Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015

ΣΚΟΤΩΘΗΚΕ Η ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑΘΕΜΕΛΗ




Νεκρή είναι η κόρη του πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ, Στέλιου Παπαθεμελή η οποία φέρεται να έπεσε στο κενό από τον 7ο όροφο πολυκατοικίας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.   Η γυναίκα βρήκε ακαριαίο θάνατο και η πρώτη ιατροδικαστική εκτίμηση αναφέρει πως αιτία θανάτου είναι η πτώση από τον 7ο όροφο όπου σύμφωνα με πληροφορίες ήταν το πολιτικό γραφείο του πατέρα της.   Το παράθυρο από το οποίο φέρεται να έπεσε στο κενό η άτυχη γυναίκα σύμφωνα με το seleo.gr Οι αστυνομικές Αρχές εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα για τις συνθήκες θανάτου και αναφορές που γίνονται για αυτοκτονία δεν επιβεβαιώνονται για την ώρα. Ωστόσο κάποιες πληροφορίες αναφέρουν πως η άτυχη γυναίκα προσπαθούσε να φτιάξει το κοντάρι της σημαίας στο μπαλκόνι και έχασε την ισορροπία της.   Ο κος Παπαθεμελής ο οποίος βρίσκεται σε κατάσταση σοκ δήλωσε πως είναι συντετριμμένος από τον πόνο της απώλειας.   Πηγή: www.lifo.gr

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Ν,ΜΗΤΑΡΑΚΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΥΚΛΕΙΔΗ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟ

Ερώτηση κατέθεσε ο Βουλευτής Χίου, κ. Νότης Μηταράκης, προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο, σχετικά με την άδικη φορολόγηση των Δήμων επί εισοδημάτων από ακίνητα.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:  τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο
Θέμα: «Φορολόγηση Δήμων επί εισοδημάτων από ακίνητα»
Κύριε Υπουργέ,
Σε πρόσφατο έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών, με αριθμό ΔΕΑΦ Β 1083083 ΕΞ 2015/17-6-2015, δόθηκαν οδηγίες για την εφαρμογή φορολογικών προβλέψεων σχετικά με τη φορολόγηση εισοδημάτων από ακίνητα. Παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις, ότι θα υπήρχε μία αντιμετώπιση συμβατή με τον κοινωφελή και πάντως μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα των Δήμων, τα εν λόγω έσοδα αποτελούν αντικείμενο φορολόγησης και μάλιστα φορολόγησης επί των βεβαιωθέντων εσόδων και όχι επί των εισπραχθέντων, γεγονός που γεννά σειρά προβλημάτων.
Ο Δήμος Χίου αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Κατά το 2014 εισέπραξε περίπου 400.000 από ενοίκια, ενώ τα οφειλόμενα σε αυτόν, επί των οποίων καλείται να φορολογηθεί, είναι περίπου €750.000. Στους φόρους, ύψους €295.000, που καλείται να αποδώσει, θα πρέπει να προστεθεί ΕΝΦΙΑ, ύψους περίπου €50.000, καθώς και χαρτόσημο, €24.000. Είναι, λοιπόν, προφανές ότι ελάχιστο υπολειπόμενο ποσό δεν αρκεί ούτε για την πληρωμή των εξόδων διεκδίκησης των οφειλομένων με διαδικασίες που έχει ξεκινήσει ο Δήμος Χίου, ούτε για τη μισθοδοσία των υπαλλήλων που ασχολούνται με τη διαχείριση των εν λόγω ακινήτων αλλά ούτε και για τις στοιχειώδεις δαπάνες συντήρησης των ακινήτων.
Επειδή:
1. Η δραστηριότητα των Δήμων δεν είναι κερδοσκοπική αλλά κοινωφελής και τα εισοδήματά τους από την επιχειρηματική δραστηριότητα (όπως κατά το Υπουργείο είναι η εκμίσθωση ακινήτων) δεν αποσκοπούν στην απολαβή κέρδους, αλλά στην δυνατότητα χρηματοδότησης των κοινωφελών τους σκοπών·
2. Ο τρόπος επιλογής των ενοικιαστών για τον Δήμο είναι εντελώς διαφορετικός από αυτόν που ακολουθεί ένας επιχειρηματίας κατά την εκμίσθωση ενός ακινήτου, καθώς ο Δήμος είναι δέσμιος διαφανών διαδικασιών που ισχύουν για όλους (και σωστά μιας και αφορά τη διαχείριση δημοσίου χρήματος), χωρίς δυνατότητα τελικής κρίσεως περί της αξιοπιστίας του προσφέροντος, με αποτέλεσμα, όχι σπάνια, επιτήδειοι να καταφέρνουν να συνάψουν σχέσεις με τον Δήμο, ή να συμμετάσχουν σε διαδικασίες που προσβάλουν το κοινό περί δικαίου αίσθημα και την κοινή λογική, με σημαντική ζημία τελικά για τον Δήμο·
3. Η διοικητική διαδικασία αποβολής ενός κακοπληρωτή ή η διεκδίκηση μισθωμάτων από ένα δημόσιο οργανισμό, όπως ο Δήμος είναι δυστυχώς εντελώς διαφορετική από αυτήν που εφαρμόζει ένας ιδιώτης ή ένας επιχειρηματίας που εκμισθώνει ακίνητα, καθώς ο Δήμος δεν έχει καν το μέσο άμυνας της εκχώρησης εισοδημάτων στη ΔΟΥ, όπως ο κάθε ιδιοκτήτης που εκμισθώνει ακίνητο·
4. Ουδεμία πρόβλεψη είχε ληφθεί για φορολόγηση των εισοδημάτων από ακίνητα από τις οδηγίες του Υπουργείου για τη σύνταξη του προϋπολογισμού του 2014 και του 2015·
Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
Προτίθεστε να τροποποιήσετε τις κατά τα ανωτέρω διατάξεις, έτσι ώστε οι Δήμοι να μην φορολογούνται επί των βεβαιωθέντων αλλά επί των εισπραχθέντων ενοικίων;
Ο Ερωτών Βουλευτής,
Νότης Μηταράκης

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Ν.ΜΗΤΑΡΑΚΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΓΕΩΡΓΙΟ ΣΤΑΘΑΚΗ

Ερώτηση κατέθεσε ο Βουλευτής Χίου, κ. Νότης Μηταράκης, προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, κ. Γεώργιο Σταθάκη, σχετικά με τη μείωση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στη Χίο.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:  τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, κ. Γεώργιο Σταθάκη.
Θέμα: «Διεθνείς Αεροπορικές Αφίξεις στην Ελλάδα – Υστέρηση Χίου»
Κύριε Υπουργέ,
Δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα από το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων μελέτη σχετικά με τις διεθνείς αφίξεις στην Ελλάδα για τα έτη 2013 και 2014.  Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη, ενώ για το σύνολο της Επικράτειας σημειώθηκε αύξηση κατά 11% μεταξύ των 2 ετών, η Χίος έχει το θλιβερό προνόμιο να είναι από τους λίγους εκείνους νομούς που παρουσιάστηκε μείωση ανερχόμενη σε περίπου 6%.
Το γεγονός δε αυτό, είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στο νησί μας είναι ένα μέγεθος άρρηκτα συνδεδεμένο με το τουριστικό προϊόν.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε κ. Υπουργέ::
1. Τι μέτρα προτίθεστε να πάρετε για την ενίσχυση των διεθνών αεροπορικών αφίξεων στη Χίο;
2. Θα εντάξετε στα εν λόγω μέτρα και το θέμα της ενίσχυσης των αντίστοιχων υποδομών;
3. Γιατί, ενώ το θέμα της επέκτασης του αεροδιαδρόμου του αεροδρομίου της Χίου είχε δρομολογηθεί επί της προηγούμενης Κυβέρνησης, τώρα εμφανίζεται ξανά βαλτωμένο;
4. Δεν είναι ώρα να σταματήσουν πλέον οι ατελείωτες συζητήσεις και οι ατέρμονες διαβουλεύσεις και να έρθουμε πλέον στα έργα;
 Ο Ερωτών Βουλευτής,
Νότης Μηταράκης

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΙΑΝΟΧ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΙΟΥ

Πραγματοποιήθηκε, σήμερα, στον Δήμο Χίου η πρώτη μιας σειράς συναντήσεων της ΔΙΑΝΟΧ (φορέας ΦΟΔΣΑ) και της υπηρεσίας καθαριότητας του Δήμου, με θέμα την προώθηση πρωτοβουλιών, δράσεων και ενεργειών για την Ανακύκλωση.

Στη συνάντηση συμμετείχαν οι κκ Σ. Συριώδης – πρόεδρος ΔΙΑΝΟΧ, Γ. Μπελέγρης – Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Γ. Παπαδόπουλος – Αντιδήμαρχος Παιδείας και Πρόνοιας και η κα Ε. Φρεζούλη – επικεφαλής της Χιακής Συμπολιτείας, με σκοπό να διαμορφωθεί ένα πλάνο ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας για τα οφέλη της Ανακύκλωσης, τόσο σε βραχυπρόθεσμο, όσο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Έμφαση δόθηκε στην ανάγκη συνεργασίας με τους φορείς της Εκπαίδευσης του νησιού μας, ώστε να προκύψουν συντονισμένες και στοχευμένες δράσεις στις διαφορετικές βαθμίδες της Εκπαίδευσης για την Ανακύκλωση και τα οφέλη της στην καθημερινότητά μας και την προστασία του περιβάλλοντος.  


ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ



Του ΚΩΣΤΑ ΛΑΠΑΒΙΤΣΑ
Πολύς λόγος γίνεται τις τελευταίες μέρες για το αν υπάρχει, ή όχι, σχέδιο που να μπορεί να οδηγήσει την Ελλάδα συντεταγμένα και με σχετική ασφάλεια εκτός της αποτυχημένης νομισματικής ένωσης που πλέον την πνίγει. Ευρύτατα ακούγεται η άποψη ότι τέτοιο σχέδιο δεν υπάρχει, άρα η μόνη λύση είναι το νέο μνημόνιο, ότι κι αν αυτό σημαίνει για τη χώρα και το λαό της.
Λυπάμαι που θα στενοχωρήσω του καλούς οπαδούς του μονόδρομου, αλλά αναλυτικός σχεδιασμός της εξόδου υπάρχει από καιρό. Η δημόσια κατάθεσή του είναι θέμα πολιτικό και θα γίνει όταν θα το επιλέξει η πλευρά που εδώ και χρόνια επιχειρηματολογεί υπέρ της εξόδου. Περιττό να ειπωθεί ότι η πλευρά αυτή – που βρίσκεται κυρίως μέσα στο Σύριζα – έχει πλήρως δικαιωθεί μετά τα τελευταία γεγονότα και την αποδοχή του τρίτου μνημονίου από την κυβέρνηση. Και η πλευρά αυτή με πρωτοβουλία της θέτει το θέμα σε δημόσια διαβούλευση.
Η δημόσια κατάθεση των προτάσεων για την έξοδο δεν θα γίνει όμως στον χρόνο που θα επιλέξουν τα ΜΜΕ και το λόμπι των ευρωμανών, που πλέον έχουν χάσει κάθε μέτρο στη δημόσια συζήτηση και από τη δαιμονοποίηση πέρασαν στην ασύστολη κατασυκοφάντηση κάθε αναφοράς και προσπάθειας συζήτησης για το εθνικό νόμισμα. Το θέμα της συντεταγμένης εξόδου από την καταστροφική και αποτυχημένη ΟΝΕ έχει πολύ μεγάλη σημασία για να γίνει έρμαιο πολιτικών και επικοινωνιακών παιχνιδιών και βορά των συστημικών ΜΜΕ.
Αυτό όμως που μπορεί και πρέπει να γίνει, μέσα στον ορυμαγδό υπερβολής, της διαστρέβλωσης και του καθαρού ψεύδους των τελευταίων ημερών, είναι μια σοβαρή συζήτηση για το τι ακριβώς μπορεί και πρέπει να είναι ένα «Σχέδιο Εξόδου».
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΞΟΔΟΥ;
Είναι με έναν τρόπο κατανοητό να νομίζει κανείς ότι μπορεί να υπάρξει λεπτομερής σχεδιασμός του κάθε βήματος που απαιτείται για την έξοδο από την ΟΝΕ, με οικονομετρική αποτίμηση των επιπτώσεων και ίσως με ποσοτική μέτρηση του κόστους και του οφέλους. Δυστυχώς όμως τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει και ούτε μπορεί να υπάρξει. Η Σχέδιο Εξόδου, όπως και κάθε οικονομικό σχέδιο για δύσκολα και σύνθετα ζητήματα, δε μπορεί να είναι σαν μια συνταγή μαγειρικής που θα δίνει τις ακριβείς αναλογίες των συστατικών και οδηγίες εκτέλεσης για σίγουρη επιτυχία.
Η έξοδος από την ΟΝΕ είναι μια βαθιά δυναμική διαδικασία που θα αλλάξει όλα τα δεδομένα της οικονομίας. Συνεπώς, το μόνο που μπορεί να γίνει εκ των προτέρων είναι να εξακριβωθεί η λογική αλληλουχία των βημάτων που απαιτούνται για να γίνει με επιτυχία η μετάβαση, ώστε να διαμορφωθεί το πλαίσιο της απαραίτητης οικονομικής πολιτικής. Αυτό ακριβώς είναι το δύσκολο αναλυτικό πρόβλημα της «εξόδου από την ΟΝΕ» και όχι η ποσοτική μέτρηση των πιθανών επιπτώσεων της εξόδου. Στο τελευταίο συνήθως επιδίδονται με ενθουσιασμό οι εντεταλμένοι των τραπεζών, οι μετρήσεις των οποίων κατά κανόνα δεν έχουν καμία αξία.
Το πρόβλημα της εξόδου τη Ελλάδας από τη ΟΝΕ δεν έχει βέβαια προηγούμενο. Ακόμη και όταν εγκαταλείφθηκε ο Κανόνας του Χρυσού στις αρχές του 20ου αιώνα, τα αποφασιστικά βήματα είχαν γίνει από τις μεγάλες οικονομίες της εποχής. Υπάρχει όμως νομισματική και μακροοικονομική εμπειρία δεκαετιών, η οποία λέει ξεκάθαρα ότι μεγάλα νομισματικά γεγονότα, όπως η έξοδος από την ΟΝΕ, οδηγούν σε σύντομη κρίση που την ακολουθεί ταχεία ανάκαμψη. Το βάθος της κρίσης εξαρτάται από το βαθμό και το είδος της προετοιμασίας της χώρας πριν από την αλλαγή.
Είναι ενδιαφέρον ότι ακόμη και οι μελέτες που κατά καιρούς κάνουν οι τράπεζες και άλλοι διαπρύσιοι φίλοι του ευρώ, συγκλίνουν στο σημείο αυτό: τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα της εξόδου θα είναι δύσκολα, αλλά μεσομακροπρόθεσμα η έξοδος είναι ο προτιμότερος τρόπος για να βγει η χώρα μας από την παγίδα στην οποία βρίσκεται. Περιττό να ειπωθεί ότι η βραχυπρόθεσμη δυσκολία δεν δικαιολογεί επ’ ουδενί την αναβολή λήψης της απόφασης της εξόδου που θα έχει θετικά μεσομακροπρόθεσμα αποτελέσματα.
Η λύση του προβλήματος της εξόδου, ο πυρήνας του πολυσυζητημένου «Σχεδίου Εξόδου», είναι η λογική σύζευξη και στοιχειοθέτηση των απαραίτητων βημάτων ώστε η έξοδος να είναι συντεταγμένη και με σχετική ασφάλεια. Γίνεται έτσι προφανές, ότι το Σχέδιο αυτό θα περιλαμβάνει πολιτικές αποφάσεις και κινήσεις – θα είναι μια βαθύτατα πολιτική διαδικασία και όχι απλώς ένα τεχνικό οικονομικό κείμενο.
Από τη στιγμή που το πρόβλημα της εξόδου ως πολιτική και τεχνική διαδικασία θα έχει λυθεί, αυτό που θα πρέπει να γίνει είναι η περαιτέρω επεξεργασία και η λεπτομερής εμβάθυνση των διαφόρων πλευρών του, ώστε να μετατραπεί σε εφαρμόσιμη κυβερνητική πολιτική. Για παράδειγμα, θα πρέπει να γίνει λεπτομερής ανάλυση των αλλαγών στις τράπεζες, της συναλλαγματικής ισοτιμίας, της φορολογίας, κλπ.
Τη στιγμή αυτή ο πυρήνας του Σχεδίου, ο πλοηγός της εξόδου, υπάρχει. Είναι αποτέλεσμα πολύμηνης συνεργασίας μου με τους διεθνούς εμβέλειας οικονομολόγους, Χάινερ Φλάσμπεκ και Ζακ Σαπίρ και με ομάδα άλλων οικονομολόγων κύρους που μας πλαισίωσαν. Αυτό που απομένει να γίνει είναι η λεπτομερής επεξεργασία των επιμέρους πλευρών του όπως αναφέρθηκε παραπάνω, πράγμα που απαιτεί πολιτική βούληση και ομάδες εργασίας. Αυτό είναι και το κύριο ζητούμενο για την κυβέρνηση Σύριζα τους επόμενους μήνες, καθώς το τρίτο μνημόνιο θα οδεύει προς την αποτυχία, κάτι που διεθνώς εκτιμάται ως η πλέον πιθανή εξέλιξη.
Η ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΝΕ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΡΙΖΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
Πρέπει να τονιστεί ότι η έξοδος από την ΟΝΕ δεν αποτελεί από μόνη της λύση στα προβλήματα της Ελλάδας. Είναι ένα δύσκολο βήμα που επιβάλλεται στην Ελλάδα από την αδιαλλαξία των μελών της ΟΝΕ και την ιστορική αποτυχία της νομισματικής ένωσης. Αντιμέτωπη με το τρίτο μνημόνιο που θα είναι καταστροφικό και στην πράξη θα αποδειχθεί μη εφαρμόσιμο, η Ελλάδα έχει μόνο την επιλογή της εξόδου και της αλλαγής πορείας. Η έξοδος μπορεί να είναι το πρώτο βήμα για πολιτικές που μειώνουν την ανεργία, αυξάνουν το εισόδημα και βάζουν τη χώρα σε δρόμο ανάπτυξης με κοινωνική δικαιοσύνη.
Η έξοδος από την ΟΝΕ είναι οπωσδήποτε ένας δρόμος που εμπεριέχει μετωπική σύγκρουση με ισχυρότατα εγχώρια και ξένα συμφέροντα, αλλά αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο προσφέρει στην Ελλάδα μια μοναδική ευκαιρία να αλλάξει τη κοινωνική της δομή προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων. Εάν η διαχείριση της εξόδου γίνει με τρόπο επιτυχή και εξασφαλίζοντας τη στήριξη μιας ισχυρής πλειοψηφίας, μπορεί να αποτελέσει μια ιστορική ευκαιρία για να μπει η Ελλάδα σε διαφορετική τροχιά εθνικής ανεξαρτησίας στις διεθνείς της σχέσεις.
Η δύσκολη αρχική περίοδος της εξόδου μπορεί να γίνει σημαντικά ευκολότερη, αν υπάρξει δημόσια αποφασιστικότητα και θέληση. Ο ελληνικός λαός πλέον συνειδητοποιεί ότι η προοπτική της παραμονής στην ΟΝΕ και της εφαρμογής του νέου μνημονίου θα φέρει τη μακροπρόθεσμη αποδυνάμωση της χώρας, με αύξηση των ανισοτήτων και των κοινωνικών εντάσεων, ενώ παράλληλα θα διατηρηθεί η τεράστια πίεση του χρέους, μετατρέποντας την Ελλάδα σε ασήμαντο παρία στη διεθνή σκηνή. Αν υπάρξει καθαρή και έντιμη πληροφόρηση, ο ελληνικός λαός έχει δείξει ότι μπορεί και θέλει να στηρίξει την προσπάθεια εξόδου.
Η ανάκαμψη που θα ακολουθήσει θα είναι η βάση για τη μεσοπρόθεσμη ανασυγκρότηση της χώρας. Η Ελλάδα θα πρέπει οπωσδήποτε να προχωρήσει σε βαθιά μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού και δικαστικού συστήματος, καθώς και σε αλλαγή των κανόνων της αγοράς και της λειτουργίας του κράτους. Πάνω απ’ όλα, η Ελλάδα χρειάζεται συστηματική αλλαγή του πλαισίου των επενδύσεων. Η μακρά ιστορική εμπειρία δείχνει ότι μια επίμονη επενδυτική προσπάθεια από πλευράς κάποιας χώρας βασίζεται πάντα στις εγχώριες δυνάμεις και δεν καθορίζεται από τις ξένες επενδύσεις. Τα επενδυτικά κεφάλαια που έρχονται από το εξωτερικό μπορούν να παίξουν στην καλύτερη περίπτωση έναν συμπληρωματικό ρόλο.
Για να υλοποιηθεί η μεσοπρόθεσμη επενδυτική τόνωση που χρειάζεται η Ελλάδα, θα πρέπει άμεσα να ισχυροποιηθεί το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων. Θα πρέπει επίσης να αναδιαρθρωθούν οι αποτυχημένες ιδιωτικές τράπεζες, υπό δημόσιο έλεγχο με νέα αντίληψη διοίκηση, με στόχο τη στήριξη της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας. Η αναζωογόνηση των δημοσίων επενδύσεων και η αναδιάρθρωση του τραπεζικού συστήματος σε δημόσια βάση θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για μια σταθερή ανάκαμψη των ιδιωτικών επενδύσεων. Η Ελλάδα θα μπορούσε τότε να αποκτήσει μία νέα σχέση ανάμεσα στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα.
Η έξοδος από την ΟΝΕ τελικά, είναι ένα βήμα στο δρόμο της κοινωνικής και οικονομικής μεταμόρφωσης της χώρας, αλλά είναι ένα ζωτικό και αναγκαίο βήμα. Μετά το τελευταίο μνημόνιο η Ελλάδα απλώς δεν έχει άλλες επιλογές, πράγμα που σταδιακά συνειδητοποιούν ολοένα και περισσότεροι οικονομολόγοι διεθνώς. Αν οι πολιτικές δυνάμεις που στηρίζουν αυτό το πρόγραμμα δράσουν αποφασιστικά, θα υπάρξει η λαϊκή στήριξη που είναι απαραίτητη για την επιτυχία. Οι επόμενες εβδομάδες και μήνες θα είναι κρίσιμοι.






iskra.gr

ΟΙ «ΘΕΣΜΟΙ» ΥΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΕΓΓΡΑΦΩΣ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΨΗΦΙΣΜΕΝΩΝ ΝΟΜΩΝ



                          
Toυ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ
Oι λεγόμενοι θεσμοί, δηλαδή το κουαρτέτο πλέον των δανειστών της χώρας (ΔΝΤ- ΕΕ- ΕΚΤ –ESM) αποκτώντας περισσότερο θράσος από τη νέα μνημονιακή συμφωνίαπου υπέγραψε η κυβέρνηση μαζί τους, έχουν ξεπεράσει κάθε όριο αποικιοκρατικής συμπεριφοράς.
Δεν αρκούνται πλέον να υπαγορεύουν ως προαπαιτούμενο χρηματοδότησης της χώρας την ψήφιση συγκεκριμένων νομοσχεδίων περιγράφοντας με ακρίβεια το περιεχόμενό τους, αλλά στέλνουν καιεπιστολές στην κυβέρνηση, με τις οποίες την επικρίνουν ακόμα και για κακή μετάφρασή τους από τα αγγλικά , αλλά και απαιτούν με εξευτελιστικό τρόπο να διορθωθούν ψηφισμένοι από τη Βουλήνόμοι και ακόμα τον τρόπο που πρέπει να γραφτούν οι κανονιστικές διατάξεις εφαρμογής τους.
Οι «θεσμοί», πριν καν στεγνώσει το μελάνι από τη δημοσίευση στο ΦΕΚ του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου 4334/2015, που περιείχε τις προαπαιτούμενες μνημονιακές ανατροπές στο Φ.Π.Α. και τοασφαλιστικό, έστειλαν επιστολή στην κυβέρνηση με προτεινόμενες σ'αυτόν διορθώσεις.
Ειδικά για τις παραγράφους 27, 28, 30 και 32 του άρθρου 1 εγκαλούν την κυβέρνηση είτε για λάθη στη μετάφραση σε σχέση με το περιεχόμενο που είχε συμφωνήσει μαζί τους είτε για ασάφειες είτε για παραλείψεις.
Απαιτούν από την κυβέρνηση να προσθέσει διάταξη με την οποία να παγώνει τις κατώτερες συντάξειςμέχρι το 2021 στα επίπεδα που έχουν διαμορφωθεί το 2015 (486 ευρώ το μήνα για το ΙΚΑ) και ούτω καθ'εξής, να επεκτείνει και στους συνταξιούχους του δημοσίου τομέα τις δυσμενείς διατάξεις αυτού του νόμου για χορήγηση μόνον της αναλογικής κατώτατης σύνταξης (333 ευρώ μηνιαία) για όσους συνταξιοδοτηθούν πριν την ηλικία των 67 ετών, για αυξημένες κρατήσεις για υγειονομική περίθαλψηστις κύριες και επικουρικές συντάξεις και για αναδρομική εφαρμογή των νόμων 3863/2010 και3865/2010 σε όλους όσοι έκαναν αίτηση συνταξιοδότησης από 01-01-2015.
Επίσης, απαιτούν να θεωρείται ως έτος βάσης για τη σταδιακή αύξηση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης ,με βάση το προσδόκιμο της ζωής, το 67ο έτος της ηλικίας.
Ως να μην έφτανε μάλιστα αυτό υπαγορεύουν εγγράφως και ποιο ακριβώς περιεχόμενο θα έχουν οιεγκύκλιοι και οι υπουργικές αποφάσεις που πρέπει να εκδοθούν σε εφαρμογή αυτού του νόμου.
Η αποστολή αυτής της προκλητικής και θρασύτατης επιστολής του κουαρτέτου των δανειστών προς την κυβέρνηση αποδεικνύει ότι η συμφωνία που υπογράφηκε τους δίνει τη δυνατότητα να συμπεριφέρονται με τέτοιο εξευτελιστικό για το λαό και τη χώρα μας τρόπο ενθυμούμενοι πολλοί εξ' αυτών το μαύρο παρελθόν τους ως αδίστακτων αποικιοκρατών.
Κυρίως, όμως, αποδεικνύει ότι οι ισχυρισμοί Υπουργών της κυβέρνησης ότι θα εφαρμόζουν τις μνημονιακές υποχρεώσεις με ευέλικτο και φιλικό προς τα λαϊκά στρώματα τρόπο δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα της σκληρής εποπτείας και κηδεμονίας που θα τους ασκούν οι λεγόμενοι θεσμοί.
Η κυβέρνηση έχει να επιλέξει είτε μεταξύ της ταπεινωτικής υποταγής που συνεπάγεται η υπογραφή του νέου μνημονίου είτε του απεγκλωβισμού της από αυτό και της προώθησης εναλλακτικών λύσεωνπου θα δώσουν θετική διέξοδο από την κρίση. Τρίτος δρόμος, δυστυχώς, για την υπέρβαση του πολιτικού αυτού διλήμματος δεν υπάρχει.






iskra.gr

Παράταση στο πρόγραμμα του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους απόρους


Παράταση έως τις 26 Αυγούστου δίνεται για την υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα του Ταμείου Ευρωπάικής Βοήθειας για τους άπορους, όπως ενημέρωσε το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Οι ωφελούμενοι μπορούν να ενημερωθούν είτε στο διαδίκτυο στην ηλεκτρονική διεύθυνση
 http://www.eiead.gr/ επιλέγοντας τον σύνδεσμο ΤΕΒΑ , είτε ανάλογα με την περιφέρεια στην οποία διαμένουν, από τον Επικεφαλής Εταίρο της Κοινωνικής Σύμπραξης, από τους Εταίρους αυτής και από τις άτυπες Δομές Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Στη συνέχεια μπορούν να υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα του ΤΕΒΑ είτε ιδιωτικά από τον προσωπικό τους υπολογιστή στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.idika.org.gr/teba/, είτε στα σημεία που έχει ορίσει ο Επικεφαλής Εταίρος της Κοινωνικής Σύμπραξης, είτε στις άτυπες Δομές.
- See more at: http://left.gr/news/paratasi-sto-programma-toy-tameioy-eyropaikis-voitheias-gia-toys-aporoys#sthash.eRl2RapD.dpuf

ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ : ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ ΚΑΙ Grexit ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΑ

Η κατάσταση της οικονομίας το πρώτο εξάμηνο του 2015 χειροτέρευσε καθώς η χώρα επανήλθε σε υφεσιακή τροχιά, αναφέρει το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή, στην τριμηνιαία έκθεσή του, προβλέποντας ότι τα επόμενα 2-3 χρόνια θα είναι δύσκολα για την ελληνική οικονομία και κοινωνία. Στην έκθεση που υπογράφουν οι Πάνος Καζάκος, Σπύρος Λαπατσιώρας, Ναπολέοντας Μαραβέγιας και Μιχάλης Ρηγίνος επισημαίνεται πως χρεοκοπία και Grexit δεν είναι αναπόφευκτο να συμβούν…
Στην έκθεση τονίζεται πάντως ότι «η τελική συμφωνία με τους θεσμούς που διαφαίνεται στον ορίζοντα είναι σημαντική, για να αποφύγουμε τα χειρότερα βραχυχρόνια και να μην εισέλθουμε σε ένα αβέβαιο τοπίο μακροχρόνια».
Στα συμπεράσματα τους οι 4 καθηγητές αναφέρουν:
Η κατάσταση της οικονομίας το πρώτο εξάμηνο του 2015 χειροτέρευσε καθώς η χώρα επανήλθε σε υφεσιακή τροχιά, αναφέρει το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή, στην τριμηνιαία έκθεσή του.
Οι αιτίες είναι πολλές: Η εκλογική διαδικασία πρώτα και, στη συνέχεια, η μη συμφωνία με τους θεσμούς (=τρόικα) επηρέασε τελικά τις επενδυτικές αποφάσεις των επιχειρήσεων και, μετά από μια μικρή αναλαμπή τον Φεβρουάριο, τους καταναλωτές. Παράλληλα ο συνδυασμός της φειδωλής παροχής ρευστότητας από τον ELA (Emergency Liquidity Assistance) και της αυξημένης εκροής καταθέσεων που οδηγούσε σε αποθησαύριση του χρήματος επιδείνωνε ακόμη περισσότερο την κατάσταση. Γεγονός είναι ότι συνεχίσθηκε το κλείσιμο επιχειρήσεων και η ανεργία άρχισε να αυξάνεται πάλι, ενώ οι διάφορες εκκρεμότητες άρχισαν να απειλούν και τον τουρισμό. Εν ολίγοις, η αβεβαιότητα αποτέλεσε τον βασικό προσδιοριστικό παράγοντα για την υφεσιακή τροχιά.
Η αποχώρηση από τις διαπραγματεύσεις, η λήξη του προγράμματος προσαρμογής (τέλος Ιουνίου 2015), η διακοπή της αποπληρωμής δανείων στο ΔΝΤ και η προκήρυξη του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου επιδείνωσαν την οικονομική κατάσταση. Πιο συγκεκριμένα, η συνακόλουθη ανασφάλεια που προκλήθηκε, οδήγησε σε ακόμη μεγαλύτερη εκροή καταθέσεων, η οποία σε συνδυασμό με τη διακοπή ρευστότητας από τον ELA, είχαν ως αποτέλεσμα την επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων (capital controls) αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το οικονομικό κόστος στο οποίο προστέθηκε και η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Προς στιγμή, η χώρα φάνηκε να βαδίζει προς μια χαοτική χρεοκοπία. Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός στη Βουλή (15.7.2015) η χώρα βρέθηκε, αντιμέτωπη με το δίλημμα ή να αποδεχθεί μια νέα συμφωνία με τους εταίρους, όπως και έγινε τελικά στις 12 Ιουλίου, ή να χρεοκοπήσει και να βρεθεί εκτός Ευρωζώνης αποκομμένη από τους μηχανισμούς αλληλεγγύης της ΕΕ.
Τριμηνιαία Έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής
Το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή (ΓΠΚΒ) είχε εξ αρχής υποστηρίξει (πριν και μετά από τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015) ότι έπρεπε να επιτευχθεί το ταχύτερο δυνατό συμφωνία με τους θεσμούς. Επίσης, σε προηγούμενες εκθέσεις μας είχαμε υποστηρίξει ότι ήταν απαραίτητο ένα τρίτο πρόγραμμα στήριξης, που θα εξασφάλιζε τις χρηματοδοτικές ανάγκες τις χώρας σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, στο βαθμό που δεν ήταν εφικτή η προσφυγή στις αγορές. Όπως αναφέραμε επίσης, το πρόγραμμα αυτό θα έπρεπε να συνοδευτεί και με αναδιάρθρωση του χρέους. Σειρά κειμένων που παρουσίασε διαδοχικά η ελληνική πλευρά στις διαπραγματεύσεις έδειχναν επίσης ότι οι διαφορές μεταξύ Ελλάδας και εταίρων μειώνονταν. Κατά τη γνώμη μας, μια ταχεία κατάληξη σε συμφωνία με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ) πάνω σε ένα πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων το οποίο θα αποτελεί “ιδιοκτησία” της ελληνικής πλευράς και κοινωνίας, παρά τις πολιτικές – ιδεολογικές δυσκολίες, ήταν και παραμένει σε όρους γενικής ευημερίας προτιμότερη από την παράταση της εκκρεμότητας ή και από μια ενδεχόμενη άτακτη χρεοκοπία. Είναι δηλαδή προτιμότερη ακόμα και με καθαρά οικονομικά κριτήρια.
Σημειώναμε ότι οι συσχετισμοί δύναμης ήταν εξ αρχής δυσμενείς για την Ελλάδα.
H δια-πραγματευτική θέση της χώρας μας δεν ενισχύθηκε με την παρατεταμένη διαπραγμάτευση, με τις τράπεζες κλειστές, την οικονομία σε ύφεση, τη δημόσια οικονομία σε ακαταστασία, την εμπιστοσύνη να έχει χαθεί (αν και όχι μόνο με ελληνική ευθύνη) και τα μηχα-νήματα αυτόματης ανάληψης (ΑΤΜ) να αδειάζουν γρήγορα.
Δεν πρέπει όμως να αγνοήσουμε ότι το μεγάλο ερώτημα δεν έχει ακόμα απαντηθεί, αν δηλαδή συνολικά η πολιτική προσαρμογής μπορεί να ολοκληρωθεί ή πετύχει υπό την πίεση του εξωτερικού παράγοντα που λέγεται «θεσμοί». Ελπίζουμε ότι θα συμφωνηθεί ένα πρόγραμμα προσαρμογής με τον ΕΜΣ και ότι δεν θα επαναληφθεί ο πόλεμος τριβής στις συνεχείς διαβουλεύσεις πριν και μετά το νέο πρόγραμμα προσαρμογής. Όμως, η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι τα όποια αποτελέσματα επιτυγχάνονται, δεν θα είναι μόνιμα αν η κοινωνία δεν τα αποδέχεται.
Επίσης, η κοινωνία δεν θα τα αποδεχθεί όσο η πολιτική ηγεσία του τόπου δεν εκπέμπει και δεν εξηγεί ένα σαφές μήνυμα (ή όραμα) και όσο δεν υπάρχει ιδιοκτησία (ownership) των μεταρρυθμίσεων που νομοθετούνται. Σημαντικές, πηγές ανησυχίας για την επιτυχία, αποτελούν, η οριακή κατάσταση που βρίσκεται ο κρατικός μηχανισμός στο σύνολό του και η εξάντληση του κοινωνικού σώματος από τα συσσωρευμένα αποτελέσματα της κρίσης που έχει περιέλθει η ελληνική οικονομία από το 2010.
Το καλό νέο: Η προκαταρκτική συμφωνία για τα επόμενα βήματα
Η δήλωση της Συνόδου Κορυφής καθόρισε ουσιαστικά έναν οδικό χάρτη για να επιτευχθεί μέσα σε λίγες εβδομάδες μια νέα τριετής συμφωνία με χρηματοδοτική στήριξη και πρό-γραμμα προσαρμογής με τον ΕΜΣ στη βάση του προβλεπόμενου «μνημονίου συνεννόησης» (Memorandum of Understanding). Περιλαμβάνει όμως προαπαιτούμενα και χρηματοδοτική κάλυψη επειγουσών αναγκών («χρηματοδοτική γέφυρα»). Στο πλαίσιο αυτό θα χορηγηθεί νέο δάνειο στην Ελλάδα (βλ. πιο κάτω) , στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται και τα ποσά που δεν αξιοποιήθηκαν του προηγούμενου (δεύτερου) προγράμματος («μνημονίου»).
Επομένως είναι μια συμφωνία για το πώς θα καταλήξουμε σε συμφωνία εντός αφόρητα στενών προθεσμιών. Και ασκεί μεγάλη πίεση στο πολιτικό μας σύστημα. Μέχρι να φθάσουμε στο νέο «μνημόνιο συνεννόησης» οι διαπραγματεύσεις θα είναι σκληρές γιατί μετά τα προαπαιτού-μενα, η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να συνεργασθεί με τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών για να συγκεκριμενοποιήσει προτάσεις (μαζί με ένα ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα για νομοθέτηση και υλοποίηση) σε πολύπλοκα θέματα όπως το ασφαλιστικό και οι εργασιακές σχέσεις. Σε όλα αυτά υπάρχουν περιθώρια ερμηνείας της Δήλωσης της Συνόδου Κορυφής. Οι τελικές επιλογές θα αποτυπωθούν στο νέο μνημόνιο συνεννόησης με τον ΕΜΣ και το ΔΝΤ.
Μέχρι τη Σύνοδο Κορυφής, η ελληνική κυβέρνηση είχε να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα αξιοπιστίας στο εξωτερικό. Μετά τη συμφωνία και την έναρξη διαδικασιών εφαρμογής της, έχει να αντιμετωπίσει και ένα πρόβλημα αξιοπιστίας στο εσωτερικό της χώρας, αφού το προηγούμενο διάστημα συντηρούσε ανεδαφικές, όπως αποδείχθηκε με βάση το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων, προσδοκίες, που εκδηλώθηκαν εκκωφαντικά στο 62% ΟΧΙ του δημοψηφίσματος. Αυτό το εσωτερικό πρόβλημα αξιοπιστίας μπορεί να έχει πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις, παρά το γεγονός ότι η απόφαση του πρωθυπουργού να καταλήξει σε συμφωνία αποτελεί πράξη ευθύνης - λαμβάνοντας ως δάνειο τον όρο από τον Max Weber. Αντίστοιχα, πράξη ευθύνης αποτελεί και η στήριξη που παρείχαν κόμματα της αντιπολίτευσης.
Το προσύμφωνο της 12ης Ιουλίου χαρακτηρίζεται από μια προφανή εγγενή ασυμμετρία: Τα φορολογικά και άλλα μέτρα έχουν υφεσιακό χαρακτήρα. Αντίθετα, οι μεταρρυθμίσεις, που θα εξουδετέρωναν αυτές τις επιπτώσεις, αποδίδουν μόνο σε βάθος χρόνου και μάλιστα υπό τον όρο ότι θα έχουμε πολιτική και κοινωνική σταθερότητα. Συναφώς, εκκρεμούν αλλαγές στο μέγεθος και τις δομές του κράτους (π.χ. κατάργηση οργανισμών και ολόκληρων τμημάτων που δεν έχουν σήμερα λόγο ύπαρξης) καθώς και αλλαγές στο πλαίσιο λειτουργίας του ιδιωτικού τομέα και συναφώς της σχέσης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα. Επίσης, όπως επισημαίνει και ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής στην πρόσφατη ετήσια έκθεσή του, πρέπει να καθιερωθούν οι κατάλληλοι μηχανισμοί που θα επιτάχυναν τους σχετικούς ελέγχους, να εξαλειφθεί η διακριτική ευχέρεια πολιτικών προϊσταμένων να παρεμβαίνουν με την επίκληση της λεγόμενης «πολιτικής βούλησης», να γίνεται ουσιαστική αξιολόγηση των δημοσίων φορέων και του ανθρώπινου δυναμικού τους κλπ.  Όλα αυτά απαιτούν χρόνο και προσωπικό.
Τέλος, η συμμετοχή στο πρόγραμμα Juncker για την ανάπτυξη θέλει χρόνο για να οργανωθεί και να αποδώσει. Εξαρτάται μάλιστα εν πολλοίς από τον ίδιο τον ιδιωτικό τομέα και την πλευρική στήριξη της Πολιτείας. Όμως, παρά ταύτα, η προκαταρκτική συμφωνία θα πρέπει να κριθεί στο σύνολό της, όπως τονίζει και ο υπουργός οικονομικών Ε. Τσακαλώτος.
Στο πλαίσιο Ι, στο τέλος της ενότητας αυτής, παραθέτουμε τα κύρια σημεία της Δήλωσης- Συμφωνίας.
Κρίσιμες για την επιτυχία της νέας συμφωνίας, θα είναι οι μεταρρυθμίσεις. Η μεταρρυθμιστική διαδικασία θα συνεχισθεί όταν, μετά τα προαπαιτούμενα, αρχίσει η συγκεκριμενοποίησή τους που θα επιτρέψει τη διαπραγμάτευση ενός νέου «μνημονίου κατανόησης» (Memorandum of Understanding, MoU) με τους θεσμούς στο πλαίσιο του ΕΜΣ. Ο δρόμος είναι μακρύς. Το μείζον διακύβευμα ήταν και παραμένουν οι βαθιές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας του κράτους, των ιδιωτών και στις μεταξύ τους σχέσεις, τα οποία εν συνόλω καθορίζουν την οικονομία.
Επιπλέον, τονίζουμε τα εξής:
• Με τη συμφωνία της 12ης Ιουλίου στη Σύνοδο Κορυφής η Ελλάδα απέφυγε απότομη χρεοκοπία με χαοτικά και απρόβλεπτα αποτελέσματα που θα είχαν ανυπολόγιστες οι κονομικές, κοινωνικές και πολιτικές επιπτώσεις και ενδεχόμενη έξοδο από την Ευρωζώνη. Μια πρώτη ιδέα για το τι θα συμβεί αν δεν εφαρμοσθεί η συμφωνία της 12ης Ιουλίου μας έδωσαν οι εξελίξεις μετά την εισαγωγή των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls) και την προκήρυξη του δημοψηφίσματος. Αν μάλιστα καταλήξουμε σε επιστροφή στη δραχμή, η χώρα κινδυνεύει να εμπλακεί σε ένα φαύλο κύκλο υποτιμήσεων και πληθωρισμού. Το ΔΝΤ έχει υπολογίσει ότι η υποτίμηση έναντι του Ευρώ θα ήταν 50%, πράγμα που θα σήμαινε δραστική μείωση της αξίας των καταθέσεων και άλλων αποταμιεύσεων, οι τιμές των εισαγόμενων προϊόντων θα αυξάνονταν και θα ωθούσαν τον πληθωρισμό στο 35% και το ΑΕΠ θα μειωνόταν κατά 8%. Συνοπτικά, η τελική συμφωνία με τους θεσμούς, που πλέον διαφαίνεται στον ορίζοντα, είναι σημαντική για να αποφύγουμε τα χειρότερα βραχυχρόνια και να μην εισέλθουμε σε ένα αβέβαιο τοπίο μακροχρόνια.
• Τα μέτρα, ως σύνολο, αντέχουν στην οικονομική κριτική καθώς δεν περιορίζονται σε αυξήσεις φόρων. Επομένως ο συμβιβασμός, μπορεί να καταστεί οικονομικά βιώσιμος, δεδομένου κιόλας ότι περιέχει μια σημαντική αναπτυξιακή πτυχή (ορισμένες κρίσιμες μεταρρυθμίσεις + χρηματοδοτήσεις) και μπορεί να μειώσει γρήγορα την αβεβαιότητα. Ο φόβος ότι θα αποτύχει ή ότι «έχει ήδη αποτύχει» ελέγχεται ως προς τη δυνατότητά του να συμπεριλάβει όλες τις πτυχές ή ως προς την ορθότητά του. Ειδικά τα στοιχεία της συμφωνίας που αφορούν σε χρηματοδοτήσεις, βοήθεια και επενδύσεις είναι κρίσιμα για να εξουδετερωθούν (αν όχι το 2015, το 2016) οι υφεσιακές επιπτώσεις των νέων μέτρων. Η συμφωνία θα ανοίξει τον δρόμο για ομαλή εφαρμογή του ΕΣΠΑ και εν μέρει πρόσθετες χρηματοδοτήσεις μέσω του προγράμματος αγοράς κρατικών ομολόγων της ΕΚΤ («πρόγραμμα Draghi») και εφόσον η Ελλάδα αρχίσει να βγαίνει στις αγορές. Στο ζήτημα του χρέους αναφερόμαστε πιο κάτω.
• Το επιχείρημα ότι μετά την έξοδο από την Ευρωζώνη και ένα αρχικό «σοκ» η οικονομία θα ανέκαμπτε γρήγορα κυρίως γιατί η υποτίμηση θα βελτίωνε την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας είναι έωλο γιατί, ανάμεσα σε άλλα, παραγνωρίζει ότι (α) με την έξοδο από την Ευρωζώνη θα έκλεινε η στρόφιγγα των εξωτερικών πόρων, (β) η επιστροφή στη δραχμή θα οδηγούσε κατά πάσα πιθανότητα στον φαύλο κύκλο υποτιμήσεων και πληθωρισμού και εν τέλει σε μια ακόμα σκληρότερη λιτότητα (γ) δεν εξαλείφει τις διαρθρωτικές υστερήσεις της χώρας και (δ) σε τέτοιες διεργασίες πληρώνουν τον λογαριασμό οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες! Όλα αυτά χωρίς να υπολογίσουμε τις χαοτικές καταστά-σεις που θα προκαλούσε μεταβατικά η παντελής έλλειψη προετοιμασίας για την έξοδο από την Ευρωζώνη, για την οποία φαίνεται ότι έγιναν απλώς ασκήσεις επί χάρτου.
• Είναι γενικά παραπλανητικό, μολονότι δεν παραβλέπουμε κάποιες αναλογίες, να συγκρίνεται η Δήλωση της Συνόδου Κορυφής με τη Συνθήκη των Βερσαλλιών η οποία τότε επέβαλε στη Γερμανία τεράστιες αποζημιώσεις για τις καταστροφές που προκάλεσε στους γείτονες, ενώ η Σύνοδος Κορυφής προβλέπει αντίθετα την αποκατάσταση της ο-μαλής ροής δανείων και δωρεάν βοήθειας στην Ελλάδα.
• Ο χαρακτηρισμός της Δήλωσης της Συνόδου Κορυφής ως «πραξικόπημα» είναι, κατά την άποψή μας, παραπλανητικός και δεν διευκολύνει τις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης, καθώς εμποδίζει την ορθολογική συζήτηση για συγκεκριμένα μέτρα και μεταρ-ρυθμίσεις, όπως είναι ο νέος κώδικας πολιτικής δικονομίας και η ένταξη της χώρας στο ενιαίο ευρωπαϊκό πλαίσιο για την εξυγίανση των τραπεζών. Η Δήλωση εκείνη έχει υπογραφεί από την ελληνική κυβέρνηση μετά από προηγούμενη εξουσιοδότηση της Βουλής για διαπραγμάτευση με μεγάλη πλειοψηφία, και κυρώθηκε από τη Βουλή με νόμο! Η Βουλή ψήφισε επίσης τους νόμους με τα προαπαιτούμενα και θα ψηφίσει την τελική συμφωνία (δανειακή σύμβαση και μνημόνιο) με τον ΕΜΣ. Εκτός τούτου, υπήρχε εναλλακτική επιλογή η οποία θα οδηγούσε σε παράταση του αδιεξόδου στις διαπραγματεύσεις, με πιθανές εκβάσεις την άτακτη χρεοκοπία και την έξοδο από την Ευρωζώνη, την οποία κυβέρνηση και πλειοψηφία στη Βουλή και - όπως δείχνουν οι δημοσκοπήσεις - η κοινή γνώμη απέρριπταν.
Από θεσμική άποψη η συμφωνία της 12ης Ιουλίου ισοδυναμεί με «μερική αλλαγή καθεστώτος», με την έννοια ότι θα εξαλειφθούν οι παθογένειες του σημερινού προτύπου θεσμικής οργάνωσης της οικονομίας το οποίο αποτυγχάνει τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Οι μεταρρυθμίσεις αυτές έπρεπε να είχαν γίνει από καιρό (με ή χωρίς μνημόνια, π.χ. νέος κώδικας Πολιτικής Δικονομίας, ασφαλιστικό, τριγωνικές συναλλαγές, φορολογικό σύστημα, μηχανισμοί είσπραξης και ελέγχου φόρων και εισφορών, φορολόγηση πλούτου ala Bofinger, περιουσιολόγιο, καθεστώς προμηθειών και διαγωνισμών στο δημόσιο με έλεγχο ποιότητας, οργάνωση κοινωνικής οικονομίας ). Αν τώρα πραγματοποιηθούν με συνέπεια, έστω υπό τις παρούσες δυσμενείς συνθήκες, τότε οι εσωτερικές δομές τη χώρας σε Δημόσια Διοίκηση, Δικαιοσύνη, φορολογικούς θεσμούς, ρυθμιστικό σύστημα των αγορών κλπ. θα προσαρμοσθούν στα δεδομένα της ΕΕ και θα επιτρέψουν την επιστροφή σε διατηρήσιμη (δηλαδή όχι πρόσκαιρη) ανάπτυξη, σε συνδυασμό βεβαίως με την περαιτέρω ροή εξωτερικών πόρων για την ανάπτυξη. Άλλως, το βάρος θα πέσει πάλι στη μείωση των μισθών που επιδρά δυσμενώς στις μακροπρόθεσμες προοπτικές. Κατά τη γνώμη μας, η ελληνική οικονομία και κοινωνία έχει ανεκμετάλλευτες αναπτυξιακές δυνατότητες που θα αξιοποιηθούν μετά από μια (επώδυνη πάντως) διαδικασία προσαρμογής σε συνδυασμό με στοιχεία κοινωνικής δικαιοσύνης.
Σε βραχυχρόνια οπτική αναμένουμε, υιοθετώντας τη συμβατική οικονομική προσέγγιση, ότι, με την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης (στο βαθμό που θα επιτευχθεί γοργά) και την επιταχυμένη εισροή πόρων της Ένωσης, θα συγκρατηθεί η πτώση του ΑΕΠ εφέτος και πολύ περισσότερο το 2016 γιατί, απλά, και η καταναλωτική ζήτηση θα σταθεροποιηθεί και μέρος τουλάχιστον των αποταμιεύσεων θα επιστρέψει στις τράπεζες. Βέβαια η αισιόδοξη αυτή προοπτική δεν θα επιβεβαιώνεται όσο διαρκούν οι διαπραγματεύσεις με το ΔΝΤ, και η συ-νακόλουθη ελληνική και διεθνής πολιτική αναταραχή που συνοδεύει αυτήν την διαπραγμάτευση. Η επενδυτική δραστηριότητα, διστακτικά έστω, θα αναθερμανθεί όχι μόνο λόγω ζήτησης, αλλά και λόγω των ιδιωτικοποιήσεων (κατά το βαθμό που θα συνοδεύονται από ε-πενδύσεις) και άλλων μεταρρυθμίσεων που θα μειώσουν τη σημερινή αβεβαιότητα. Οι κίνδυνοι δεν είναι εγγενώς οικονομικοί, αλλά πολιτικοί. Το κύριο πρόβλημα επικεντρώνεται στο γεγονός ότι η Ευρώπη δρώντας ως παίκτης που αποστρέφεται ισχυρά τον “ηθικό κίν-δυνο”, ενισχύει τον “πολιτικό κίνδυνο. Το ερώτημα είναι, με άλλα λόγια, αν θα αντέξει η πολιτική.
Ήδη πάντως, μετά την ψήφιση των προαπαιτούμενων:
• η ΕΚΤ αύξησε την στήριξη των τραπεζών μέσω του ELA κατά € 900 εκ. δύο φορές με σκοπό τη σταδιακή εξομάλυνση της τραπεζικής κατάστασης, ενώ
• το Eurogroup ενέκρινε στις 17 Ιουλίου μια ενδιάμεση χρηματοδότηση της χώρας ύψους €7 δισ. από τον ΕΜΣ προκειμένου να εκπληρώσει η Ελλάδα άμεσες υποχρεώσεις κυρίως προς ΔΝΤ και ΕΚΤ. Με τον τρόπο αυτό η χώρα απέφυγε την χρεοκοπία. Επίσης προς συζήτηση είναι πρόσθετη ενδιάμεση χρηματοδότηση.
• Ταυτόχρονα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε μέτρα για την επιτάχυνση και διευκόλυνση της εισροής πόρων από τα Ταμεία της ΕΕ.







tvxs.gr

ΣΥΡΙΖΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΣΥΡΙΖΑ ΣΤΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Mε μια ακόμη επιχειρούμενη ρελάνς από τον Αλέξη Τσίπρα και με ρυθμιστή, όπως όλα δείχνουν, την Ομάδα των 53 ο ΣΥΡΙΖΑ μπαίνει στην τελική ευθεία του εμφυλίου και του εσωκομματικού ξεκαθαρίσματος.
Η Κεντρική Επιτροπή πουσυγκαλείται αύριο θα είναι εκείνη που θα καθορίσει τελικά εάν το κόμμα θα πάει σε έκτακτο ή σε διαρκές συνέδριο, ακόμη και το επόμενο Σαββατοκύριακο, ή αν θα υπάρξει και εσωκομματικό δημοψήφισμα. Στρατόπεδα και συμμαχίες παραμένουν τόσο συγκεχυμένα και ρευστά που η Πολιτική Γραμματεία δεν κατάφερε χθες να καταλήξει σε κοινό τόπο ως προς τις συνεδριακές διαδικασίες, με την πλειοψηφία του οργάνου πάντως να εισηγείται έκτακτο συνέδριο τον Σεπτέμβριο.
Το έκτακτο συνέδριο, το οποίο θα έδινε και τη δυνατότητα ανοίγματος του κόμματος, αποτελεί και την βασική, αρχική πρόταση της προεδρικής πλειοψηφίας. Ωστόσο χθες, και μετά τα νέα μηνύματα μετωπικής σύγκρουσης από την πλευρά Λαφαζάνη, ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε νέα ρελάνς με στελέχη της προεδρικής ομάδας να λένε «ναι» στην πρόταση της Αριστερής Πλατφόρμας για διαρκές συνέδριο με χρόνο διεξαγωγής ακόμη και το Σαββατοκύριακο της 8ης και 9ης Αυγούστου. 
Επίσης από την προεδρική πλευρά μπήκε στο τραπέζι και η πρόταση για διεξαγωγή εσωκομματικού δημοψηφίσματος το οποίο θα έχει ως βασικό διακύβευμα το δίλημμα που έθεσε ο Αλέξης Τσίπρας «παραμένουμε στην κυβέρνηση ή παραδίδουμε στο χρεοκοπημένο πολιτικό σύστημα», καθώς βεβαίως και το εάν ο ΣΥΡΙΖΑ λέει «ναι» ή «όχι» στην επίτευξη συμφωνίας με τους πιστωτές.
Επ’ αυτού του τελευταίου ερωτήματος η Αριστερή Πλατφόρμα ξεκαθάρισε εκ νέου χθες, ευθέως, τη στάση της με κοινό κείμενο ρήξης που υπέγραψαν και κατέθεσαν τρία στελέχη της, ο Αντώνης Νταβανέλος, ο Στάθης Λεουτσάκος και η Σοφία Παπαδόγιαννη. Με το κείμενο καλούν την κυβέρνηση να σταματήσει άμεσα τις διαπραγματεύσεις με τους πιστωτές για το τρίτο Μνημόνιο, και ζητούν σύγκλιση διαρκούς συνεδρίου που θα επαναβεβαιώσει τις αντιμνημονιακές καταστατικές δεσμεύσεις του κόμματος.
Η διαφορά μεταξύ εκτάκτου και διαρκούς συνεδρίου είναι ότι στο μεν έκτακτο συνέδριο εκλέγονται νέοι αντιπρόσωποι από τις οργανώσεις μελών του κόμματος, ενώ στο διαρκές μετέχουν οι σύνεδροι που είχαν εκλεγεί στο τελευταίο τακτικό Συνέδριο. Με βάση το καταστατικό τα μέλη για να έχουν δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον δύο μήνες συμμετοχής σε οργάνωση μελών.
Στόχος του Αλέξη Τσίπρα, όπως διαμήνυσε και την περασμένη εβδομάδα είναι να «αντιστοιχηθεί ο κομματικός ΣΥΡΙΖΑ με τον κοινωνικό ΣΥΡΙΖΑ», εξ ου και η βασική θέση του υπέρ έκτακτου συνεδρίου, ανοιχτού σε νέα μέλη. Ωστόσο, η σταθερή κλιμάκωση της εσωκομματικής έντασης την ώρα που εκκρεμούν μείζονα ζητήματα σε ό,τι αφορά τη συμφωνία για το νέο δάνειο και το χρέος, τον ωθούν σε αποφάσεις για ταχείες λύσεις, ακόμη και με διαρκές άμεσο συνέδριο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο πρωθυπουργός θεωρεί ότι παρά τη διχασμένη Κεντρική Επιτροπή μπορεί ακόμη και με τους υπάρχοντες κομματικούς συσχετισμούς να κερδίσει το συνέδριο θέτοντας ουσιαστικά το δίλημμα της πτώσης ή μη της κυβέρνησης.
Υπό αυτό το κλίμα, το ρυθμιστικό ρόλο στην αυριανή συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής φαίνεται πως θα παίξει η «Ομάδα των 53» που παρά την σταθερή εγγύτητά της με την προεδρική πτέρυγα το τελευταίο διάστημα εμφανίστηκε ιδιαιτέρως προβληματισμένη για τις κυβερνητικές επιλογές, με κάποια μέλη της να αποστασιοπούνται ή και να διαφοροποιούνται. Σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, οι 53 θα κινηθούν μεν στην κατεύθυνση της ενότητας και της αποτροπής κάθε περαιτέρω εσωκομματικής έντασης, ωστόσο η θέση τους φαίνεται να διαμορφώνεται υπέρ έκτακτου συνεδρίου με συντεταγμένη προετοιμασία.





tvxs.gr

ΣΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ



Σαφάρι ελέγχων στην αγορά ξεκινά η Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων, δίνοντας έμφαση στην υποχρέωση των επιχειρηματιών να εκδίδουν αποδείξεις.

Σαφάρι ελέγχων στην αγορά ξεκινά η Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων, δίνοντας έμφαση στην υποχρέωση των επιχειρηματιών να εκδίδουν αποδείξειςΉδη οι εφορίες έχουν παραλάβει τη σχετική εγκύκλιο, όπου διευκρινίζεται ακριβώς ο τρόπος διεκπεραίωσης των ελέγχων.

Βασικό στοιχείο της νέας εγκυκλίου είναι πως οι ελεγκτές θα ζητούν την επίδειξη της απόδειξης από τον πελάτη έξω από το κατάστημα ή την έδρα του επαγγελματία (ιατρείο, συνεργείο, εκπαιδευτήριο κ.ά.). Βάσει της εγκυκλίου, μόνο αν δεν υπάρχει ή δεν επιδεικνύεται αυτή ο έλεγχος θα συνεχίζεται εντός του καταστήματος ή της επιχείρησης.

Η εγκύκλιος
Αναλυτικά, όπως ρητά ορίζουν οι οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικών Εσόδων: «Κάθε συνεργείο μερικού επιτόπιου ελέγχου όταν διαπιστώνει διακίνηση αγαθών στον δρόμο ή έξοδο πελατών από κάθε είδους επαγγελματική εγκατάσταση πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών, θα ζητά το προβλεπόμενο από τον νόμο παραστατικό διακίνησης ή πώλησης. Εφόσον διαπιστωθεί ότι εκδόθηκε το προβλεπόμενο από τον νόμο παραστατικό, θα σημειώνονται τα στοιχεία του εκδότη (ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, ΑΦΜ, διεύθυνση, αρμόδια ΔΟΥ). Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχει λόγος για την είσοδο των μελών του συνεργείου στην επαγγελματική εγκατάσταση του επιτηδευματία».

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι πελάτης καταστήματος δεν διαθέτει απόδειξη για τα προϊόντα που αγόρασε ή αρνείται να την επιδείξει, τότε η ΓΓΔΕ σημειώνει ότι «τα μέλη του συνεργείου θα εισέρχονται στην επαγγελματική εγκατάσταση, θα αναφέρουν την ιδιότητά τους, θα επιδεικνύουν την εντολή ελέγχου και την αστυνομική τους ταυτότητα, και θα επαληθεύουν την παράβαση, θεωρώντας ταυτόχρονα τα βιβλία (στις περιπτώσεις όπου η επιχείρηση υποχρεούται σε ενημέρωση βιβλίων και εφόσον αυτά επιδειχθούν) και τα στοιχεία της επιχείρησης (ημερομηνία ελέγχου, ονοματεπώνυμο υπαλλήλων, υπογραφές). Στη συνέχεια θα ελέγχουν αν αποδόθηκαν οι επιρριπτόμενοι και παρακρατούμενοι φόροι (ΦΠΑ, ΦΜΥ, αμοιβές τρίτων, κλπ.), θα αναζητείται η υποβληθείσα δήλωση και η σχετική ταυτότητα οφειλής».

Ταβέρνες, εστιατόρια, μπαρ
Ειδικότερα, όταν πρόκειται για ελέγχους που διενεργούνται σε ταβέρνες, εστιατόρια, μπαρ, καφενεία και πιτσαρίες ή γενικά καταστήματα εστίασης και αναψυχής, οι ελεγκτές θα εισέρχονται στο κατάστημα για να ελέγξουν την έκδοση αποδείξεων. 

«Ευνόητο είναι ότι στις περιπτώσεις επιχειρήσεων εστιάσεως και αναψυχής (π.χ. ταβέρνες, εστιατόρια, ψησταριές, πιτσαρίες, καφενεία, μπαρ κλπ.) η είσοδος εντός του καταστήματος ή στους εξωτερικούς χώρους αυτού είναι απαραίτητη, προκειμένου να διαπιστωθεί η έκδοση παραστατικού λιανικής πώλησης για την επιτόπια κατανάλωση φαγητών, ποτών κλπ.» σημειώνεται χαρακτηριστικά στην εγκύκλιο.

Ιατρεία, συνεργεία, εκπαιδευτήρια
Ειδικές οδηγίες δίδονται για τους ελέγχους σε μια σειρά επαγγελματιών οι οποίοι μέχρι το τέλος του 2013 είχαν υποχρέωση τήρησης πρόσθετων βιβλίων ασφαλών πληροφοριών.
 
Πρόκειται για ιατρεία, συνεργεία, εκπαιδευτήρια, γυμναστήρια και άλλες επαγγελματικές ομάδες, για τις οποίες από την 1η Ιανουαρίου 2014 καταργήθηκε η υποχρέωση τήρησης πρόσθετων βιβλίων. Στις περιπτώσεις αυτές οι ελεγκτές θα πρέπει «να ζητούν πληροφορίες από τους εξερχόμενους πελάτες για τις υπηρεσίες που τους παρείχαν οι παραπάνω επαγγελματίες φορολογούμενοι και στη συνέχεια να ελέγχουν αν εκδόθηκαν τα προβλεπόμενα παραστατικά».

Εκπρόθεσμες δηλώσεις ΦΠΑ
Στην εγκύκλιο επισημαίνεται επίσης ότι «ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίδεται στις περιπτώσεις όπου διαπιστώνεται η μη απόδοση ή η ανακριβής απόδοση ΦΠΑ και παρακρατούμενων και επιρριπτόμενων φόρων. Στις περιπτώσεις αυτές θα υποδεικνύεται εγγράφως, με απλή κοινοποίηση σχετικού σημειώματος, στον υπόχρεο να εκπληρώσει τις φορολογικές υποχρεώσεις του, υποβάλλοντας εκπρόθεσμες αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις με τις νόμιμες προσαυξήσεις. Για τα παραπάνω θα ενημερώνεται εγγράφως και η αρμόδια για τον έλεγχο ΔΟΥ (εφόσον είναι άλλης αρμοδιότητας), προκειμένου σε περίπτωση μη υποβολής των προαναφερόμενων δηλώσεων να προγραμματίσει και διενεργήσει τους σχετικούς ελέγχους. Σε περίπτωση που από τις υποβληθείσες δηλώσεις ΦΠΑ επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά ή παρέχουν υπηρεσίες που υπόκεινται σε διαφορετικούς συντελεστές ΦΠΑ (π.χ. φαρμακεία, εστιατόρια κλπ.) προκύπτουν υπόνοιες μετακύλισης του ΦΠΑ στον χαμηλότερο συντελεστή, η αρμόδια για τον έλεγχο ΔΟΥ θα προχωρά σε έλεγχο».




zougla.gr

ΝΕΑ ΠΛΑΦΟΝ ΣΤΑ ΚΥΛΙΚΕΙΑ



Απόφαση του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Σταθάκη, με την οποία καθορίζονται οι ανώτατες τιμές πώλησης σε χώρους όπως κυλικεία αεροδρομίων, λιμανιών και πλοίων, δημοσιεύτηκε στην «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».

Τα νέα πλαφόν έχουν ως εξής:

-Εμφιαλωμένο νερό σε συσκευασία των 500 ml, εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου: 0,35 ευρώ.
-Τοστ με ζαμπόν και τυρί ή σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί, ψημένο ή άψητο: 1,45 ευρώ.
-Τοστ με τυρί ή σάντουιτς με τυρί, ψημένο ή άψητο: 1,25 ευρώ.
-Καφές ρόφημα ελληνικός μονός: 1,20 ευρώ.
-Καφές ρόφημα φίλτρου (γαλλικός κλπ.) μονός: 1,30 ευρώ.
-Καφές ρόφημα εσπρέσο μονός ζεστός ή κρύος (φρέντο): 1,45 ευρώ.
-Καφές ρόφημα στιγμιαίος ζεστός ή κρύος (τύπου φραπέ κλπ.) μονός: 1,30 ευρώ.
-Τσάι ρόφημα (ζεστό ή κρύο): 1,30 ευρώ.

Για παραβάτες προβλέπεται να τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ για έλλειψη τιμοκαταλόγου, 500 ευρώ για υπέρβαση ανά είδος και 1.500 ευρώ για έλλειψη ανά είδοςΟι ανωτέρω τιμές ισχύουν για αεροδρόμια, μουσεία, αθλητικούς χώρους, κυλικεία πλοίων (πλην των κρουαζιερόπλοιων), εντός των επιβατικών αμαξοστοιχιών του ΟΣΕ και εντός των σιδηροδρομικών σταθμών του ΟΣΕ, κινηματογράφων και θεάτρων, σε οργανωμένες παραλίες με εισιτήριο εισόδου. Επίσης ισχύουν σε δικαστήρια, νοσοκομεία, κλινικές, ευαγή ιδρύματα, σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων, ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Όταν τα προϊόντα διατίθενται εντός των δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων (δημοτικών, γυμνασίων, λυκείων, ημερήσιων και νυχτερινών) οι τιμές διαμορφώνονται ως εξής:

-Σάντουιτς ή τοστ από ψωμί ολικής άλεσης ή λευκό, με τυρί (με προσθήκη ή μη λαχανικών, τομάτας, ελαιολάδου και άλλων): 1,10 ευρώ.
-Σάντουιτς ή τοστ από ψωμί ολικής άλεσης ή λευκό με τυρί και γαλοπούλα (με προσθήκη ή μη λαχανικών, τομάτας, ελαιολάδου και άλλων:  1,35 ευρώ.
-Απλό αρτοσκεύασμα (σουσαμένιο κουλούρι) σε ατομική συσκευασία 40 γραμμαρίων τουλάχιστον: 0,40 ευρώ.
-Tυρόπιτα-σπανακόπιτα με τυρί φέτα ή κασέρι βάρους 120 γραμμαρίων: 1,10 ευρώ.
-Εμφιαλωμένο νερό των 500 ml, εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου: 0,35 ευρώ.
-Φυσικοί χυμοί φρούτων με 100% χυμό (χωρίς πρόσθετη ζάχαρη) σε ατομική συσκευασία 250 ml: 0,95 ευρώ.

Για τους παραβάτες προβλέπεται να τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ για έλλειψη τιμοκαταλόγου, 500 ευρώ για υπέρβαση ανά είδος και 1.500 ευρώ για έλλειψη ανά είδος. Τα πρόστιμα διπλασιάζονται σε περίπτωση υποτροπής.

Τέλος, σημειώνεται ότι οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή δέχονται καταγγελίες καταναλωτών με τη συμπλήρωση ειδικής φόρμας στην ηλεκτρονική διεύθυνσηwww.1520.gov.gr ή με φαξ στον αριθμό 210 3843549. 








zougla.gr