στον αέρα η μισθοδοσία των 80.000 δημοτικών υπαλλήλων.
Τονίζουν ότι «σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει τέτοιο θέμα», αποδίδοντας τις δηλώσεις του «πράσινου» δημάρχου σε προσπάθεια να αντιπολιτευθεί την κυβέρνηση με τις γνωστές «πράσινες» προβοκάτσιες.
Στο ίδιο πλαίσιο εντάσουν και δημοσιεύματα που, όπως τονίζουν, “προέρχονται από το ίδιο πράσινο κέντρο”, για υποστήριζαν ότι η κυβέρνηση σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει τα αποθεματικά 40 δήμων, τα οποία διέψευσε κατηγορηματικά με ανακοίνωσή του το υπουργείο Οικονομικών. 
Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.gr, υπήρχαν όντως σκέψεις να χρησιμοποιηθούν αποθεματικά απ’ όλους τους ΟΤΑ, ωστόσο κάτι τέτοιο προσέκρουσε εξ αρχής στην συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοτέλεια των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και δεν προχώρησε.

aftodioikisi.gr

Πώς γλίτωσαν οι ΟΤΑ από την επιχείρηση-σκούπα – Έψαχναν 1,5 με 2 δισ.


Στο συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητο των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) «κόλλησε», σύμφωνα με πληροφορίες της aftodioikisi.grτο σχέδιο της κυβέρνησης να συνεισφέρουν δήμοι και περιφέρειες στις άμεσες ανάγκες χρηματοδότησης της χώρας. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τα διαθέσιμα που έχουν αυτή τη στιγμή σε διάφορες τράπεζες οι ΟΤΑ ανέρχονται σε περίπου 1,5 με 2 δισ., το οποίο θα μπορούσε να δανειστεί η κυβέρνηση για να καλύψει μεγάλο μέρος των αναγκών της χώρας που μόνο το Μάρτιο ανέρχονται σε περίπου 7,3 δισ. ευρώ.
Ωστόσο, κάτι τέτοιο εφόσον δεν συμφωνούσαν οι ίδιοι οι δήμοι και οι περιφέρειες δεν θα ήταν εφικτό ακόμη και με νομοθετική ρύθμιση, καθώς σε περίπτωση προσφυγής είναι πιθανόν ότι θα κρινόταν αντισυνταγματική. Εκτός των άλλων με αυτό τον τρόπο η κυβέρνηση θα άνοιγε μέτωπο με τους αιρετούς που στην πλειοψηφία τους ανήκουν σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και μόνο μία μικρή μειοψηφία εξελέγη με τη σημαία του ΣΥΡΙΖΑ.
Όσον αφορά τα κονδύλια που δίνονται στους ΟΤΑ μέσω του ΠΔΕ στα ΠΕΠ για συγχρηματοδοτούμενα έργα, ούτως ή άλλως ελέγχονται από το υπουργείο Ανάπτυξης και έτσι δεν χρειάζεται να ερωτηθούν δήμοι και περιφέρειες.
Έτσι προτιμήθηκαν λιγότερο προβληματικές λύσεις όπως η αξιοποίηση των διαθέσιμων του ΟΠΕΚΕΠΕ ( του Οργανισμού για την πληρωμή των δικαιούχων αγροτικών ενισχύσεων) και πιθανότατα των ασφαλιστικών ταμείων.

aftodioikisi.gr

Η μεταρρύθμιση του Δημοσίου ανάμεσα στις έξι προτάσεις της κυβέρνησης προς τις Βρυξέλλες – Ποιο είναι το χαρακτηριστικό παράδειγμα που φέρνει


H μεταρρύθμιση του Δημοσίου ή άλλως Διοικητική Μεταρρύθμιση βρίσκεται ανάμεσα, και μάλιστα στην δεύτερη θέση, στις έξι προτάσεις-μεταρρυθμίσεις που στέλνει η ελληνική κυβέρνηση στις Βρυξέλλες, προκειμένου να τεθούν υπόψιν του Eurogroup της Δευτέρας.
Σύμφωνα, δε, με την άτυπη ενημέρωση του Μεγάρου Μαξίμου, η Διοικητική Μεταρρύθμιση, μέσω, για παράδειγμα, της χρήσης της έξυπνης Κάρτας του Πολίτη συνδυάζεται με τα μέτρα για την καταπολέμηση της Ανθρωπιστικής Κρίσης.
Αναλυτικά:
1./2. Ανθρωπιστική Κρίση – Διοικητική Μεταρρύθμιση: Πρόκειται για μια μεγάλη προσπάθεια καταπολέμησης του τρίπτυχου της φτώχειας (σίτιση – στέγη – ενεργειακή επάρκεια) που θα συνδυαστεί με τη διοικητική μεταρρύθμιση που έχει ανάγκη όλη η χώρα (π.χ. χρήση της έξυπνης Κάρτας του Πολίτη)
  1. Νομοσχέδιο για την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία: Απεγκλωβισμός και επανένταξη των εκατομμυρίων οφειλετών στην φοροδοτική διαδικασία με τρόπο, όμως, που να βοηθά στη δημιουργία φορολογικής συνείδησης, δεν «κουρεύει» το οφειλόμενο κεφάλαιο και επιβραβεύει τους συνεπείς.
  2. Μεταρρύθμιση φορολογικής διοίκησης
  3. Ενεργοποίηση του Φορολογικού Συμβουλίου
  4. Δημιουργία νέου ευέλικτου σώματος στοχευμένων φορολογικών ελέγχων αποτελούμενο από αυστηρά προσωρινούς ελεγκτές

aftodioikisi.gr

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΥΠΕΣΤΗΣΑΝ ΖΗΜΙΕΣ , ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015

Ο Δήμος Χίου, για περισσότερο από ένα μήνα δέχεται αιτήσεις στα ΚΕΠ σχετικά με τις ζημιές που προέκυψαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα.
Επειδή διαπιστώνεται ότι οι ζημιές συνεχίζονται και προκειμένου να γίνει συνολική εκτίμηση και να ειδοποιηθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες, παρακαλούμε όσους έχουν υποστεί ζημιές στις πρώτες κατοικίες τους  και δεν τις έχουν δηλώσει ακόμα, να σπεύσουν να τις δηλώσουν στα οικεία ΚΕΠ το αργότερο έως τις 13 Μαρτίου 2015.
Οι αιτήσεις των ανωτέρω θα συνοδεύονται με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ανά περίπτωση, σύμφωνα με το υπόδειγμα που θα τους χορηγηθεί, προκειμένου στη συνέχεια η αρμόδια επιτροπή καταγραφής ζημιών να πραγματοποιήσει επιτόπιο έλεγχο.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τηλέφωνο  22713 50055 (κα. Κωστάλα Δέσποινα).

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΧΙΟΥ «ΚΟΡΑΗΣ»




Η περιπατητική διαδρομή «Μεταλλεία Κεράμου» δεν θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 8 Μαρτίου 2015, λόγω των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν στα μονοπάτια της διαδρομής από τις έντονες βροχοπτώσεις των προηγούμενων ημερών (κατολισθήσεις κλπ.).

Θα ακολουθήσει ανακοίνωση της νέας ημερομηνίας.

Το Εφορευτικό  Συμβούλιο

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΧΙΟΥ


Η Ημέρα της Γυναίκας θεσμοθετήθηκε για να αναδείξει το ρόλο των γυναικών στην διαμόρφωση της ιστορίας και για να θυμίζει πως ασχέτως των όσων βημάτων έχουν ήδη γίνει στην (αυτονόητη) κατεύθυνση της ισότητας των δύο φύλων, είναι ακόμη πολλά που πρέπει να ακολουθήσουν.
Οι  γυναίκες πλήττονται  δυσανάλογα, από τις πολιτικές εργασιακής  ανασφάλειας  που  εφαρμόζονται.                                                                                    Η  όξυνση  των  προβλημάτων,  που  επέφεραν  οι  νεοφιλελεύθερες  πολιτικές   στις  εργασιακές  σχέσεις,  έχουν  σοβαρές  επιπτώσεις  σε  βάρος  των  γυναικών και  μάλιστα , συνδέονται, σε  πολλές  περιπτώσεις,  με  την  εγκυμοσύνη  και  την  μητρότητα.                                                                                                Οι  έγκυες  εργαζόμενες,  ή  εργαζόμενες  που  μόλις  έχουν  επιστρέψει  από  άδεια  μητρότητας, «παραγκωνίζονται», ή «υποβαθμίζονται»  εργασιακά  και  όλο  και  συχνότερα,  «σπρώχνονται»  σε  εκ  περιτροπής  απασχόληση,  με  αντίστοιχη  μείωση  αποδοχών.                                                             Συχνά  η  οικονομική  κρίση  χρησιμοποιείται  ως  πρόφαση  και  μοχλός  πίεσης  από  τους  εργοδότες,  ιδιαίτερα  απέναντι  στις  γυναίκες  εργαζόμενες,  για  καταπάτηση  ωραρίου,  αλλαγή  μορφής  εργασίας και (δυστυχώς  με  αυξητική τάση) για  σεξουαλική  παρενόχληση.                              Με  τις  όποιες  κοινωνικές  δομές,  που  έχουν  απομείνει,  να  καταργούνται, να  υποβαθμίζονται,  ή  να  μην  επαρκούν (βρεφονηπιακοί σταθμοί, ολοήμερα σχολεία),  οι  γυναίκες  αναγκάζονται  να  αναπληρώσουν  το  κοινωνικό  κράτος,  με  διπλά  και  τριπλά  ωράρια,  φροντίζοντας  παιδιά ,  ηλικιωμένους,  αρρώστους, αποκλεισμένες  στο  σπίτι.
Έτσι,  αντί  η  προσπάθεια  για  έξοδο από  την  κρίση,  να  οδηγήσει  στην  αξιοποίηση  των  δυνατοτήτων  όλου  του δυναμικού  της  χώρας,  ανδρών  και  γυναικών,  τα συντηρητικά στερεότυπα  έρχονται  στο  προσκήνιο,  πιο  έντονα    και  οδηγούν  σε   αποκλεισμούς.                                        Οι  πολιτικές  αυτές,  οξύνουν  τις  πατριαρχικές  αντιλήψεις  και  οδηγούν  σε  έξαρση  των  φαινομένων  βίας  κατά  των  γυναικών  και  ιδιαίτερα  της  ενδοοικογενειακής βίας.                                                                  Συμμετέχοντας  ενεργά  στους Συλλόγους  και  τα σωματεία μας,  μπορούμε  να  ελπίζουμε  πως  δεν  θα  αντιμετωπίζουμε  απλώς, αλλά  θα  έχουμε  λόγο  σε  όσα  μας  αφορούν.                                                             Αντλώντας  δύναμη  από  την  μέχρι  τώρα  πορεία  μας  και  από  ό, τι  έχουμε  καταφέρει,  με  σκληρές  προσπάθειες, συσπειρωμένες  γύρω  από  τα  συνδικάτα μας.
Ως  Γραμματεία  Ισότητας του Εργατικού Κέντρου Χίου, πιστεύουμε  βαθειά,  πως  η  ελπίδα μιας νέας άλλης πολιτικής στην  Ελλάδα  και  στην  Ευρώπη,  περνάει  μέσα  από  τη  συλλογικά  οργανωμένη  δράση  που  στηρίζεται  σε  συνειδητοποιημένους  και  ενεργούς  πολίτες.                 Πιστεύουμε  βαθειά,  πως  η  συμμετοχή  όλων  μας  και  κυρίως  των  νέων  γυναικών,   θα  δώσει   ώθηση  σ’ αυτή την προσπάθεια,  με  φρέσκιες  ιδέες  και  νεανική  ορμή,  που  τόσο  έχουμε  ανάγκη.

Οι  γυναίκες ξέρουμε  καλά,  πως  τα  δικαιώματα  μας,  δεν  χωράνε  στο  γκρίζο παρόν  της  κρίσης  που  βιώνουμε.

Δημοσκόπηση της MRB για το star.gr: Προβάδισμα 20 μονάδων του ΣΥΡΙΖΑ - εκτός Βουλής το ΠΑΣΟΚ


Η δημοσκόπηση της εταιρίας MRB για το star.gr, η πρώτη μετά τις εκλογές, πραγματοποιήθηκε τηλεφωνικά από τις 27 Φεβρουαρίου έως και τις 2 Μαρτίου σε δείγμα 1009 ατόμων. 41,3% στην πρόθεση ψήφου για τον ΣΥΡΙΖΑ, 19,2% για τη ΝΔ.
___
Στην πρόθεση ψήφου και στην ερώτηση «ποιο κόμμα θα ψηφίζατε αν είχαμε την επόμενη Κυριακή εκλογές», το 41,3% απαντά ΣΥΡΙΖΑ και μόνο το 19,2% απαντά ΝΔ. Ακολουθούν, το ΠΟΤΑΜΙ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες που ισοψηφούν με 5,4%,  το ΚΚΕ με 5,3% και η Χρυσή Αυγή με 5,1%, ενώ το ΠΑΣΟΚ δεν μπαίνει στην Βουλή, καθώς εμφανίζει ποσοστό μικρότερο του 3% και συγκεκριμένα 2,9%. «Άλλο κόμμα» απαντά το 4,8%, ενώ το ποσοστό των «Αναποφάσιστων» αγγίζει το 10,6%.
Στο ερώτημα «πώς πιστεύετε ότι πάνε τα πράγματα γενικά στην χώρα μας», το 43,3% (περίπου 4 στους 10) εμφανίζεται αρκετά …απαισιόδοξο αν και έχουν περάσει μόλις 40 ημέρες από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου. Αν και τις πρώτες ημέρες μετά τις εκλογές ολοένα και περισσότεροι Έλληνες, όπως φαίνεται και στην κάρτα που ακολουθεί, έβλεπαν τα πράγματα με ουδέτερη και θετική ματιά, μετά τις τελικές διαπραγματεύσεις και την συμφωνία για τετράμηνη παράταση του Eurogroup, το 43,3% των Ελλήνων βλέπει τα πράγματα άσχημα και μόνο το 15,9% ατενίζει αισιόδοξα το μέλλον της χώρας! Την ίδια ώρα, ένα 39,1% δηλώνει ότι τα πράγματα δεν είναι "ούτε καλά, ούτε άσχημα".
proti.jpg
Στην ερώτηση «ποιες δύο λέξεις σας εκφράζουν προσωπικά περισσότερο ως Έλληνα για την μέχρι τώρα στάση της κυβέρνησης»: το 51, 8% απαντά ελπίδα, το 24,9% λέει περηφάνια και το 8,8% αισθάνεται αυτοπεποίθηση.Αντιθέτως, το 49,1% των ερωτηθέντων δηλώνει πως αισθάνεται ανησυχία, το 24,4% δηλώνει ότι φοβάται, ενώ 12 στους 100 Έλληνες λένε πως ντρέπονται για τη στάση της νέας κυβέρνησης. Υπάρχει και ένα 0,3% που αποφεύγει να απαντήσει.
defteri.jpg
Όσον αφορά στο ερώτημα "Ποιον θεωρείτε καταλληλότερο πρωθυπουργό μεταξύ του Α. Σαμαρά και του Α. Τσίπρα" η εικόνα σύμφωνα με την έρευνα της MRB έχει αλλάξει εντελώς σε σχέση με την προεκλογική περίοδο! Πιο συγκεκριμένα, για το 55,1% καταλληλότερος για πρωθυπουργός είναι πλέον ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, ενώ ένα 22,9 % εξακολουθεί να πιστεύει περισσότερο στον Αντώνη Σαμαρά. Για το 18,5%κανείς από τους δύο δεν είναι κατάλληλος, ενώ το 3,6% απαντά με την επιλογή «άλλος, δεν ξέρω, δεν απαντώ».
triti.jpg
Σύμφωνα με την ίδια δημοσκόπηση, περίπου επτά στους δέκα Έλληνες (69%) βλέπουν θετικά την μέχρι τώρα πορεία της νέας κυβέρνησης συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, ενώ διαφορετική εντύπωση έχει το 24,7% των ερωτηθέντων.
tetarti.jpg
Για την μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων (71,9%) ο Αλέξης Τσίπρας τα πάει μια χαρά. Ωστόσο, ένα 24,9% δεν βλέπει με καλό μάτι τα έως τώρα πεπραγμένα του πρωθυπουργού
Οι χειρισμοί του υπ. Οικονομικών Γ. Βαρουφάκη αξιολογούνται θετικά από το 70,4% των ερωτηθέντων. Σε ποσοστό 24,6%, ωστόσο, κρίνουν μάλλον αρνητικά ή αρνητικά τα πεπραγμένα του.
pembti.jpg
 
Στο ερώτημα «πώς θα χαρακτηρίζατε τη νέα συμφωνία με τους εταίρους», όπως φαίνεται και στην παρακάτω κάρτα, η πλειοψηφία των Ελλήνων (70,3%) θεωρεί ότι είναι καλύτερη από αυτήν που ίσχυε μέχρι τώρα. Αντίθετη, ωστόσο, άποψη έχουν περίπου 20 στους 100 Έλληνες (ποσοστό 19,7%), οι οποίοι εκτιμούν ότι είναι χειρότερη ή μάλλον χειρότερη από την προηγούμενη.


kaliteri.jpg

 
Για την πλειοψηφία των ερωτηθέντων (39,1%), η νέα συμφωνία, σε αντίθεση με όσα διαμηνύουν κυβερνητικά στελέχη, αποτελεί  ή μάλλον αποτελεί συνέχιση του μνημονίου. Τρεις στους 10 Έλληνες (ποσοστό 31,2%), όπως φαίνεται και στην κάρτα που ακολουθεί, βλέπουν τη συμφωνία σαν πραγματικά κάτι καινούργιο.
ogdoi.jpg
Η πλειοψηφία των Ελλήνων επιθυμεί την ασφάλεια των καταθέσεων και την παραμονή της χώρας στο ευρώ και όπως φαίνεται από την παρακάτω κάρτα, δεν συμφωνεί με εκείνους που υποστηρίζουν πως η κυβέρνηση θα πρέπει να σκληρύνει την στάση της προς τους εταίρους  ακόμη και αν αυτό οδηγήσει σε grexit ή περιορισμό στην κίνηση κεφαλαίων. Αναλυτικότερα, στην ερώτηση "Εσείς θα επιθυμούσατε μια πιο σκληρή στάση της κυβέρνησης προς τους εταίρους/ δανειστές ακόμα και αν αυτό σημαίνει έξοδο της χώρας από το ευρώ" το 59,8% απαντάει "σίγουρα όχι" ή "μάλλον όχι". Την ίδια ώρα ένα ποσοστό 38,4% απαντάει "σίγουρα ναι" ή "μάλλον ναι". Όσον αφορά την ερώτηση "εσείς προσωπικά θα επιθυμούσατε μια πιο σκληρή στάση της κυβέρνησης προς τους εταίρους/ δανειστές ακόμα και αν αυτό σημαίνει άμεσα περιορισμό στην κίνηση κεφαλαίων" το 44,2% απαντάει "σίγουρα ναι" ή "μάλλον ναι", την ώρα που ένα 52,2% λέει "σίγουρα όχι" ή "μάλλον όχι".
deka.jpg

 
Σύμφωνα με την έρευνα, το 57,9% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι οι εσωκομματικές διαφωνίες θα δημιουργήσουν αργά ή γρήγορα πρόβλημα στην κυβέρνηση, με το 38,7% να εκφράζει ωστόσο αντίθετη γνώμη.
ennia.jpg
- See more at: http://left.gr/news/dimoskopisi-tis-mrb-gia-stargr-703-theorei-ti-nea-symfonia-kalyteri-aptin-proigoymeni#sthash.RBaGtmAr.dpuf

Οι έξι μεταρρυθμίσεις που θα θέσει η κυβέρνηση στις διαπραγματεύσεις των Βρυξελλών


Αφορούν την προσπάθεια καταπολέμησης του τρίπτυχου της φτώχειας (σίτιση – στέγη - ενεργειακή επάρκεια) που θα συνδυαστεί με την αναγκαία διοικητική μεταρρύθμιση, τη ρύθμιση των οφειλών, τη μεταρρύθμιση της φορολογικής διοίκησης, και τη δημιουργία νέου ευέλικτου σώματος στοχευμένων φορολογικών ελέγχων

Όπως αναφέρεται σε ανεπίσημη ενημέρωση από κυβερνητικές πηγές, 
οι έξι μεταρρυθμίσεις με τις οποίες ξεκινά η κυβέρνηση τις συζητήσεις στις Βρυξέλλες είναι οι εξής:
1 & 2) Ανθρωπιστική Κρίση - Διοικητική Μεταρρύθμιση
Πρόκειται για μια μεγάλη προσπάθεια καταπολέμησης του τρίπτυχου της φτώχειας (σίτιση – στέγη - ενεργειακή επάρκεια) που θα συνδυαστεί με τη διοικητική μεταρρύθμιση που έχει ανάγκη όλη η χώρα (π.χ. χρήση της έξυπνης Κάρτας του Πολίτη)
3)  Νομοσχέδιο για την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών στο δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία
Απεγκλωβισμός και επανένταξη των εκατομμυρίων οφειλετών στην φοροδοτική διαδικασία με τρόπο, όμως, που να βοηθά στην δημιουργία φορολογικής συνείδησης, δεν «κουρεύει» το οφειλόμενο κεφάλαιο και επιβραβεύει τους συνεπείς.
4)  Μεταρρύθμιση φορολογικής διοίκησης 
5) Ενεργοποίηση του Φορολογικού Συμβουλίου
6) Δημιουργία νέου ευέλικτου σώματος στοχευμένων φορολογικών ελέγχων αποτελούμενο από αυστηρά προσωρινούς ελεγκτές
- See more at: http://left.gr/news/oi-exi-metarrythmiseis-poy-tha-thesei-i-kyvernisi-stis-diapragmateyseis-ton-vryxellon#sthash.QXGxGQPL.dpuf

ΧΩΡΙΣ ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ ΟΙ 100 ΔΟΣΕΙΣ



Του Κώστα Ιερίδη
Δεν θα προβλέπει «κούρεμα», σε ποσοστό 50%, της οφειλής η ρύθμιση που θα κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή και η οποία αναμένεται να βρίσκεται στην ομάδα των έξι μεταρρυθμίσεων που θα παρουσιάσει ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης στο Eurogroup της Δευτέρας.

Καμία διαγραφή χρέους της ληξιπρόθεσμης οφειλής προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία στη ρύθμιση των 100 δόσεων που θα κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή
Όσοι, λοιπόν, διαθέτουν ληξιπρόθεσμα χρέη έως τις 31 Δεκεμβρίου 2013 δεν θα μπορούν να προχωρήσουν στην εφάπαξ εξόφληση τους ή σε τμηματική ρύθμιση τους διαγράφοντας το 50% της συνολικής οφειλής, όπως προβλεπόταν αρχικά. Αυτό θα μπορούσαν να το πραγματοποιήσουν είτε εάν εξοφλούσαν εφάπαξ το ποσό της οφειλής είτε εάν η πρώτη δόση που κατέβαλαν αντιστοιχούσε στο 10πλάσιο της ελάχιστης αναλογούσας δόσης της ρύθμισης. 

Για παράδειγμα, εάν η ελάχιστη δόση είναι 20 ευρώ θα έπρεπε να καταβληθεί στην πρώτη δόση ποσό 201 ευρώ. Δηλαδή, όποιο ποσό θα πλήρωνε ο οφειλέτης με την πρώτη δόση, που υπερβαίνει το 10πλάσιο της αναλογούσας δόσης, η Εφορία θα το μετρούσε διπλά και θα το αφαιρούσε από τη συνολική οφειλή.

Ωστόσο, κάτι τέτοιο αποτελεί, πλέον… όνειρο θερινής νυκτός, καθώς η διαγραφή του μισού του οφειλομένου κεφαλαίου δεν είχε την έγκριση των εταίρων. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις, καθώς όπως προανήγγειλε η αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη, μιλώντας το πρωί της Τετάρτης στην τηλεόραση του MEGA, βάσει της κατατεθείσας ρύθμισης «θα διαγράφεται το σύνολο των προστίμων και προσαυξήσεων παλαιών ληξιπρόθεσμων οφειλών, σε περίπτωση που αυτές εξοφληθούν εντός του μηνός Μαρτίου 2015».

Τι περιλαμβάνει η ρύθμιση

Η ρύθμιση για τις 100 δόσεις, σύμφωνα με όσα έχουν μέχρι σήμερα γίνει γνωστά, θα προβλέπει:

  • Ελάχιστη δόση 20 ευρώ από 50 ευρώ
  • 100 δόσεις για όλους τους οφειλέτες ανεξαρτήτως ύψους οφειλής
  • Κατάργηση του ορίου του 1 εκατ. ευρώ για την υπαγωγή στη ρύθμιση. Δηλαδή, όλες οι οφειλές ανεξαρτήτως μεγέθους θα μπορούν να ρυθμιστούν σε 100 δόσεις.
  • Για οφειλές έως 5.000 ευρώ, το επιτόκιο διαμορφώνεται σε 0% και για οφειλές πάνω από 5.000 ευρώ θα υπάρχει επιτόκιο 0,25%.
Ας σημειωθεί ότι ακόμη και τα σημεία αυτά δεν αποκλείεται να αλλάξουν, λίγο πριν από την κατάθεση της ρύθμισης στη Βουλή, κάτι που ενδέχεται να μην πραγματοποιηθεί αυτήν την εβδομάδα, όπως αρχικά είχε προβλεφθεί.


zougla.gr

ΟΙ ΟΚΤΩ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ



Μέσα στο επόμενο 15νθήμερο κατατίθεται το πολυσυζητημένο νομοσχέδιο του Yπουργείου Εργασίας για τις αλλαγές στα εργασιακά, στο πλαίσιο των μέτρων για την ανάσχεση της ανθρωπιστικής κρίσης.

Επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ στον ιδιωτικό τομέα σε δύο φάσεις: Η πρώτη μέσα στο 2015 και η δεύτερη μέσα στο 2016. Αυτό προβλέπεται μεταξύ άλλων στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας που πηγαίνει στη ΒουλήΕπαναφορά συλλογικών συμβάσεων, τριετιών και μετενέργειας, κατάργηση ηλικιακών ορίων στον βασικό μισθό και διαμόρφωση στα 751 ευρώ του πρώτου μισθού των νεοεισερχόμενων στον εργασιακό στίβο είναι ορισμένες από τις 8 αλλαγές που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται σταδιακά μέσα στο 2015. Μιλώντας το πρωί της Τετάρτης στην τηλεόραση του ANT1, ο υπουργός Εργασίας Πάνος Σκουρλέτηςξεκαθάρισε πως «οι θεσμοί συμφώνησαν να μπουν τα εργασιακά στις διαπραγματεύσεις».

Στόχος των αλλαγών αυτών είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων μέσω του περιορισμού της εργασιακής ανασφάλειας και της κατάφωρης εκμετάλλευσης του εργατικου δυναμικού από εργοδότες, οι οποίοι αξιοποίησαν προς όφελός τους τις αλλαγές που προώθησαν οι προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου Εργασίας στο πλαίσιο των μέτρων λιτότητας του μνημονίου.

Τα οκτώ μέτρα
:

  • Επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ στον ιδιωτικό τομέα σε δύο φάσεις: Η πρώτη μέσα στο 2015 και η δεύτερη μέσα στο 2016. Το μέτρο θα εφαρμοστεί με παράλληλη κατάργηση των ηλικιακών διαφοροποιήσεων στο εργατικό δυναμικό και προώθηση φορολογικών και ασφαλιστικών κινήτρων στις επιχειρήσεις. Το υπουργείο προσανατολίζεται στον ορισμό καταληκτικής ημερομηνίας για την ολοκλήρωση του μέτρου, ύστερα από συζήτηση με τους κοινωνικούς εταίρους.
  • Αλλάζει ο χρόνος προειδοποίησης για απόλυση στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος σήμερα -ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας- φθάνει έως και τους έξι μήνες. Προώθηση αλλαγών στο ύψος της αποζημίωσης ώστε να διαμορφώνεται ανάλογα με τα χρόνια εργασίας.
  • Εφαρμογή μέτρων για την κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας και της ενίσχυσης της μακροχρόνιας εργασιακής σχέσης ανάμεσα σε υπαλλήλους και επιχειρήσεις. Ειδικότερα: α) διασφάλιση της 5ήμερης εργασίας και επαναφορά της κυριακάτικης αργίας, β) περιορισμός ευέλικτων μορφών απασχόλησης (μερική απασχόληση, εκ περιτροπής εργασία, προσωρινές συμβάσεις) και γ) δραστική μείωση του φαινομένου «δανεισμός - ενοικίαση εργαζομένων» μέσω περιορισμού των ιδιωτικών γραφείων εύρεσης εργασίας και ενίσχυσης του ρόλου των δημόσιων φορέων προώθησης της απασχόλησης.
  • Επαναφορά του προστατευτικού πλαισίου για τις ομαδικές απολύσεις (Το όριο ανά μήνα κατεβαίνει από το 5% στο 2%, ενώ ενεργοποιείται εκ νέου και το υπουργικό «βέτο»).
  • Η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας θα υπερισχύει της ατομικής σύμβασης καθώς σε αυτήν θα υπάγονται όλοι οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα.
  • Αύξηση κατά στους έξι μήνες (από τρεις που είναι σήμερα) του χρονικού διαστήματος διαπραγμάτευσης μετά τη λήξη μιας συλλογικής σύμβασης. Με την πάροδο του εξαμήνου και σε περίπτωση «ναυαγίου» στις επαφές εργοδοτών - εργαζομένων αρχίζει αυτόματα η περίοδος της μετενέργειας (όλοι οι όροι, δηλαδή, που ίσχυαν στη συλλογική σύμβαση μεταφέρονται και μετονομάζονται “ατομικοί” για κάθε εργαζόμενο χωριστά).
  • Κατάργηση των ορών της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Εργασίας που ουσιαστικά εμπόδιζαν τη μονομερή προσφυγή των εργαζομένων στη Διαιτησία (ΟΜΕΔ) για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας.
  • Συλλογική σύμβαση εργασίας θα δεσμεύει και τις επιχειρήσεις ενός κλάδου που δεν έχουν ενταχθεί στον αντίστοιχο εργοδοτικό συλλογικό όργανο. Μέχρι τώρα, υπήρχε η δυνατότητα σε μια επιχείρηση να αποχωρεί από τον κλάδο της και να προχωρεί σε επιχειρησιακές ή ατομικές συμβάσεις.
Υπενθυμίζεται, πως σύμφωνα με στοιχεία της ΓΣΕΕ και του Υπουργείου Εργασίας εντείνονται οι πιέσεις επιχειρήσεων προς το εργατικό δυναμικό τους για την υπογραφή ατομικών συμβάσεων με μειωμένο ωράριο και μειωμένο μισθό, έτσι ώστε μετά την ψήφιση των αλλαγών στη Βουλή να μη δώσουν ούτε ένα ευρώ αύξηση στους εργαζομένους.

Χρησιμοποιώντας ως απειλή την απόλυση πιέζουν τους υπαλλήλους τους να βάλουν την υπογραφή τους σε μια νέα σύμβαση εργασίας, χωρίς συγκεκριμένη χρονική διάρκεια, η οποία δεν περιλαμβάνει αμοιβές Σαββατοκύριακου και υπερωρίες, έτσι ώστε να «κλειδώσουν» έναν χαμηλό μισθό.

zougla.gr

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΡΟΗ ΣΤΗΝ ΕΛ.ΑΣ.



Για αφέλεια και προσπάθεια τρομοκράτησης των πολιτών σ' ένα «ευαίσθητο» θέμα με έντονες κοινωνικές προεκτάσεις, έκανε λόγο ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη αναφορικά με το φλέγον ζήτημα του μεταναστευτικού και τον «θόρυβο» που προκάλεσε την Τρίτη η διαρροή εγγράφου για τα Κέντρα Κράτησης Μεταναστών.

Ένορκη διοικητική εξέταση για τη διαρροή του επίμαχου εγγράφου ζήτησε ο Γιάννης Πανούσης από τον αρχηγό της ΕΛ.ΑΣ.Κατά τη διάρκεια έκτακτης συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε σήμερα το πρωί, ο Γιάννης Πανούσης ξεκαθάρισε ότι ουδέποτε έδωσε εντολή «ν' αδειάσουν τα κρατητήρια και να ανοίξουν τα κέντρα κράτησης», επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι το μεταναστευτικό και ο τρόπος χειρισμού του από τις προηγούμενες ηγεσίες του υπουργείου έχουν προκαλέσει πολλάκις την καταδίκη της χώρας από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.

Εμφανώς ενοχλημένος για τα όσα ακολούθησαν τη διαρροή του εγγράφου αναφορικά με την απελευθέρωση μεταναστών που βρίσκονται σε κέντρα κράτησης ανά την ελληνική επικράτεια, ο υπουργός γνωστοποίησε πως ο αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. θα ξεκινήσει έρευνα για τον εντοπισμό όσων αξιωματικών εμπλέκονται στην υπόθεση, από τους οποίους θα ζητήσει την παραίτησή τους.



«Θα υπάρξουν παραιτήσεις - Δεν είχα ιδέα για το έγγραφο»


Όπως είπε, θα υπάρξει ένορκη διοικητική εξέταση για το πως το συγκεκριμένο έγγραφο διέρρευσε στα ΜΜΕ και προανήγγειλε παραιτήσεις. 

Πλήρη άγνοια για το επίμαχο έγγραφο δηλώνει ο υπουργόςΕπιπλέον, ξεκαθάρισε πως, από την πρώτη στιγμή, έδωσε εντολή για ανάκληση του εγγράφου, το οποίο «εξεδόθη εν αγνοία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εσωτερικών». «Το έγγραφο αυτό δεν συνιστά ούτε αντικατοπτρίζει την πολιτική της κυβέρνησης στο μεταναστευτικό ζήτημα. Δεν κοινοποιήθηκε ούτε εγκρίθηκε από την ηγεσία του υπουργείου» ανέφερε.

«Δεν έχει βγει καμιά τέτοια ανακοίνωση-έγγραφο από κανένα πολιτικό πρόσωπο του υπουργείου. Ούτε εγώ, ούτε ο υπουργός Εσωτερικών, ούτε η αναπληρώτρια υπουργός κυρία Χριστοδουλοπούλου έχουμε βγάλει κάτι τέτοιο. Διερευνά το θέμα ο αρχηγός της Αστυνομίας και το επιτελείο. Πιθανόν κάποιος ταξίαρχος να έχει βγάλει κάποια διαταγή. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι επειδή αργούν οι κρίσεις, κάποιος δημιουργεί τέτοια ζητήματα» πρόσθεσε.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής Τύπου ο Γιάννης Πανούσης δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι το Κέντρο Κράτησης Μεταναστών στην Αμυγδαλέζα θα κλείσει, αρνούμενος ωστόσο να δώσει συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο.

Τι δήλωσε ο Γ. Πανούσης στο zougla.gr
Εν μέσω έντονων αντιδράσεων από τους εμπλεκόμενους φορείς (Ομοσπονδία Συνοριοφυλάκων), μετά τη διαρροή του εγγράφου, ο Γιάννης Πανούσης τοποθετήθηκε αργά το βράδυ της Τρίτης για το συγκεκριμένο θέμα. Μιλώντας στο zougla.gr, διέψευσε την ύπαρξη του κειμένου.

«Δεν έχει βγει καμιά τέτοια ανακοίνωση - έγγραφο από κανένα πολιτικό πρόσωπο του υπουργείου. Ούτε εγώ, ούτε ο υπουργός Εσωτερικών, ούτε η αναπληρώτρια υπουργός κυρία Χριστοδουλοπούλου έχουμε βγάλει κάτι τέτοιο. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι επειδή αργούν οι κρίσεις, κάποιος δημιουργεί προβλήματα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ακολούθησε ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, μέσω της οποίας διερωτάται εάν πρόκειται για «αποκυήματα αρρωστημένης φαντασίας ή κατασκευασμένα σενάρια τρομοκράτησης των πολιτών». «Ό, τι και να είναι αυτή, η Ανακοίνωση για τα Κέντρα κράτησης στερείται σοβαρότητας και οποιασδήποτε βάσης αληθείας», καταλήγει.

Τα περί ύπαρξης υπουργικής απόφασης βάσει της οποίας αφήνονται ελεύθεροι οι μετανάστες που βρίσκονται σε κέντρα κράτησης και δεν κατηγορούνται για κακούργημα προκάλεσε μεταξύ άλλων τηνέντονη αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας και του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος τόνισε πως «οι χειρότερες προβλέψεις μας επαληθεύονται», κάνοντας λόγο για «ανεύθυνη απόφαση που πρέπει να ανακληθεί άμεσα».

Το επίμαχο έγγραφο...



Οι διαρροές...

Σύμφωνα με τις αρχικές διαρροές, τα «κολαστήρια» θα άνοιγαν τις πύλες της εξόδου σε όσους μετανάστες δεν κατηγορούνται για κακούργημα, αλλά βαρύνονται απλώς με την κατηγορία της παράνομης εισόδου στη χώρα. Επιπλέον, όσοι μετανάστες από εδώ και στο εξής, εντοπίζονται να είναι παράνομα στην Ελλάδα δεν θα συλλαμβάνονταν, αλλά θα έπαιρναν «φύλλο πορείας» για να επιλέξουν σε ποια χώρα θέλουν να πάνε. 

Αν μετά την παρέλευση του μήνα εντοπισθούν σε κάποια περιοχή της χώρας, θα τους δινόταν άδεια παραμονής άλλων 6 μηνών προκειμένου να ζήσουν νόμιμα, μέχρι να βρουν τρόπο να φύγουν από την Ελλάδα. Μέχρι πρότινος, οι μετανάστες που εντοπίζονταν χωρίς τα νόμιμα έγγραφα εισόδου και παραμονής στη χώρας, συλλαμβάνονταν και οδηγούνταν στα κέντρα κράτησης μεταναστών, στα οποία, σύμφωνα με τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα «οι συνθήκες διαβίωσης είναι τραγικές και απάνθρωπες και επικρατεί συνωστισμός».

Τον Σεπτέμβριο του 2010, κλιμάκιο της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε. για τους Πρόσφυγες χαρακτήρισε τραγική την κατάσταση στα κέντρα κράτησης και το φαινόμενο των μεταναστευτικών ροών που αντιμετωπίζει η Ελλάδα ως «ανθρωπιστική κρίση». Η συζήτηση για τις απάνθρωπες συνθήκες κράτησης έλαβε μεγάλες διαστάσεις με τον πλέον τραγικό τρόπο, έπειτα από την αυτοκτονία ενός 28χρονου από το Πακιστάν, ο οποίος, στις 13 Φεβρουαρίου, βρέθηκε κρεμασμένος στο δωμάτιό του στην Αμυγδαλέζα, ενώ«καταπέλτης» για τις ελληνικές αρχές ήταν η ετήσια έκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Ελλάδα.


zougla.gr

«Σφάζονται» Λαγκάρντ - Μέρκελ



Η άγρια κόντρα μεταξύ ΔΝΤ - Ε.Ε.  Η κρίση στην Ελλάδα και τα γεωπολιτικά συμφέροντα

Στο κρίσιμο βράδυ της 20ής Φεβρουαρίου, στην κοινή συνέντευξη Τύπου μετά το Eurogroup της «συμφωνίας» Ελλάδας - Ευρώπης, υπήρξε μια αμήχανη στιγμή που μάλλον πέρασε στα ψιλά, αλλά κατέδειξε ότι ΔΝΤ και ευρωπαϊκοί θεσμοί δεν συμπλέουν πια στο θέμα της Ελλάδας, με την κόντρα τους να έχει οξυνθεί όσο ποτέ στην πενταετή διάρκεια ζωής της τρόικας.

Τη μερίδα του λέοντος στις τοποθετήσεις κι απαντήσεις στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων είχαν εκείνη την ημέρα ο επικεφαλής του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ και ο επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων Πιέρ Μοσκοβισί, έχοντας δίπλα τους τη διευθύντρια του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ και τον επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF) Κλάους Ρέγκλινγκ.

Ο Ντάισελμπλουμ, στις δηλώσεις του, ήταν κάθετος συζητώντας μόνο για το τετράμηνο πρόγραμμα παράτασης και θέλοντας να καταστήσει σαφές – και ουσιαστικά να προειδοποιήσει – ότι η χώρα μας πήρε μόνο μια ανάσα λίγων μηνών, αλλά και ότι η πίεση βρίσκεται ξεκάθαρα προς την ελληνική πλευρά για το τι θα γίνει από το καλοκαίρι και μετά.

Εκείνη ακριβώς τη στιγμή, όμως, η Λαγκάρντ διέκοψε, όχι και τόσο διακριτικά είναι η αλήθεια, για να πάρει τον λόγο από τον Ντάισελμπλουμ και να ξεκαθαρίσει μάλλον άκομψα για τον συνομιλητή της, αλλά κάθετα: «Θα ήθελα να διευκρινίσω κάτι. Το πρόγραμμα του ΔΝΤ δεν ολοκληρώνεται σε τέσσερις μήνες.

Ολοκληρώνεται τον Μάρτιο του 2016». Θέλοντας προφανώς να τονίσει ότι το ΔΝΤ μόνο εκτός παιχνιδιού δεν είναι. Κάτι που φάνηκε κι από τον ισχυρό ρόλο της Λαγκάρντ στις διαπραγματεύσεις, με τις πιέσεις που άσκησε, κυρίως, προς τη γερμανική πλευρά.

Η «συνεργασία»

Η κολόνια της κόντρας, βέβαια, μεταξύ Γερμανίας και ΔΝΤ εντός τρόικας κρατάει σχεδόν από το ξεκίνημα της «συνεργασίας» τους το 2010. Πέρασε από διάφορα κύματα και στάδια, όμως αυτή τη φορά καταγράφεται η μεγαλύτερη ένταση. Με τη Γερμανία να μην είναι καθόλου ευχαριστημένη γι’ αυτό και να το δείχνει με κάθε ευκαιρία, αφού εξ αρχής ήταν αμφίβολο κατά πόσο πράγματι ήθελε το ΔΝΤ στα πόδια της.

Η στάση του ΔΝΤ θα πρέπει ασφαλώς να συνδυαστεί και με την παρεμβατικότητα τόσο του Ομπάμα, στις συνομιλίες που είχε με τη Μέρκελ και τον Τσίπρα, όσο και των υπουργών Εξωτερικών και Οικονομικών των ΗΠΑ με την απευθείας πολυεπίπεδη ανάμειξή τους στα ευρωπαϊκά ζητήματα, πιέζοντας διαρκώς για εξεύρεση λύσης και αμοιβαίες υποχωρήσεις. Κουνώντας, μάλιστα, το δάχτυλο περισσότερο προς τους άκαμπτους υπέρμαχους της λιτότητας Γερμανούς, υπενθυμίζοντάς τους το αμερικανικό παράδειγμα ανάπτυξης και τους κινδύνους για την Ελλάδα αλλά και την Ευρωζώνη από ενδεχόμενο Grexit.

Δεν είναι μυστικό ότι ο Λευκός Οίκος ασκεί μεγάλη επιρροή στο ΔΝΤ, το οποίο έχει έδρα στην Ουάσιγκτον. Η κυριαρχία των ΗΠΑ στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο με το συντριπτικό ποσοστό 16,7% στη λήψη αποφάσεων και το δικαίωμα βέτο δεν αμφισβητείται. Κι αυτό είναι κάτι που εξασφαλίζει στην Αμερική και πολιτική επιρροή, προκαλώντας συχνά τις αντιδράσεις χωρών όπως η Κίνα.

Ασφαλώς και στο θέμα της καταστροφικής δράσης της τρόικας από το 2010 στην Ελλάδα, το ΔΝΤ έχει τις δικές του τεράστιες ευθύνες, αφού επί της ουσίας ελάχιστα διαφοροποιήθηκε από τα άλλα δυο – ευρωπαϊκά – μέρη. Τις ευθύνες αυτές σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποποιηθεί το Ταμείο, μια και έδωσε τεχνογνωσία και όπλα στα χέρια των άλλων μερών της τρόικας για να εξαπολύσουν όλοι μαζί την ολομέτωπη επίθεσή της στη ραχοκοκαλιά της ελληνικής κοινωνίας, μέχρι τελικής πτώσεως.

Παρά ταύτα και λόγω αναλογιών, το ΔΝΤ δεν είχε τον μεγαλύτερο λόγο από την Κομισιόν και την ΕΚΤ μέσα στην τρόικα. Οι Γερμανοί, δηλαδή, είχαν και έχουν τον πρώτο ρόλο και τη σκληρότερη θέση, κάτι που προφανώς θα συνεχιστεί και στο μέλλον.

Είναι, όμως, η πρώτη φορά που παρατηρείται τέτοιος διαχωρισμός και αλλαγή τάσης στις συμμαχίες εντός της τρόικας (των... θεσμών πια) και της ευρωπαϊκής πραγματικότητας. Η Λαγκάρντ, παρά το γεγονός ότι διατηρεί καλές προσωπικές σχέσεις με τη Μέρκελ, όπως συμφωνούν όλα τα ρεπορτάζ, συντάχθηκε με την αμερικανική, αλλά και τη γαλλική «γραμμή» στο ζήτημα εξεύρεσης λύσης για την Ελλάδα τον τελευταίο μήνα. Η Γαλλίδα, μάλιστα, είχε σαφώς μεγαλύτερη παρεμβατικότητα απ’ ό,τι ο προκάτοχός της Ντομινίκ Στρος Καν.

Αγρίεψε

Δεν γίνεται να αγνοηθεί, εξάλλου, η στενή σχέση ΗΠΑ - Γαλλίας σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, σαφώς στενότερη απ’ όσο αυτή ΗΠΑ - Γερμανίας, που κλονίστηκε σε σημαντικό βαθμό με το σκάνδαλο των υποκλοπών, ενώ διαφοροποιήσεις υπήρξαν και πρόσφατα στο «ουκρανικό», αφού η «διαμεσολαβήτρια» Μέρκελ ήθελε ηπιότερη στάση για τις κυρώσεις απέναντι στον Πούτιν, απ’ ό,τι ο «αγριεμένος» Ομπάμα.

Το ΔΝΤ, όμως, έχει άλλον έναν λόγο να νιώθει δυσαρεστημένο από το ευρωπαϊκό σκέλος της τρόικας, ο οποίος προέκυψε κι από την επιτροπή διερεύνησης του Ευρωκοινοβουλίου για τον ρόλο της τρόικας σε όσες χώρες παρενέβη.

Από την – ουσιαστικά άκαρπη όσον αφορά την απόδοση σοβαρών ευθυνών – έρευνα που ξεκίνησε το 2013 προέκυψε ότι οι συσχετισμοί για την εξωθεσμική λειτουργία της τρόικας είναι ξεκάθαροι. Το παιχνίδι, δηλαδή, το κάνει η Ευρώπη, όχι το ΔΝΤ, που, ενώ παρουσιάζεται ότι έχει τον ρόλο του κακού, με το πέρασμα των ετών απομονώθηκε στο θέμα των αποφάσεων.

Οι Γερμανοί Ματίας Μορς (Κομισιόν) και Κλάους Μαζούχ (ΕΚΤ) είναι αυτοί που πήραν τα ηνία της τρόικας στην Ελλάδα. Με τον υψηλόβαθμο τεχνοκράτη Μορς να έχει τον πιο ενεργό ρόλο, αλλά και την ΕΚΤ να κάνει κατάχρηση της εξουσίας της.

Στο ΔΝΤ, λοιπόν, μόνο ευχαριστημένοι δεν ήταν αυτά τα πέντε χρόνια από το γεγονός ότι συστηματικά καλλιεργήθηκε πως είναι αυτό που φταίει για όλα. Σε μια προσπάθεια εμφανώς εκπορευόμενη από το Βερολίνο, μέσω των συστημικών ΜΜΕ, με σκοπό να απενοχοποιηθεί το ευρωπαϊκό σκέλος της τρόικας.

Αν, άλλωστε, βγαίναμε στο Σύνταγμα αυτή την πενταετία και ρωτούσαμε τον απλό κόσμο «πώς λέγονται οι τρεις απεσταλμένοι της τρόικας;», οι εννέα στους 10 θα ήξεραν ονομαστικά μόνο τον Δανό Τόμσεν του ΔΝΤ, έστω κι αν φυσιογνωμικά αναγνώριζαν και τους τρεις ύστερα από χιλιάδες φωτογραφίες και τηλεοπτικά πλάνα.

«Άδειασμα»

Τη στιγμή, λοιπόν, που επικοινωνιακά τα κυρίαρχα ΜΜΕ «έδιναν» στεγνά και σταθερά ως μοναδικό «μπαμπούλα» τον Τόμσεν, οι δυο Γερμανοί της τρόικας περνούσαν για χρόνια εντελώς ξώφαλτσα από τα δημοσιεύματα που «φτιάχνανε» κλίμα αντι-ΔΝΤ, επηρεάζοντας αναπόφευκτα και την κοινή γνώμη. Με προφανή στόχο να μην επιδεινωθεί κι άλλο ο αντιγερμανισμός στην Ελλάδα, που ήδη είχε αρχίσει να φουντώνει μετά το 2010.

Όλη αυτή η κατάσταση, όμως, θεωρήθηκε από το ΔΝΤ «άδειασμα» από την πλευρά των Ευρωπαίων. Δεν θα ήταν λογικό, άλλωστε, οι Γερμανοί να δίνανε περισσότερο «αέρα» στο ΔΝΤ για τις αποφάσεις, όταν το 60% - 65% του ελληνικού χρέους ανήκει σε χώρες ή μηχανισμούς και τράπεζες της Ευρωζώνης, ενώ στο ΔΝΤ βρίσκεται λιγότερο από το 10%.

Η τρόικα, λοιπόν, με τη μορφή που ενεργοποιήθηκε στην Ελλάδα, έτσι κι αλλιώς έχει «πέσει» και από μέσα. Μαζί με τις μάσκες! Σαν έξτρα άσος, εξάλλου, στο μανίκι της Λαγκάρντ, ώστε να μπορέσει να υποστηρίξει την αλλαγή πλεύσης του ΔΝΤ, σε σχέση με τη Γερμανία, είναι και οι δυο στιγμές... αυτοκριτικής από το Ταμείο στο πρόσφατο παρελθόν.

Συγκεκριμένα, πέρυσι τον Μάρτιο, η έκθεση του Ανεξάρτητου Γραφείου Αξιολόγησης του ΔΝΤ περιέγραφε το περιβόητο «πρόγραμμα» (δηλαδή το μνημόνιο), στο οποίο εντάχθηκε η Ελλάδα, ως ένα από τα μεγαλύτερα ιστορικά λάθη του Ταμείου. Μάλιστα, έφτανε στο σημείο να το συγκρίνει με τα «τεράστια σφάλματα» που έκανε ο διεθνής οργανισμός στις προβλέψεις του για την ασιατική κρίση το 2007 και στην Αργεντινή στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Είχε προηγηθεί τον Ιανουάριο του 2013 η παραδοχή του επικεφαλής του ερευνητικού τμήματος του ΔΝΤ Ολιβιέ Μπλανσάρ για τον λάθος υπολογισμό του «δημοσιονομικού πολλαπλασιαστή» στην περίπτωση της Ελλάδας. Αντί, δηλαδή, κάθε ευρώ περικοπής των πρωτογενών δαπανών του κράτους να επιφέρει 0,7% ύφεση, επέφερε υπερδιπλάσια, με συνέπεια την πρωτοφανή εσωτερική υποτίμηση που διέλυσε την ελληνική οικονομία.

Μέσα στο 2013, εξάλλου, είχε ξεσπάσει η μεγάλη κόντρα Γερμανίας - ΔΝΤ, μετά το δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού «Der Spiegel», που ανέφερε ότι το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ασκούσε πιέσεις για «κούρεμα» του ελληνικού χρέους, προκειμένου να καταστεί βιώσιμο, ενδεχόμενο που η Γερμανία μέχρι και σήμερα ούτε που θέλει να ακούει. Επίσης, για τον Νοέμβριο του 2014 το ΔΝΤ φερόταν να θέλει να διοργανώσει στην Ουάσιγκτον συνέδριο για το ελληνικό χρέος, αλλά το Βερολίνο δεν το επέτρεψε, με συνέπεια το Ταμείο να ανακρούσει πρύμναν.

Όπως και να έχει, η διαλλακτικότητα της Λαγκάρντ αντικατοπτρίζεται όχι μόνο από τις παρεμβάσεις της σε παρασκηνιακό επίπεδο, αφού έπαιξε κεντρικό ρόλο για να κάμψει τις γερμανικές αντιστάσεις στην επίτευξη συμφωνίας στις 20.2, αλλά κι από τις πρόσφατες δημόσιες τοποθετήσεις της.

Την Καθαρή Δευτέρα η – εσχάτως – «ειρηνοποιός» Λαγκάρντ δήλωσε ότι «το Ταμείο θα συνεχίσει και είναι έτοιμο να βοηθήσει την ελληνική κυβέρνηση να αξιολογήσει με ποιες αλλαγές επιθυμεί να προχωρήσει πρώτα» και πως «δεν τίθεται θέμα Grexit».

Ο Μοσκοβισί

Διόλου τυχαία στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι κάθετες δηλώσεις του Γάλλου υπουργού Οικονομικών Μοσκοβισί: «Όχι μόνο δεν μελετώ ένα σχέδιο πιθανής εξόδου της Ελλάδας, αλλά και απαγορεύω να μελετηθεί κάτι τέτοιο. Υπάρχει ένα και μόνο σχέδιο στην Ευρωζώνη, σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι εντός της. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει έναν και μόνο στόχο και ο ρόλος που εγώ έχω παίξει μέχρι τώρα είναι η αναζήτηση συμβιβασμών, για τη διατήρηση της ακεραιότητας της Ευρωζώνης, για να δοθεί η δυνατότητα στις Δημοκρατίες να εισακουσθούν και για να μπορέσει να έχει μια επιθυμητή δημοσιονομική ισορροπία».

Φυσικά, δεν άρχισαν να κόπτονται όλοι ξαφνικά για το... καλό της Ελλάδας. Μην ξεχνάμε ότι η συγκεκριμένη περίοδος είναι ήδη αρκετά κρίσιμη γεωπολιτικά και ειδικά οι ΗΠΑ δεν θέλουν ούτε υποψία ρηγμάτων στις δικές τους συμμαχίες. Ως γνωστόν, στην Ευρώπη Γερμανία και Γαλλία έχουν κάνει άτυπη μοιρασιά στις εξουσίες, με την πρώτη να έχει την οικονομική ηγεμονία και τη δεύτερη τη στρατιωτική και αυτήν της εξωτερικής πολιτικής. Και τούτη την εποχή για τους Αμερικανούς μοιάζει εξίσου ή και πιο απαραίτητος «συμπαίκτης» η Γαλλία για την αντιμετώπιση ανοιχτών και φλεγόντων ζητημάτων.

Το ΔΝΤ, εξάλλου, δεν έχει αγιοποιηθεί, επιμένει στις βασικές του αρχές, που όλοι γνωρίζουν ότι είναι πάντα επώδυνες έχοντας καταστρέψει χώρες και χώρες, ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα («Έθνος», 22.2) δεν αποκλείεται να ζητήσει επιστολή και από τη νέα κυβέρνηση, όπως έπραξε το 2012 με τον Αντώνη Σαμαρά, με την οποία θα αναγνωρίζεται το πρόγραμμα του ΔΝΤ ως έχει μέχρι τον Μάρτιο του 2016. Κάτι που, εφόσον γίνει, μόνο ευχάριστο δεν θα ακουστεί για την ελληνική πλευρά στο συγκεκριμένο τάιμινγκ.

Όπως και να έχει, πάντως, το να υπάρχει «θεσμική» αντίσταση, έστω και μικρή ή ευκαιριακή, απέναντι στην επιθετικότητα της Γερμανίας, μπορεί στο συγκεκριμένο χρονικό σημείο να λειτουργήσει θετικά για την Ελλάδα, καθώς αυτή τη στιγμή ΗΠΑ, ΔΝΤ, αλλά και η Γαλλία μέχρις ενός σημείου δείχνουν να μην συντάσσονται με τη σκληρή μερκελική γραμμή όσο μέχρι πρότινος...
topontiki.gr